אופל קורסה 2021 החדשה: מחירון, רשימת גרסאות
אופל קורסה 1.2 ל', 100 כ“ס, ‘אדישן פלוס‘ – 106,000 שקלים
אופל קורסה 1.2 ל', 130 כ“ס, ‘אלגנס' – 110,000 שקלים
אופל קורסה 1.2 ל‘, 130 כ“ס, 'GS ליין' – 119,000 שקלים
אופל קורסה חשמלית, 'אלגנס' – 148,000 שקלים

רקע כללי
הדור הנוכחי של אופל קורסה נחשף במאי 2019 והגיע אלינו בפברואר 2020. הסופרמיני של אופל חולקת את פלטפורמה EMP1 המשרתת דגמי סופרמיני ורכבי פנאי קטנים של תאגיד PSA כמו פיג'ו, 208 ו-2008, אופל מוקה החדש. הפלטפורמה הזאת תוכננה כך שתתאים לא רק למנועי בנזין או דיזל, אלא גם למנועים חשמליים.

אופל קורסה משווקת בישראל עם מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים בגרסאות 100 או 130 כ"ס או עם מנוע חשמלי 136 כ"ס.

אופל קורסה 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בעמידה 
אופל קורסה נראית מצוין, בעיקר עם שני צבעי מרכב וחישוקים גדולי קוטר בגרסת 130 כ"ס וברמת הגימור הגבוהה 'GS ליין'. בחזית יש לה חידוש חשוב ביותר, תאורת לד מטריקס, וזה דבר שאינו מובן מאליו בסופרמיני, מכיוון שיש גם מכוניות סלון שאינן מצוידות בתאורה המתקדמת הזאת. מערך התאורה הזה מתאים את התאורה לפי הרכב ממול, כך שזו אינה מסנוורת אותו אך שומרת על מלוא כושר ההארה בדרך, דבר הנעשה באמצעות שליטה בנורות הלד. 

סביבת הנהג נאה, ועשויה חומרים איכותיים בחלקה העליון. כעת מוצעת הקורסה עם לוח מחוונים מוקרן אך זה אינו מרשים בהופעתו. רשימת האבזור נאה ברמת הגימור הגבוהה וכוללת גג פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטית, פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, בלם חנייה חשמלי. גם מפרט הבטיחות מרשים, ובנוסף לתאורה הנ"ל כולל  בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד. 

אופל קורסה 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

המושבים נוחים ובאותה רמת גימור גבוהה גם נאים. הכניסה והיציאה לקורסה, מלפנים ומאחור אינה נוחה בגלל מפתח דלת קטין יחסית. בנוסף, תא הנוסעים צפוף יחסית, ומרווח רגל ימין של הנהג בינוני. מאחור המרחב בינוני, מרווח הברכיים לא מתעלה ומרווח הראש גבולי. נפח תא המטען אינו מרשים ביחס למקובל בסגמנט.

אופל קורסה 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בנסיעה  
יחידת הכוח של אופל קורסה – אותו מנוע טורבו-בנזין 100 או 130 כ"ס, תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים – וזו מעניקה ביצועים סבירים בגרסה החלשה, טובים מאוד בחזקה: 8.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. התאוצה לינארית, ויחידת הכוח נעימה בפעולתה; תחת עומס, הגרסה החלשה מעט מתאמצת, לחזקה אין כל בעיה בעליות ובעקיפות, גם בשילוב שלהן. הגרסה הכל-חשמלית, מספקת ביצועים טובים, גם בעומס, וטווח הנסיעה בפועל הוא 260-270 ק"מ.

נוחות הנסיעה טובה בהחלט, הן בעיר והן מחוצה לה, וגם בידוד הרעשים טוב. בכל הנוגע לכבישים מפותלים, אופל קורסה ב-'GS ליין', עם כיול שונה למתלים ומצבי ניהוג, מצליחה להעלות חיוך על הפנים.

אופל קורסה 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

לסיכום 
קורסה היא מכונית סופרמיני איכותית ומוצלחת. לחובתה בעיקר העבודה שהיא צפופה ותא המטען שלה קטן. לזכותה עומדים דברים רבים אחרים: יש לה אבזור ראוי, מערכות בטיחות מתקדמות, כולל אותו לד מטריקס, איכות הנסיעה בה טובה וכך גם הביצועים. כל אלה, יחד עם תמחור הגון ואחריות ארוכה מהנהוג (4 שנים מלאות), ממקמים את אופל קורסה החדשה בצמרת סגמנט הסופרמיני.

אופל קורסה 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו