פיג'ו 208 2021 החדשה: מחירון, גרסאות
פיג'ו 208 1.2 ל', 'פרמיום' – 119,000 שקלים
פיג'ו 208 1.2 ל', 'GT ליין' – 125,000 שקלים
פיג'ו 208 חשמלית, 'פרמיום' – 153,000 שקלים 

רקע כללי
שושלת הסופרמיני של פיג'ו החלה בתחילת שנות השמונים עם ה-205 האגדית. בסוף שנות התשעים הוחלפה ב-206, הממשיכה 207 הושקה ב-2006 ואילו פיג'ו 208 הוצגה ב-2012. בתחילת 2019 נחנך הדור השני של 208 וזה משווק בישראל משלהי 2020. 

דגם זה הוא ראשון בישראל שהוצג גם בגרסה כל-חשמלית, והוא יושב על פלטפורמה חדשה לגמרי (EMP1) המיועדת הן למנועי בעירה פנימית והן להנעה חשמלית. פלטפורמה זו משרתת גם את רכב הפנאי הקטן של פיג'ו, 2008, וגם את הסופרמיני של אופל, קורסה.  

1635604
צילום: רונן טופלברג

בעמידה 
פיג'ו 208 היא, ללא ספק, מהסופרמיני הנאות ביותר אם לא הנאה מכולן, בוודאי בגרסה/רמת הגימור 'GT ליין', שיש לה חישוקי "17 מסוגננים וצביעה בשני גוונים. 

עיצוב יחידות התאורה בהשראת ניבי אריה, מחבר את החזית לסמל של היצרן. השבכה עצומה והחישוקים הנאים מובלטים בקשתות בתי-גלגלים הצבועות בשחור בוהק, מוטיב גימור הנמצא גם במראות, בגג, בפריטים מאחור.

1635608
צילום: רונן טופלברג

סביבת הנהג יפהפייה, עשויה חומרים איכותיים בחלקה העליון והאמצעי, לא משהו מובן מאליו בסגמנט זה. דיפוני הדלתות עשויים חומרים פחות איכותיים. לוח המחוונים מוקרן ובתלת-ממד, והוא גם דובר עברית ממש כמו מסך המולטימדיה. בנוסף, כולל האבזור כניסה והנעה ללא מפתח, מעמד מקורי לטלפון, טעינה אלחוטית, בלם חנייה חשמלי ופקדי הילוכים בהגה. מפרט הבטיחות משובח וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ועוד. 

הכניסה והיציאה אינן נוחות בגלל מפתח דלתות שאינו גדול, ומרווח ברך ימין לנהג הינו קטן יחסית. מאחור, המרחב בינוני וגם הכניסה והיציאה לשם נפגעת ממפתח הדלתות. נפח תא המטען, 311 ליטר, סביר אך בצד הקטן יותר של הסגמנט.

1635613
צילום: רונן טופלברג

בנסיעה 
פיג'ו 208 מוצעת כאמור בשתי גרסאות מנוע: טורבו-בנזין המוכר 1.2 ליטר, 130 כ"ס אליו משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים; הביצועים טובים, כולל האצה של 8.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. התאוצה לינארית ואינה יוצרת דרמה, היכולת טובה גם במצבי עומס, ויחידת הכוח הזאת נעימה בפעולתה. צריכת הדלת במבחן הייתה 13.5 ק"מ/ל'.

הגרסה הכל-חשמלית מצוידת במנוע המייצר 136 כ"ס, ומשך התאוצה ל-100 קמ"ש הוא 8.3 שניות. היציאה מהמקום יעילה ותאוצות הביניים טובות. טווח הנסיעה במבחן, שיצר מצבי עומס קיצוניים מאשר בשימוש רגיל ונעשה בתוואי מורכב יותר, היה 260 ק"מ.

1635618
צילום: רונן טופלברג

פיג'ו 208 מציעה נוחות נסיעה טובה; גרסת הבנזין, שיש לה אופי ספורטיבי ב-'GT ליין', מעט נוקשה, ואילו הגרסה החשמלית הרכה יותר, מתמודדת טוב פחות על שיבושים בעיר. היכולת הדינמית בשתי הגרסאות בהחלט טובה – 'GT ליין' טובה יותר ומהנה לנהיגה, הגרסה החשמלית קצת פחות, ועם זאת יש לה החומר ההוא. 

לסיכום 
הדור החדש של פיג'ו 208 נמצא בצמרת סגמנט הסופרמיני. לחובתו מנגד, מרחב לנוסעים ותא המטען הקטן, מנגד הוא מעוצב היטב, איכותי, רענן, הביצועים מכובדים, נוחות הנסיעה טובה (יותר בבנזין, פחות בחשמלית), האבזור ראוי ומפרט הבטיחות עדכני.

1635623
צילום: רונן טופלברג