טויוטה קורולה 2022 המחודשת: רשימת גרסאות, מחירון
טויוטה קורולה סדאן, 1.5 ל' בנזין, אוטו', הנעה קדמית – החל מ-135,000 שקלים
טויוטה קורולה סדאן, 1.8 ל' היברידי, אוטו', הנעה קדמית – החל מ-145,000 שקלים
טויוטה קורולה סטיישן, 1.8 ל' היברידי, אוטו', הנעה קדמית – החל מ-149,000 שקלים

טויוטה קורולה 2022 – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

רקע כללי
מאז הושקה ב-1966, נמכרו ברחבי העולם למעלה מ-50 מיליון יחידות של טויוטה קורולה, נתון אשר הפך את המשפחתית היפנית לדגם הנמכר ביותר מעולם. גם בישראל זכתה קורולה להצלחה כבירה, הייתה למשפחתית הנמכרת ביותר כבר עם תחילת שיווק הדור הנוכחי כאן, בתחילת 2019.

הדור הנוכחי, ה-12 במספר, הושק בעולם ב-2018, וכאמור הגיע לכאן עם תחילת 2019. דור זה מבוסס על רצפת TNGA העדכנית של היצרנית, היה הדור הראשון של הדגם שהוצע גם בגרסה היברידית, והוצג עם גרסאות האצ'בק וסטיישן שהיו עשור וחצי כדגם נפרד. 

טויוטה קורולה 2022 – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

יחידות ההנעה מוכרות מדגמי טויוטה השונים. גרסת הכניסה מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר, 3 צילינדרים המפיק 125 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה (בעבר: 1.6 ל', 4 ציל', 132 כ“ס). מעליו יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של היצרנית (מקורה בפריוס) המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר למנוע חשמלי (122 כ“ס).

בדצמבר 2021 הכריזה טויוטה על שורות עדכונים קלים לדגמי 2022 של טויוטה קורולה. בין אותם שינויים ניתן למנות מערכת מולטימדיה חדשה ומשופרת עם מסך "8, קישוריות סלולרית עצמאית של הרכב, מערכת עזרה קולית חדשה, קישוריות לאנדרואיד אוטו וקישוריות אלחוטית לאפל קארפליי, צבעי מרכב חדשים ועוד. במקביל, הכריזה טויוטה הכריזה גם על מהדורה מיוחדת של קורולה סטיישן בשיתוף יצרנית האופניים טרק.

טויוטה קורולה 2022 – חוות דעת
צילום: טויוטה

טרם ידוע אלו מבין העדכונים והשינויים האמורים יגיעו לארץ בדגמי קורולה 2022.

עיצוב, שימושיות, אבזור, בטיחות 
"לא עוד מכוניות משעממות" הצהירו בטויוטה, וקיימו. אם בעבר קורולה אופיינה בעיצוב סולידי, הדור הנוכחי של הדגם זכה להופעה מודרנית ובולטת, בייחוד בגרסאות ההאצ'בק הנפוצות פחות. יצוין כי במסגרת העדכונים שעברה קורולה לקראת 2022 לא נעשו שינויים בעיצוב החיצוני.

טויוטה קורולה 2022 – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

גם סביבת הנהג זכתה לטיפול ברוח אותה הצהרה ידועה. ואכן, פחות משעמם כאן מבעבר, אך לטעמנו הצבע הכל-שחור ששולט בתא הנוסעים, ואיכות הפלסטיקה הלא אחידה, פוגמים מעט ברושם הכללי. הנדסת האנוש טובה לרוב, אך תפעול חלק מהמערכת מעט מסורבל. תנוחת הנהיגה סבירה בלבד, אך שדה ראייה מצוין מעט מפצה על כך. 

המרחב לנוסעים מספק מלפנים ומאחור, אך יש משפחתיות מרווחות ממנה. יצוינו לחיוב פתחי מיזוג לאחור. תא המטען, בכל גרסאות המרכב, ממוצע בגודלו, אך בעל מבנה שימושי.

טויוטה קורולה 2022 – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

מפרט האבזור סביר ברמות הגימור הבסיסיות, ומשתפר ככל שעולים. מפרט הבטיחות טוב כבר בגרסת הכניסה וכולל, בין השאר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה ושמירה על הרכב במרכז הנתיב.

טויוטה קורולה 2022 – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

ביצועים, צריכת דלק, נוחות, התנהגות
כאמור, קורולה משווקת בישראל עם שתי יחידות הנעה. הראשונה היא בנזין 1.5 ליטר, 3 צילינדרים, המייצר 125 כ"ס ו-15.6 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים רציפה מסוג 'דיירקט שיפט'. ייחודה של תיבה זו בכך שיש לה הילוך ראשון אמיתי ורק בהמשך השילוב נעשה דרך התיבה הרציפה. היחידה השנייה היא חטיבת הכוח ההיברידית המוכרת של היצרנית המבוססת על מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המייצרים יחד 122 כ"ס. תיבת ההילוכים מוגדרת על-ידי טויוטה כ"רציפה".

טויוטה קורולה 2022 – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

יחידת ההנעה ההיברידית מפתיעה עם ביצועים נמרצים בתוך העיר. עם זאת, הביצועים מחוץ לעיר מספקים בלבד, ותחת עומס היא כבר מתאמצת. למנוע הבנזין ביצועים נמרצים בסך-הכל, אך הוא רועש, מפגין מאמץ תחת עומס ופעולתו אינה מעודנת. צריכת הדלק מצוינת בשתי הגרסאות: 15.3 ק"מ/ל' בבנזין, 19 ק"מ/ל' בהיברידית.

נוחות הנסיעה טובה למדי ברוב מתארי האספלט, והדבר בולט במיוחד באופן בו קורולה משככת שיבושים בינוניים וגדולים. עם זאת, תיקוני כביש קלים מורגשים לעיתים. איכות הנסיעה אינה מתעלה; רעשי כביש ורוח נשמעים מדי בשיוט בין-עירוני, ותחת עומס או בכבישים הרריים בולט שאון המנוע.

טויוטה קורולה 2022 – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

כיול המתלים המוצלח של קורולה טוב גם בהקשר הדינמי. לקורולה, בכל הגרסאות, התנהגות כביש צפויה ובטוחה. עוד יצוין כי גרסת הבנזין קלילה יותר לניהוג מזו ההיברידית, וכי בהיברידית הבלמים טובים מהמקובל בכלים דומים אחרים.

סיכום, תמורה, גרסה מועדפת 
טויוטה קורולה היא משפחתית שלא ניתן להתעלם ממנה. היתרונות רבים: אבזור ראוי, מפרט בטיחות מרשים, נוחות נסיעה טובה, יחידת כוח יעילה וחסכונית במיוחד, ואיך לא: מוניטין ושם טוב שהולכים לפניה כבר שנים רבות. מול כל אלו עומדים חסרונות כמו ביצועים סבירים בלבד, איכות נסיעה בינונית. 

טויוטה קורולה 2022 – חוות דעת
צילום: אלי שאולי

הפחתת הטבת המס לה זכאים כלים היברידיים הביאה לעליית מחירי הגרסאות ההיברידיות של קורולה, שהן המבוקשות והמומלצות יותר. כעת, תג המחיר ממצב את קורולה סדאן ההיברידית בקצה העליון של טווח המחירים בסגמנט (151,000 שקלים לרמת גימור 'לימיטד' המאובזרת), כך שהתמורה ביחס למתחרות פחות טובה מאשר עד כה. ועדיין, מי שמחפש משפחתית חסכונית, בטיחותית ובעלת מוניטין טוב, כדאי בהחלט שיבחן את טויוטה קורולה.  

הגרסה המומלצת: טויוטה קורולה סדאן 1.8 ל' היברידי, 'סנס', שמחירה רק 1,000 שקלים יותר מאשר גרסת הכניסה 'סאן'.

טויוטה קורולה 2022 – חוות דעת
צילום: אוהד אלגוב