סקודה סופרב 2022 המחודשת: רשימת גרסאות, מחירון
סקודה סופרב, 1.5 ל' בנזין – החל מ-180,000 שקלים
סקודה סופרב, 2.0 ל' בנזין (190 כ"ס) – החל מ-197,500 שקלים
סקודה סופרב, 2.0 ל' דיזל – החל מ-227,000 שקלים
סקודה סופרב, 2.0 ל' בנזין (272 כ"ס, 4x4) – 282,500 שקלים

רקע כללי
הדור הראשון של המשפחתית הגדולה סקודה סופרב הוצג אי-אז בשנת 2001, דגם שלא תאם את מיצובה אז של סקודה, שיועדה על-ידי קבוצת פולקסווגן להיות מותג עממי הפונה לשווקים מתפתחים. אנשי פולקסווגן גילו שאותה סופרב מאוד הצליחה וגם שיפרה את מעמד המותג, והחליטו להאריך את חיי הדגם, להציג גם דור שני ושלישי שלו.

סקודה סופרב 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

הדורות השני (2008) והשלישי (2015) כבר היו להצלחה של ממש, נמכרו יחד בלמעלה ממיליון יחידות, הישג מרשים במיוחד לאור ירידת כוחו של סגמנט המשפחתיות הגדולות בעולם. ברבעון השני של 2019 הציגה היצרנית הצ'כית מתיחת פנים לדור השלישי והנוכחי של הדגם, שעיקרה עדכון בעיצוב החוץ והפנים, במקביל לשינויי מפרט קלים.

שיווק הדגם המחודש בישראל החל בספטמבר 2019. כמו לפני כן, סופרב מוצעת בארץ עם מבחר מנועים, רמות הספק, סוגי הנעה ורמות גימור שונות. גרסת הסטיישן המוגבהת לשטח, 'סקאוט', וגרסת הכלאיים/נטענת־רשת iV נשארו בחו"ל.

סקודה סופרב 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

לאחרונה הודיעה קבוצת פולקסווגן, כי עם סיום כהונתו של הדור השמיני של פסאט, סופרב היא שתחליף אותה כמשפחתית הגדולה של הקבוצה.    

עיצוב, שימושיות, אבזור, בטיחות
סופרב נעשתה במהלך הדורות מכובדת יותר ויותר, ממש כמו סקודה עצמה, ובמתיחת הפנים נעשו מספר שינויים על מנת להדגיש זאת. המטרה של אנשי סקודה הייתה להקנות לסופרב המחודשת מראה עדכני ומלוטש מבעבר, תוך שמירה על הקווים המוכרים והאלגנטיים של הדגם. בפשטות: הצליח להם.

סקודה סופרב 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

תא הנוסעים קיבל טיפול דומה לזה החיצוני. גם כאן נשמרו קווי העיצוב המוכרים של היצרנית, אגב שימת לב להנדסת האנוש ולשימושיות בסביבת הנהג וגם מעבר, כמתבקש בדגם של סקודה. מי שיחפש סביבת נהג עתידנית ומיוחדת עלול להתאכזב, אך מי שמחפש תא נוסעים איכותי, עשוי היטב וסביבת נהג פשוטה לתפעול, בהחלט ימצא כאן את מבוקשו.

סקודה סופרב 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

בסקודה כמו בסקודה המרחב מצוין, בכל מקום ולכל הכיוונים. המרחב מלפנים טוב מאוד, וזה שמאחור מצליח להתעלות עליו. עם זאת, הנוסע במרכז הספסל האחורי אמנם עלול לסבול מעט מתעלת ההינע הגדולה. תא המטען, לא תופתעו לשמוע, עצום (584 ל') וכולל שלל פטנטים לעיגון וקיבוע חפצים.

סקודה סופרב 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

האבזור התקני עשיר למדי, ומשתפר ולא במעט ככל שעולים ברמות הגימור. כך, כבר ברמת גימור ’אמבישן‘ חישוקי "17, מפתח חכם עם אפשרות פתיחה ונעילה מכל הדלתות, תפעול חשמלי למושב הנהג, תא ייעודי לסלולרי עם טעינה אלחוטית, מולטימדיה עם צג "8. מפרט הבטיחות מכובד גם הוא, כולל כבר מגרסת הכניסה בלימת חירום אוטונומית (מלפנים ומאחור), תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

סקודה סופרב 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

ביצועים, צריכת דלק, נוחות ועוד
כאמור, סופרב מוצעת בישראל עם מגוון מנועים, כולם מוגדשים. חלקם לוגמי בנזין – 1.5 ליטר, 150 כ"ס; 2.0 ליטר עם 190 כ"ס או 272 כ"ס – יש לוגם סולר: 2.0 ליטר, 190 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וההנעה קדמית בכל הגרסאות, פרט לבנזין החזקה ביותר שיש לה הנעה כפולה.

הביצועים בגרסת ה-1.5 ליטר טובים, טובים מאוד במעלה הגרסאות, ובגרסת הבנזין החזקה (272 כ"ס), הם כבר מצוינים. צריכת הדלק, ביחס לממדים ולמשקל, טובה. צריכת הדלק של גרסת ה-2.0 ליטר, 190 כ"ס הייתה במבחן הדרכים המאומץ 9 ק"מ/ל'; צריכת הדלק לגרסת ה-1.5 ליטר 150 כ"ס עמדה במבחן על 11.5 ק"מ/ל'.

סקודה סופרב 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

נוחות הנסיעה בעיר ראויה בהחלט, וכך גם מחוצה לה. בניגוד למקובל, מצב 'ספורט' אינו נוח במיוחד בנסיעה מהירה על כבישים משובשים, ודווקא מצב 'נוחות' עדיף שם. איכות הנסיעה טובה למדי, אך בידוד רעשי הכביש יכול היה להיות מוצלח יותר.

סקודה סופרב לא מתיימרת, או מיועדת, להיות מהנה לנהיגה בכביש במפותל, והיא אכן אינה כזאת. עם זאת, היכולת גבוהה כבר הבסיסית, טובה עוד יותר בגרסאות הבכירות, משובחת בכפולת ההנעה. למעוניינים נספר כי ניתן לנהוג בסופרב במהירות גבוהה (מאוד) בכל כביש.

סקודה סופרב 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

סיכום, תמורה, גרסה מועדפת
סקודה סופרב, על אף גילה ובזכות מתיחת הפנים שעברה, היא מכונית משובחת. סופרב מביאה עמה סביבת נהג עשויה לתפארת בחומרים, בביצוע, בהנדסת אנוש, מוסיפה על אלה מפרטי אבזור נוחות ובטיחות מכובדים, ומעל הכול: מרחב ושימושיות שאין שניים להם בסגמנט.

אם אתם מחפשים משפחתית גדולה, אפילו מתעניינים ברכב פנאי למשפחה, אין ספק שסקודה סופרב המחודשת בהחלט צריכה להיות ברשימה שלכם. יתרה מכך, לטעמנו היא אף מהווה חלופה ראויה לבנות סוגה ממותגי היוקרה.

סקודה סופרב 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

התייקרות המחירים בשוק הרכב בשל משבר הקורונה לא פסחה גם על סקודה סופרב 2022. בהתאם, ובדומה לדגמים אחרים בסגמנט, שלל גרסאות סופרב ספגו התייקרות של כ-10,000 שקלים. כעת, הגרסה המומלצת בהיצע המקומי היא זו המצוידת במנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר וברמת הגימור 'אמבישן'. הפער במחיר לעומת רמת הגימור הנמוכה יותר, 'ביזנס', הוא 4000 שקלים, ותמורתם תקבלו מפרט משופר, ועדיין תישארו עם עודף מ-200,000 שקלים.

סקודה סופרב 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו