צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, משיקה היום את אחד הכלים החשובים ביותר עבורה לשנת 2017. מדובר ב-Q2, לו יש את הפוטנציאל להפוך לרב המכר של המותג בארץ. ה-Q2 החדש מתמקם מתחת ל-Q3 המוכר, למרות שהוא אינו קטן ממנו בהרבה, והוא אחד הראשונים מבין רכבי הפרימיום בקבוצה זו. הוא מבוסס על ה-A3 בגרסת שלוש דלתות, נשען על רצפת MQB ומכאנית דומה לסיאט אטקה שהושקה בשבוע שעבר.

זהו רכב פנאי ראשון של אודי שמבוסס על פלטפורמת ה-MQB, ועם נתון אורך של 420 ס"מ - הוא ארוך ב-9 ס"מ מהמיני קאנטרימן הנוכחית (אך קצר ב-11 ס"מ מהקאנטרימן החדש). חטיבת הכח העיקרית בארץ משלבת מנוע 1.4 ל' 150 כ"ס (שפגשנו גם באטקה) עם מערכת לניתוק שני צילינדרים בהתאם לצורך. מנוע זה מוצע עם תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והנעה קדמית, ומכלול זה מסייע לביצועים טובים - האצה למאה קמ"ש ב-8.5 ש' ומהירות מרבית של 212 קמ"ש.
סביבת הנהג של הרכב דומה מאוד לזו שב-A3, אך מסך המולטימדיה ("7) אינו מתרומם עם ההתנעה. ה-Q2 מציעה אפשרות לבחור את צבעם של חלקי פנים שונים, להתאמה אישית - בצבעי אדום או צהוב.
הציוד
ה-Q2 יוצע בשתי רמות גימור - 'ביט' ו'דיזיין'. כסטנדרט, יוצע ה-Q2 עם בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם 10 רמקולים, פנסי קסנון, חישוקי "16 - ומבחינה בטיחותית ישנה מערכת בלימה אוטונומית במהירות עירונית. רמת הגימור הגבוהה יותר – 'דיזיין' – מובדלת בגימור פנים וחוץ שונה, הכולל בין היתר חישוקי "17 מבחוץ ומערכת תאורת פנים חכמה, המקרינה צבעים על חלקים שונים כדי ליצור תחושה צעירה יותר.
בנוסף לרמות הגימור המוזכרות, יוצע ה-Q2 עם שתי חבילות אבזור אופציונליות - אחת בטיחותית, ואחת שמרחיבה את אבזור הנוחות, הנקראת 'לקשרי'. ה'לקשרי' מוסיפה גג שמש חשמלי, ריפודי עור וכניסה והנעה ללא מפתח. חבילת הבטיחות מוסיפה למפרט בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור. לוח מחוונים מוקרן ותאורת דרך 'לד' מלאה, מוצעים כאופציה בנפרד.
המחיר של אודי Q2 יחל ב-180,000 שקלים ל'ביט' ו-190,000 שקלים ל'דיזיין', כאשר חבילת ה'לקשרי' תעלה 25,000 שקלים נוספים. ניב אורון, ראש חטיבת אודי בצ'מפיון מוטורס, הצהיר במסיבת העיתונאים כי "ל-Q2 יש את הנתונים להיות הרכב הנמכר ביותר של אודי בשנה הקרובה, והעריך כי השנה יימכרו לפחות 1000 יחידות מהדגם החדש - כאשר התלות היא בעיקר במלאי שיכול לספק היצרן.