בשל שילוב בין מראה אשכנזי למוצא סורי, והעובדה שרעייתי ליאור וילדי משלבים בין תימן, גרמניה ועוד, אני מרגיש שמותר לי להיות קצת גזעני. ובכל זאת אני מתנצל מראש בפני מי שייפגע מהכתוב כאן. 

את הבדיחות על קמצנות תימנית הכרתי רק לפני שנים ספורות (מה שמחייב, פעם אחת ולתמיד, לברר איך התכונה הזאת, בסיס להמוני בדיחות על יוצאי פרס, עברה לבני העדה התימנית; העורך). נזכרתי בהן רק אחרי שהצלחתי לחלץ מידי אוהד אלגוב, להלן התימני, את המפתחות של שברולט אקווינוקס.

אתגר בחיים (א')
רק הנסיעה כדי לקחת ממנו את הרכב היא סוג של מבחן דרכים, ובכלל מבחן בחיים, ודי מהר נזכרתי גם מדוע ויתרתי בזמנו על מפגש עם הספארק במסגרת המבחן ארוך הטווח שעברה אצלנו. וזה לא שאוהד מסרב לתת את הרכב, להיפך — "רק תגיד מתי"... אבל אותה נכונות הזכירה לי את הפעם בה זכיתי בחופשה של שבוע בקריביים... "רק תשלם על הטיסה".

שברולט אקווינוקס - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שלישי)
צילום: מערכת אוטו

גם כאן המחיר היה גבוה מדי, ותמיד ברגע האחרון צצה בעיה. ובכל זאת, אחרי שחיכיתי בכל יום חמישי לאות חיים, אלגוב הוא שהגיע אלי בלילה וגרם לי להמיר בילוי בבר יין פלצני עם ליאור, לטובת נסיעות לכיוון חדרה ולכפר יונה. מצד שני הרווחתי זמן איכות עימו. 

השבי לא הגיע לבדו, אלא עם ראש מנוע ומאייד בתא המטען (פריטים אופייניים הצמודים לאוהד) — ציוד חובה בטיולי שבת; וכמובן, גם מושב הבטיחות הרזרבי של מאיה אלגוב. כל אלה רק להדגים עד כמה תא המטען גדול. 

כמו בכל מפגש עם האקווינוקס, הופתעתי שוב עד כמה הוא נראה גדול ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה הקומפקטית אליה הוא שייך, כאילו הוא בקטגוריה שמעל. והוא גם מרווח מאוד ויוצר תחושה שהוא חסון.

אתגר בחיים (ב')
חוסן, נפשי ופיזי, זה בדיוק מה שהיה נחוץ בטיול לעין חרדלית, מקום קסום, אם רק לא היו בו כל כך הרבה ישראלים, שדרך הגישה אליו היא מיקרוקוסמוס לנהיגה המזרח התיכונית. מדובר בכביש צר, ששולי עפר נוגסים בו ויוצרים בורות עמוקים שדורשים זהירות. כל רכב שמגיע ממול דורש קיפוץ לשוליים הנמוכים מדי והיצמדות לצמחייה; טוב שאנו ברכב פנאי מוגבה. הבעיה היא שמטיילים חצופים חונים על השוליים, והנהגים הבאים ממול מתעקשים שלא לראות את הנולד, לחפש מראש מקום בו ניתן לעצור ואז לתת לשני לעבור; השיטות שכל סקוטי מכיר מלידה, לא עובדות במזרח התיכון החדש. מה שכן עובד זה מראה מאסיבי שגורם לסביבה שלא להתעסק אתנו. מי אמר שרכבי פנאי זה רק עסק אופנתי...

שברולט אקווינוקס - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שלישי)
צילום: מערכת אוטו

אחרי שהצלחנו להגיע לכניסה לחניה, הישג לא מבוטל, נוצר מבוי סתום. כל כיוון היה חסום על־ידי נהג אחרי שסימן בתנועות יד עצבניות לאחרים שיזוזו. אבל אף אחד לא זז, כמובן — עד שליאור יצאה לכוון את התנועה. המסע הזה לא מומלץ לבעלי עצבים חלשים. 

לקראת ערב, טיפוס דמוי אלפיני למערת קשת הקרובה היה חוויה מתקנת ואף מצננת, אבל היא הורידה את צריכת הדלק מאזור ה־12 ק"מ/ל' ל־10.5 ק"מ/ל' — והזכירה שחטיבת הכוח חזקה, אבל לא חדה וזריזה בתגובותיה, וכי התיבה לפעמים מגזימה בעקשנותה להוריד הילוך לטובת בלימת מנוע, וכי התפעול הידני ממש לא נוח. ובכל זאת, בערב, בדרך חזרה למרכז, אני תוהה האם אצליח לגנוב את האקווינוקס לסיבוב נוסף.     

שברולט אקווינוקס – המונה מדבר
נסועה בחודש – 2927 ק"מ
צריכת דלק – 236 ליטר
צריכה ממוצעת – 12.4 ק"מ/ל'

שברולט אקווינוקס - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שלישי)
צילום: מערכת אוטו