תחרות אוטו השנה 2021 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעות ההכרזות על הזוכות בקטגוריות השונות, לצד ההכרזה על הזוכה הגדול בתואר ’אוטו השנה 2021‘. בכל קטגוריה עלו שלוש מועמדות סופיות שעלו לגמר, מהן רק אחת נבחרה.

השנה, הזוכה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בסגמנט הסופרמיני‘ היא — סיאט איביזה.



סיאט איביזה נמצאת איתנו בדורה החמישי מאז שנת 2017. מדובר באחת ממכוניות הסופרמיני המוצלחות והחביבות על הקהל הישראלי. את השנה שעברה סיימה איביזה עם עליה של כ-40% במסירות, זאת למרות שכלל השוק ירד בכ-15%!

1634361
צילום: יואל פלרמן

את הפופולריות של הדגם אפשר להסביר בין היתר בזכות המראה החיצוני — איביזה היא פשוט מכונית נאה. הפרופורציות טובות, הקווים נעימים לעין וההופעה הכללית ספורטיבית ומושכת. 

1634363
צילום: יואל פלרמן

גם סביבת הנהג היא סיבה טובה לאהוב את איביזה. אומנם ההופעה כאן סולידית למדי, אבל זה משלם דיבידנדים בהנדסת אנוש מצוינת — הכל ברור, פשוט וקל לתפעול. לכך מוסיפה איביזה גם מרחב נדיב מאוד לנוסעים — מלפנים ומאחור — והמון תאי אחסון ושימושיות כללית טובה. גם תא המטען מצוין וגדול מהמקובל בקטגוריה.



מעבר לכך איביזה מצוידת באחת ממערכות המולטימדיה הטובות בשוק — המסך איכותי, הצבעים טובים, התפעול חלק וישנה כמובן קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל. איכות החומרים טובה למדי ורשימת האבזור עשירה, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות.

1634368
צילום: יואל פלרמן

איביזה מוצעת עם שתי יחידות הנעה העושות שימוש באותה מנוע אך תיבות הילוכים שונות. לגרסה העיקרית מנוע בנזין מוגדש טורבו בנפח 1.0 ל‘ המפיק 115 כ“ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 היל‘ — השילוב הזה מניב ביצועים טובים למדי יחד עם צריכת דלק נמוכה מאוד. לצד שילוב זה מוצעת איביזה עם אותו המנוע בהספק מופחת (95 כ“ס) אך בשידוך לתיבה ידנית עם 5 היל‘ — הצעה נדירה שכמעט ונעלמה מהשוק המקומי. הבונוס? חסכון בדלק ומחיר רכישה נמוך יחסית.

1634359
צילום: יואל פלרמן

איביזה, בזכות המימדים, השימושיות והמרחב לנוסעים ומטען יכולה להוות פתרון יעיל ומוצלח למשפחה צעירה מצד אחד, ובזכות העיצוב הצעיר והתנהגות הכביש הטובה פונה לצעירים וצעירים ברוחם מאידך. מדובר במכונית סופרמיני מוצלחת מאוד המתומחרת היטב והיא יותר מראויה לתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בסגמנט הסופרמיני‘.

1598576
צילום: שחר מלכין