פיג'ו 208 2021 החדשה - חוות דעת - אוטו

פיג'ו 208 2021 החדשה - חוות דעת

הדור החדש של 208, הסופרמיני של פיג'ו, מתמקם בחלקו העליון של הסגמנט. כל מה שצריך לדעת על פיג'ו 208 2021 החדשה כולל מחירון מעודכן, רשימת גרסאות, חוות דעת מלאה ועוד

פיג'ו 208 2021 החדשה: מחירון, גרסאות
פיג'ו 208 1.2 ל', 'פרמיום' – 119,000 שקלים
פיג'ו 208 1.2 ל', 'GT ליין' – 125,000 שקלים
פיג'ו 208 חשמלית, 'פרמיום' – 153,000 שקלים 

רקע כללי
שושלת הסופרמיני של פיג'ו החלה בתחילת שנות השמונים עם ה-205 האגדית. בסוף שנות התשעים הוחלפה ב-206, הממשיכה 207 הושקה ב-2006 ואילו פיג'ו 208 הוצגה ב-2012. בתחילת 2019 נחנך הדור השני של 208 וזה משווק בישראל משלהי 2020. 

דגם זה הוא ראשון בישראל שהוצג גם בגרסה כל-חשמלית, והוא יושב על פלטפורמה חדשה לגמרי (EMP1) המיועדת הן למנועי בעירה פנימית והן להנעה חשמלית. פלטפורמה זו משרתת גם את רכב הפנאי הקטן של פיג'ו, 2008, וגם את הסופרמיני של אופל, קורסה.  

1635604
צילום: רונן טופלברג

בעמידה 
פיג'ו 208 היא, ללא ספק, מהסופרמיני הנאות ביותר אם לא הנאה מכולן, בוודאי בגרסה/רמת הגימור 'GT ליין', שיש לה חישוקי "17 מסוגננים וצביעה בשני גוונים. 

עיצוב יחידות התאורה בהשראת ניבי אריה, מחבר את החזית לסמל של היצרן. השבכה עצומה והחישוקים הנאים מובלטים בקשתות בתי-גלגלים הצבועות בשחור בוהק, מוטיב גימור הנמצא גם במראות, בגג, בפריטים מאחור.

1635608
צילום: רונן טופלברג

סביבת הנהג יפהפייה, עשויה חומרים איכותיים בחלקה העליון והאמצעי, לא משהו מובן מאליו בסגמנט זה. דיפוני הדלתות עשויים חומרים פחות איכותיים. לוח המחוונים מוקרן ובתלת-ממד, והוא גם דובר עברית ממש כמו מסך המולטימדיה. בנוסף, כולל האבזור כניסה והנעה ללא מפתח, מעמד מקורי לטלפון, טעינה אלחוטית, בלם חנייה חשמלי ופקדי הילוכים בהגה. מפרט הבטיחות משובח וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ועוד. 

הכניסה והיציאה אינן נוחות בגלל מפתח דלתות שאינו גדול, ומרווח ברך ימין לנהג הינו קטן יחסית. מאחור, המרחב בינוני וגם הכניסה והיציאה לשם נפגעת ממפתח הדלתות. נפח תא המטען, 311 ליטר, סביר אך בצד הקטן יותר של הסגמנט.

1635613
צילום: רונן טופלברג

בנסיעה 
פיג'ו 208 מוצעת כאמור בשתי גרסאות מנוע: טורבו-בנזין המוכר 1.2 ליטר, 130 כ"ס אליו משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים; הביצועים טובים, כולל האצה של 8.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. התאוצה לינארית ואינה יוצרת דרמה, היכולת טובה גם במצבי עומס, ויחידת הכוח הזאת נעימה בפעולתה. צריכת הדלת במבחן הייתה 13.5 ק"מ/ל'.

הגרסה הכל-חשמלית מצוידת במנוע המייצר 136 כ"ס, ומשך התאוצה ל-100 קמ"ש הוא 8.3 שניות. היציאה מהמקום יעילה ותאוצות הביניים טובות. טווח הנסיעה במבחן, שיצר מצבי עומס קיצוניים מאשר בשימוש רגיל ונעשה בתוואי מורכב יותר, היה 260 ק"מ.

1635618
צילום: רונן טופלברג

פיג'ו 208 מציעה נוחות נסיעה טובה; גרסת הבנזין, שיש לה אופי ספורטיבי ב-'GT ליין', מעט נוקשה, ואילו הגרסה החשמלית הרכה יותר, מתמודדת טוב פחות על שיבושים בעיר. היכולת הדינמית בשתי הגרסאות בהחלט טובה – 'GT ליין' טובה יותר ומהנה לנהיגה, הגרסה החשמלית קצת פחות, ועם זאת יש לה החומר ההוא. 

לסיכום 
הדור החדש של פיג'ו 208 נמצא בצמרת סגמנט הסופרמיני. לחובתו מנגד, מרחב לנוסעים ותא המטען הקטן, מנגד הוא מעוצב היטב, איכותי, רענן, הביצועים מכובדים, נוחות הנסיעה טובה (יותר בבנזין, פחות בחשמלית), האבזור ראוי ומפרט הבטיחות עדכני.

1635623
צילום: רונן טופלברג
 

שווה לשקול גם:

}
מחיר
118990
החל מ- 1,256 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2951
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2012

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

}
אורך
406
רוחב
175
גובה
144
משקל
1233
בסיס גלגלים
254
נפח תא מטען (ליטר)
311
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1106
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
44

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
195/55/16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1199
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
23.4
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
208
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
25.0
צריכת דלק - עירונית
18.5
צריכת דלק - ממוצעת
22.2
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
16.9
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
צג התרעה לחגירת חגורות בטיחות מלפנים ומאחור, מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים, מערכת בקרת משיכה, התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו גלגלי, זיהוי הולכי רגל, מערכת זיהוי תמרורים מורחבת

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מצלמת חנייה אחורית + מבט על, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10 עם אפשרות בחירת תצוגה, גימורי פנים דמוי קרבון, בלם יד חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, מראה פנימית מתכהה למניעת סינוור
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו

1 1

דגם פיג'ו 208
גרסה 208 אוט', 1.2 ל', Premium
מחיר 115990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 208
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 18.8
נפח תא מטען (ליטר) 311
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. דראעק של אוטו, לא להתקרב, סכנה !!!

    סיסו 1 נובמבר 2020, 13:03