מאזדה 3 2021 החדשה (סדאן): מחירון, רשימת גרסאות
מאזדה 3 'קומפורט' – 138,000 שקלים
מאזדה 3 'ספיריט' – 145,000 שקלים

רקע כללי
הדור הרביעי של מאזדה 3 הוצג ב-2018 והגיע לישראל בסוף 2019. דגם זה עושה צעד נוסף בדרכו של מאזדה ליצירת תוכן יוקרתי יותר. המכונית החדשה מצוידת במנוע 2.0 ליטר מחודש שקיבל כעת את הכינוי "סקייאקטיב G", וכמו בדגם שקדם לו משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. בסקירה זו נתמקד בגרסת הסדאן, וזו החדשה גדולה מקודמתה, ובסיס הגלגלים שלה גדל ב-2.5 ס"מ ל-272.5 ס"מ. הרכב מוצע בארץ ברמת גימור 'ספיריט' או 'קומפורט' המופנית בעיקר לציי הרכב; לזו האחרונה מעט פחות אבזור ואין לה גג נפתח.

מאזדה 3 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בעמידה  
לגרסת הסדאן של הדור החדש עיצוב מוארך ונמוך יחסית בהשוואה לדור הקודם, והבחירה של מאזדה בחזית אגרסיבית ובעיצוב נקי יוצרים הופעה אלגנטית, וחישוקי ה-"18 מוסיפים אף הם לרושם הטוב. כל אלה מעניקים ל-3 מראה ספורטיבי ויוקרתי מהמקובל ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה.
עיצוב סביבת הנהג מינימליסטי, וזאת יוצרת תחושה שהיא מאוד איכותית. הרצון לשמור על סביבת נהג נקייה הביא לכך שחלק מהמתגים כמעט בלתי נראים ושפתחי האוורור שמול הנוסע מוסתרים. מרכז המחוונים מוקרן, וגם בהם תצוגות שאינן רעשניות אלא מינימליסטיות. וכך גם ביחס למולטימדיה שיש לה צג "8.8 נאה וקל לשליטה. כל אלה יוצרים בפנים אווירה נעימה עם ניחוח של יוקרה.

מושב הנהג נוח ויוצר תנוחה טובה וספורטיבית. מאחור המרחב לא מתעלה; מרווח הרגליים סביר, מרווח הראש גבולי. נפח תא המטען, 444 ליטר, ויספק כל צורך משפחתי.

מאזדה 3 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

ברמת הגימור 'ספיריט' שנבחנה אבזור עשיר הכולל גג נפתח, תאורת לד אדפטיבית, ובמפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

מאזדה 3 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בנסיעה
הביצועים של מנוע ה-2.0 ליטר 165 כ"ס נאים למדי, ונתון האצה של 8.5 שניות ל-100 קמ"ש מבטא זאת היטב. צליל המנוע נעים אך תחת עומס הוא עלול להישמע נוכח מדי. לתיבה פעולה זורמת ונמרצת, אך לפעמים היא "מעדיפה" להישאר בהילוך נמוך מדי. צריכת הדלק במבחן הייתה טובה: 13 ק"מ/ל'.

על שיבושים גדולים, בייחוד בעיר, נוחות הנסיעה בינונית בגלל בולמים נוקשים ודופן צמיג נמוכה על חישוקי "18. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, חספוס הכביש מבודד היטב ורעשי הרוח והכביש אינם חזקים. היכולת הדינמית של 3 סדאן מצוינת, היא מאוד מהנה לנהיגה ביחס למקובל במשפחתיות של היום.

מאזדה 3 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

לסיכום
מאזדה שואפת להעניק לדגמיה מרכיב יוקרתי, והדבר מוצא ביטוי ב-3 סדאן שהיא יפה, מיוחדת ומהנה מהמקובל בתחום. האופי המקורי והעושר בהגשה מהווים משקל נגד למרחב לא מתעלה מאחור ונוחות נסיעה בינונית בעיר. יש לשים לב שגם אם מחיר הדגם מתחיל ב-138,000 שקלים עבור רמת הגימור 'קומפורט', רמת הגימור 'ספיריט', שמחירה 145,000 שקלים, תעניק לכם תמורה עדיפה.
 
מאזדה 3 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם