דאצ'יה דאסטר 2021 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
דאצ'יה דאסטר בנזין 1.3 ל' – החל מ-95,000 שקלים
דאצ'יה דאסטר דיזל 1.5 ל' – החל מ-110,000 שקלים
דאצ'יה דאסטר בנזין 1.3 ל', 4x4 – החל מ-110,000 שקלים
דאצ'יה דאסטר דיזל 1.5 ל', 4x4 – החל מ-120,000 שקלים

רקע כללי
בספטמבר 2017 הציגה דאצ'יה את הדור השני של רכב הפנאי שלה, 'דאסטר', שבע שנים לאחר השקת הדגם. כמו הדור הקודם, גם זה החדש מבוסס על פלטפורמת B0 המוארכת, שמקורה ברנו.

במאי 2018 החלה שיווקו של הדאסטר החדש עם שני מנועים הטורבו המוכרים מדגמי דאצ'יה האחרים: דיזל 1.5 ליטר, בנזין 1.2 ליטר. ב- 2019 הוחלף מנוע הבנזין בטורבו-בנזין חדש בנפח 1.3 ליטר, פרי שיתוף הפעולה בין רנו-ניסאן למרצדס. תיבת ההילוכים ידנית בגרסת ההנעה הכפולה ובגרסת הבנזין, דו-מצמדית בבנזין ובדיזל עם הנעה קדמית; בשתיהן שישה הילוכים.

דאצ'יה דאסטר 2021 החדש — חוות דעת
צילום: גיא שפרנט

דאצ'יה דאסטר משווקת בישראל ב-2 רמת גימור: 'לוריאט', 'פרסטיג'.

בעמידה 
דאצ'יה דאסטר החדש נראה עדכני ומודרני, ובעיקר נאה יותר מקודמו, למרות שקווי המתאר הבסיסיים נשמרו. שינוי משמעותי ביותר נעשה בתא הנוסעים. סביבת הנהג נראית מודרנית מקודמתה, החומרים טובים יותר, והנדסת האנוש הלקויה שופרה גם היא. התוצאה הכוללת משופרת ביחס למה שהציע הדור הראשון, אך עדיין הדגם אינו מיישר קו עם שאר הסגמנט.

מלפנים המרחב טוב למדי. המושב האחורי מאכלס שני מבוגרים בנוחות, לשלושה כבר יהיה צפוף. לתא המטען נפח מכובד; 445 ליטרים בגרסת ההנעה הקדמית, 411 ליטרים בכפולה.

דאצ'יה דאסטר 2021 החדש — חוות דעת
צילום: יצרן

דאסטר החדש מוצע כאמור וכמו קודמו בשתי רמות גימור – 'לאורט' הבסיסית, 'פרסטיג' המצוידת יותר. אבזור הנוחות טוב כבר בגרסת הבסיס, אך עקב אכילס של הדאסטר נותר כשהיה – בטיחות. על אף השיפור המסוים במפרט הבטיחות לדגם הנוכחי, לדגם החדש, כמו לקודמו, שלושה כוכבי בטיחות בלבד במבחן הבטיחות של יורו NCAP. 

בנסיעה  
כאמור, דאסטר החדש משווק עם היצע מנועים המוכר מדגמי הקבוצה- 1.5 ל' דיזל (115 כ"ס) ו-1.3 ל' בנזין (130/150 כ"ס). גרסאות הבנזין וההנעה הכפולה משודכות לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים. את גרסאות הדיזל ניתן לקבל גם עם תיבה רובוטית כפולת-מצמדים. 

דאצ'יה דאסטר 2021 החדש — חוות דעת
צילום: גיא שפרנט

יחידות ההנעה מוצלחות, כל אחת בדרכה. מנוע הדיזל מספק ביצועים סבירים בלבד בנהיגה סדורה, פחות בעומס, אך מפצה בצריכת דלק מצוינת (15.6ק"מ/ל' במבחן). מנוע הבנזין חזק משמעותית ומספק כל צורך סביר. צריכת הדלק טובה פחות ומכובדת לכשעצמה, ובמבחן הייתה 12.6 ק"מ/ל'.

נוחות הנסיעה בדאסטר היא מהטובות בין דגמי הפנאי הקטנים והקומפקטיים וטובה מאוד גם לכשעצמה. המתלים רכים ובעלי מהלך ארוך וסופגים היטב שיבושים ומהמורות בכביש, ומטפלים באופן מרשים באתגרי נוחות בשבילים, וגם אבנים חדות או חריצים בשבילים לא יוציאו את הדאסטר משלוותו. רמת השקט בינונית, ורעשי כביש ורוח נשמעים באופן מוחשי. יצוין כי לדאסטר, בגרסת ההנעה הכפולה כישורי שטח ונסיעת שבילים מהטובים ביותר בברנז'ה. היכולת הדינמית סבירה.

דאצ'יה דאסטר 2021 החדש — חוות דעת
צילום: גיא שפרנט

לסיכום 
דאסטר החדש הוא רכב פנאי מוצלח וטוב משמעותית מקודמו. נוחות הנסיעה מצוינת, יחידות ההנעה מוצלחות והיכולת בשבילים נאה בגרסת ההנעה הקדמית, משובחת בכפולה. המחיר הנמוך בהשוואה לדגמים מקבילים היה עושה את הדאסטר לקנייה מוצלחת ומומלצת למרות רמת הרעש והנדסת האנוש, אבל ציון הבטיחות הנמוך מקשה על כך.

דאצ'יה דאסטר 2021 החדש — חוות דעת
צילום: גיא שפרנט