דגמים שונים מוצעים בגרסאות שונות, גם עם מנועים מסוגים אחרים. מסחריות, כברירת מחדל, מצוידות בעיקר במנועי דיזל. מנועים אלה הם חסכניים יותר בצריכה, וזה חשוב ברכב כזה ומוצא ביטוי בעיקר בנסועה גדולה; בנוסף, ניתן למצוא סולר במחירים נמוכים ביחס. למרות שההספק של מנועי דיזל אינו גבוה ביחס לנפח וביצועי התאוצה בהתאם אינם מרטיטים, המומנט שלהם גבוה משמעותית, מה שחשוב בנהיגה רגילה, גם עם סחורה, גם לעקיפה או נהיגה בעלייה. 

אבל
מנועי טורבו־בנזין עכשוויים מציעים צריכת דלק ומומנט טובים בהרבה מאשר האטמוספריים של פעם, והם שקטים וחלקים יותר ממנועי דיזל, בעיקר בנסיעה עירונית. הביצועים שלהם כאמור טובים יותר במתארי נהיגה רבים, ולאלה שהמסחרית שלהם היא גם רכב המשפחה, יש בכך יתרון. לאורך זמן, יש להם גם יתרונות תחזוקה במחיר הטיפולים השוטפים.

מה שמביא אותנו
ובכן קומבו, המסחרית של אופל, מוצעת עם מנוע טורבו־בנזין. בעניין אופל קומבו, זהו הדור החמישי למסחרית של אופל, דור רביעי עם שם זה — ובפועל דור שלישי של סיטרואן ברלינגו/פיג‘ו פרטנר, וכמותם הוצג בז‘נבה 2018 (קודם לכן היה פיאט דובלו). קומבו מוצעת עם שני בסיסי גלגלים (278 ו־297 ס"מ) ושני אורכי מרכב (440 ו־475 ס"מ) הארוכה גם עם שבעה מושבים. נפח תא המטען 597 ל‘ עד הכיסוי בקצרה, 850 ליטר בארוכה; עם מושבים מקופלים 1414 ו־1612 ליטר; עד הגג בקיפול 2126 ו־2693 ליטר. הדגם מוצע בארץ רק במרכב לנוסעים (‘לייף‘; מושבים, חלונות). 

אופל קומבו - מבחן דרכים (1.2 ל', בנזין)
צילום: יואל פלרמן

והמנוע
בנוסף לטורבו־דיזל המוכר, לקומבו גם הטורבו־בנזין המשרת את דגמי הנוסעים: 1.2 ליטר 3 צילינדרים, 130 כ"ס (5500 סל"ד), 23.4 קג"מ (1750 סל"ד); להשוואה: לטורבו־דיזל 1.5 ליטר, 4 צילינדרים 130 כ"ס (3750 סל"ד), 30.6 קג"מ (1750 סל"ד). פחות מומנט, רצועת כוח רחבה בהרבה. התיבה בשתי הגרסאות אוטומטית 8 הילוכים. הביצועים בבנזין מעט טובים יותר: 10.7 שניות ל־100 קמ"ש ו־200 קמ"ש מול 11 שניות ו־184 קמ"ש. 

גם זה
קומבו בנזין נבחנה עם המרכב הקצר וברמת הגימור ‘אנג‘וי', הכוללת מפתח חכם, שמשות כהות, דלת תא מטען אחת הנפתחת כלפי מעלה עם אפשרות לפתיחה נפרדת של השמשה האחורית, צג מרכזי "8. במפרט הבטיחות: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים וחיישני חניה היקפיים. המחיר: 142,000 שקלים. 

נעים להכיר
ובכן, בחוץ קומבו נראית מלפנים קצת אופל בגלל השבכה והסמל, אבל כל השאר ברלינגו שאין לטעות בה. סביבת הנהג זהה לגמרי — והמשמעות היא מיקום מצוין לבורר ההילוכים העגול ופקדי הילוכים מאחורי ההגה; צג מרכזי מוצלח למדי, אבל כזה שמחייב ביקורים תכופים מדי (מערכת השמע, למשל); מתגים מוסתרים מאחורי ההגה משמאל; לוח מחוונים גדול ונהיר; מושבים סבירים אך לא מעבר; מראות בינוניות שאינן מכסות היטב את נתיבי הנסיעה ובעיקר אינן מוצלחות לתמרון ולנסיעה לאחור במרחב מסחרי צפוף. 

החומרים סבירים לרכב כזה, נוקשים, אך איכות ההרכבה טובה. חללי אחסון שימושיים ויעילים אך לא יוצאי דופן. 

אופל קומבו - מבחן דרכים (1.2 ל', בנזין)
צילום: יואל פלרמן

הכניסה לאחור נוחה מאוד בזכות המפתח הגדול, המרחב מצוין עם מרווחי רגליים וראש משובחים והישיבה נוחה למדי. וכן, אין פתח מיזוג נפרד. משטח ההטענה מאחור בגרסה זו גדול, עשוי היטב, נוח לשימוש ויעיל בעבודה. 

נעים בכביש
הביצועים שמעניק המנוע הזה ביחס לדיזל המוכר נכתבו עם המבנה ומוצאים ביטוי במפרט; עם התנעה הוא שקט יותר, בתנועה עירונית הוא נעים יחסית, והוא מפגין נוכחות ווקאלית סבירה באופייה רק תחת עומס. הביצועים בעיר בהחלט סבירים, וצבירת מהירות בכביש המהיר קלה, כדי מיקום מד המהירות על מספרים שאין לכתוב אותם בציבור. הרכב גם משמר קצב נאה במעלה ארוך, אבל תחת עומס הוא נותר קצר־נשימה, ותנאים מכבידים בעקיפה, למשל, יחייבו במקרים רבים לדחות אותה. התיבה פועלת היטב: חלקה בשילוב ההילוכים, מגיבה היטב לקיק דאון והפקדים מוסיפים ליכולת. 

צריכת הדלק, כמובן, טובה פחות מזו של גרסת הדיזל, ועמדה על 10.6 ק"מ/ל‘; בדיזל מדובר בנתון טוב ב־50% (15.4 ק"מ/ל‘ במבחן). 

כיול המתלים רך למדי ובסיוע צמיג עם דופן ידידותית (205/60-16), נוחות הנסיעה בעיר טובה למדי, וקומבו סופג משברי אספלט באופן ראוי. עם זאת, אותה רכות מובילה לכך שבמקרים מסוימים המכשול גובר כדי סגירת מהלך על מחדלי אחזקה בוטים, ובמקרים אחדים הריסון אינו מצטיין. יצוין כי לגרסה הדיזל הארוכה שנבחנה יתרון מובנה בזכות בסיס גלגלים ארוך יותר.

אופל קומבו - מבחן דרכים (1.2 ל', בנזין)
צילום: יואל פלרמן

איכות הנסיעה סבירה; רעשי הרוח בולטים יחסית בגלל המבנה של המסחרית, רעשי הכביש נשמעים אף הם, ובמסחרית עם חלל גדול הם גם מוגברים. היכולת הדינמית טובה, כך שניתן לשמר קצב ראוי גם בכבישים מפותלים, והרכב יעניק לנהג ולנוסעים את מעטפת הבטיחות הנדרשת, גם אם זה הראשון יגזים מעט.

חשבון רווח והפסד
אופל קומבו בגרסת הבנזין הנבחנת היא מסחרית יעילה ושימושית. היא אמנם צורכת דלק הרבה יותר מאשר גרסת הדיזל — אבל היא הרבה יותר זולה; למעשה, היא המסחרית הזולה ביותר כיום, ומחירה, 140,000 שקלים יכול למקם אותה כרכב דו־שימושי למשפחה, בעיקר אם הנסועה אינה גבוהה.