מאזדה CX-5 2021 החדשה: רשימת גרסאות, מחירון:
מאזדה CX-5, אוט' 2.0 ל', 'קומפורט' – 169,900 שקלים
מאזדה CX-5, אוט' 2.0 ל', 'אקזקיוטיב' – 173,900 שקלים
מאזדה CX-5, אוט' 2.0 ל', 'פרמיום' – 196,900 שקלים
מאזדה CX-5, אוט' 2.5 ל', 'פרמיום' – 218,900 שקלים
מאזדה CX-5, אוט' 2.5 ל', 'סיגנצ'ר' – 229,900 שקלים

רקע כללי
הדור השני של מאזדה CX-5 הושק ב-2016 והגיע ארצה במהלך 2017. מתיחת פנים נערכה במאי 2019, לאחר שעבר עדכון בטיחותי (החל מרמת הגימור 'לקשרי') ביולי 2017.

כיום מוצע ה-CX-5 בישראל עם שני מנועים אטמוספריים (2.0, 2.5 ל') המוכרים מדגמי מאזדה נוספים, ובשלוש רמות גימור. טווח המחירים נע בין 170,000 ל-230,000 שקלים. 

מאזדה CX-5 2021 החדש – חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

בעמידה 
CX-5 בדור הנוכחי הוא רכב נאה ומכובד למראה, הודות לקווים עגלגלים ונקיים. מראה מכובד מאפיין גם את סביבת הנהג האיכותית והאלגנטית. הקווים נקיים, ויחד עם איכות החומרים והגימור, יוצרים מקום מכובד לשהות בו. 

המרחב לנוסעים, בייחוד מאחור, מוצלח למדי. המושבים נוחים ונעימים, אך מושב הנהג חסר תמיכה לגב התחתון, והקונסולה המרכזית הרחבה עשויה להפריע למרווח ברך ימין של הנהג. תא המטען גדול ויעיל.

מפרט האבזור, לאחר מתיחת הפנים, מכובד וכולל כסטנדרט תאורת לד, חיישני אור וגשם, מולטימדיה תומכת אנדרואיד אוטו\אפל קארפליי ועוד. מפרט הבטיחות נאה, וכבר מרמת הגימור 'קומפורט' זה כולל מערכות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מאזדה CX-5 2021 החדש – חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

בנסיעה  
ל-CX-5, בגרסתו הנפוצה מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי המפיק 165 כ"ס ו-21.4 קג"מ. צמודה למנוע תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית. בגרסה זו הביצועים סבירים ומספקים, לא מרגשים. למי שרוצה יותר, מומלצת גרסת ה-2.5 ליטר עם ההנעה הכפולה. במבחן הדרכים הייתה צריכת הדלק של CX-5 על 8.6 ק"מ/ל'.

נוחות הנסיעה, הן בעיר והן מחוצה לה, טובה. איכות הנסיעה ב- CX-5טובה, והתנהלותו מעודנת. יצוין כי מעל 4000 סל"ד מייצר המנוע רעש הנוכח מדי בתא הנוסעים.

מאזדה CX-5 2021 החדש – חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

ה-CX-5 נשאר נאמן למסורת הזום-זום של מאזדה, והוא מהדגמים המהנים ביותר לנהיגה בין דגמי הפנאי הקומפקטיים; מאפשר קצב פנייה גבוה, משנה כיוון בקלילות וקורא לנהג לנהוג כך. חבל שההגה, מהיר ומדויק אך קל מדי, והתחושה המעט ספוגית בדוושת הבלם מקלקלים מעט את החגיגה.

לסיכום 
מאזדה 5-CX הוא רכב פנאי אלגנטי, תא הנוסעים הוא מהאיכותיים בקטגוריה, והוא משלב היטב בין נוחות נסיעה טובה להתנהגות דינמית מכובדת. עם זאת, ל-CX-5 תג מחיר התחלתי גבוה משל מתחריו, מה שפוגע בכוח המשיכה שלו.

מאזדה CX-5 2021 החדש – חוות דעת
צילום: רונן טופלברג