MG ZS EV 2021 החדש: רשימת גרסאות, מחירון:
MG ZS חשמלי, אוטו', 'NET S' – מ-129,000 שקלים
MG ZS חשמלי, אוטו', 'NET-UP' – מ-144,500 שקלים

MG ZS EV הוא אחד משלושה רכבי הפנאי של היצרנית הסינית, הנושאת שם מותג בריטי ושייכת לקונצרן סאיק (SAIC) הסיני, המשווקים בעולם. זהו רכב פנאי קטן (B-SUV), ובסיס הגלגלים שלו בהתאם (258 ס"מ), אך ממדי המרכב (431x181 ס"מ) גדולים ביחס למקובל בקבוצה זו. 

MG ZS שווק בישראל (2018-2020) עם מנוע טורבו-בנזין 1.0 ל', ולא זכה להצלחה רבה, גם בשל ציון בטיחות נמוך במבחן הבטיחות האירופאי. ב-2019 הושקה הגרסה החשמלית של ZS, הפעם עם ציון בטיחות של 5 כוכבים, ובמחיר של מכונית משפחתית. גרסה זו הייתה לנמכרת מסוגה בישראל ב-2020, עם 44% מכלל שוק זה.

MG ZS EV 2021 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

כיום משווק ZS בישראל בגרסתו החשמלית בלבד, ובשתי רמות גימור. ל-ZS אחריות כוללת של 5 שנים או 150,000 ק"מ. האחריות על הסוללות היא 8 שנים או 150,000 ק"מ.

בעמידה 
העיצוב של ZS עכשווי, גורם לרכב להפגין נוכחות ומוצלח מאוד. עיצוב סביבת הנהג בגרסה החשמלית אמנם מוצלח מזה של גרסת הבנזין, אך עדיין אינו עדכני. איכויות החומרים וההרכבה סבירות ביחס למחיר, הנדסת האנוש המוזרה לעיתים מעט פוגמת בתוצאה הכוללת.

MG ZS EV 2021 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

ZS, כאמור, מרווח יחסית לדגמים אחרים בקבוצה. המרחב מלפנים טוב, ומאחור יש מקום מספק לשני מבוגרים, וחסר שם פתח מיזוג. תא המטען יעיל ובעל שלל פטנטים שימושיים לעגינה ולקיבוע חפצים. נפחו (448 ל') טוב מאוד לכשעצמו ואף יותר ביחס למתחרים, גם בגלל שמדובר ברכב חשמלי. 

האבזור, כבר ברמת הגימור הבסיסית, נאה בהחלט, וכולל בין היתר מולטימדיה עם צג "8 וצימוד לאנדרואיד-אוטו ואפל-קארפליי. ל-ZS חמישה כוכבים במבחן הבטיחות של יורו N-CAP, ומפרט הבטיחות כולל בין היתר: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מוחלטת, עמעום אוטומטי ועוד.

MG ZS EV 2021 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

בנסיעה  
המנוע החשמלי מפיק 143 כ"ס ומומנט מכובד של 35.7 קג"מ, לתיבה הילוך יחיד, ההנעה קדמית והתאוצה ל-100 קמ"ש נמשכת 8.2 שניות. ל-ZS טווח של 263 ק"מ לפי תקן   WLTP, הטווח בפועל הוא 220 ק"מ, וניתן לטעון אותו במטען מהיר 50 ק"ו. 

הביצועים בפועל טובים גם הם, וצבירת המהירות יעילה. המנוע, כמובן, חרישי לגמרי, ולכן רעשי הכביש והרוח בולטים מעט יותר.

MG ZS EV 2021 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד, ואך משתפרת מחוצה לה, ועל כבישים גליים חסר מעט ריסון למרכב. היכולת הדינמית טובה בהחלט, חלק מכך בזכות הסוללות הכבדות האחראיות  למרכז כובד נמוך.

לסיכום 
MG ZS היה לרכב החשמלי הנמכר בשנה הראשונה בה הוצע בגלל שילוב של עיצוב נאה, אבזור טוב, מפרט בטיחות מכובד, וגם טווח נסיעה יעיל, עלויות בעלות זולות בהרבה, אחריות טובה – כאשר כל אלה מוצעים עם תג מחיר של מכונית משפחתית רגילה. התמורה, כתוצאה מכך, טובה ביותר.

MG ZS EV 2021 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג