תחרות אוטו השנה 2021 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעות ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות, לצד ההכרזה על הזוכה הגדול בתואר ’אוטו השנה 2021‘. בכל קטגוריה עלו לגמר מספר מצומצם של מתמודדים סופיים, מתוכם נבחר אחד.

השנה, הזוכה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בקטגוריית קניית השנה' הוא — קיה סלטוס.


זהו הדור הראשון של קיה סלטוס, רכב פנאי קומפקטי מבית היצרנית הקוריאנית. הוא נחשף לראשונה בשנת 2019 והגיע אלינו באוגוסט 2020 והתמקם בהיצע היצרנית לצד לא פחות משלושה כלים קומפקטיים של קיה עצמה — נירו, אקסיד וכמובן ספורטאז‘ המוכר.

1634555
צילום: רונן טופלברג

אז במה שונה סלטוס משלושת אחיו? מאז המהפיכה שביצע ספורטאז‘ מחירם של רכבי הפנאי הקומפטיים טיפס אט אט למעלה, וסלטוס נכנס בדיוק לרווח שנוצר מחדש בין המשפחתיות לרכבי הפנאי. מחירו ההתחלתי של סלטוס עמד ביום ההשקה על 134,000 שקלים בלבד — מחיר נמוך מזה של לא מעט משפחתיות סדאן ”רגילות“, ונמוך בהרבה משל מרבית רכבי הפנאי המקבילים. סלטוס שחזר ואף שיפר את ההצעה המקורית של ספורטאז‘ הקודם שהוצע במחיר גבוה במעט משל משפחתית.

1634560
צילום: רונן טופלברג

המחיר לבדו לא מספיק בשביל שנכתיר את סלטוס כקניית השנה בתחרות ”אוטו השנה 2021“, הוא גם נדרש לבצע היטב ולהציע חבילה כללית טובה ומשתלמת. הוא אכן עושה זאת.

1634578
צילום: רונן טופלברג

תחילה נדבר על העיצוב. סלטוס בעל הופעת פנאי קלאסית יחסית — זה אומר קווים ישירים, קשתות גלגלים מושחרות, דמוי מגן גחון מלפנים ופרופורציות ”פנאי“ מוכרות. התוצאה טובה ונאה למדי, במיוחד אם אתם אמיצים מספיק לקחת את אחד מהצבעים הנועזים יותר — צהוב, כחול או אדום.

1634579
צילום: רונן טופלברג

סביבת הנהג אלגנטית, בוגרת ומכובדת, בעלת גוונים סולידיים ועשויה מחומרים נעימים למגע היכן שהיד מגיעה. במרכז ישנו מסך מולטימדיה גדול (10.25 אינץ‘) ותחתיו מתגים פיזיים לפעולה פשוטה ואינטואטיבית יותר. הקו הסולידי-רגוע הזה מביא לסביבת נהג המעניקה תחושה מכובדת וחשוב יותר — בעלת הנדסת אנוש מצוינת.

1634570
צילום: רונן טופלברג

המרחב מלפנים טוב בהחלט, והנהג יהנה ממושב מוצלח מאוד. גם מאחור, על אף בסיס הגלגלים הצנוע (263 ס“מ) סלטוס מפתיע ממש עם מרחב טוב לנוסעים והקפדה כללית על איכות החיים שלהם — יש פתחי מיזוג, משענת יד נוחה ודיפונים מושקעים. תא המטען גדול (468 ל‘) והוא שימושי מאוד עם רצפה בשני גבהים, נקודות עיגון, וו תליה, תאורה עשירה ועוד.

1634556
צילום: רונן טופלברג

בניגוד לספורטאז‘ ההוא (1.6 ל‘, 135 כ“ס בלבד) סלטוס כבר מצויד במנוע בנפח 2.0 ל‘ המפיק 149 כ“ס ובתיבה רציפה. הצמד הזה מציע ביצועים מספקים בכל מצב וחשוב מכך לחיי היום-יום — אופי פעולה נעים ומעודן. פעולת המנוע המעודנת משתלבת עם כיול המתלים הנוטה לצד הרך ומביא לנוחות נסיעה טובה מאוד כמעט תמיד. יחד עם בידוד רעשים מוצלח מתקבל רכב נעים מאוד לנסיעה — בין אם במסלול הפקקים היומי ובין אם בטיולי סוף השבוע.

1634554
צילום: רונן טופלברג

בקיצור, קיה סלטוס הוא רכב פנאי המשחזר את המהפיכה שעשה ספורטאז‘ בזמנו. הוא נאה למראה מבחוץ, מציע סביבת נהג מכובדת ועשירה באבזור, מרווח ושימושי ומאוד נוח ונעים לנסיעה. וכל זה מוצע במחיר — 135,000-142,0000 שקלים — נמוך במעט משל מרבית המשפחתיות כיום ונמוך בהרבה משל רכבי פנאי דומים. לכן בחרנו להעניק לקיה סלטוס את תואר ’אוטו השנה 2021 בקטגוריית קניית השנה‘.

1634565
צילום: רונן טופלברג