פיג'ו Velv קונספט: חשמל לעיר?

גם בפיג'ו רוצים עירונית חשמלית קטנה; ייצור סדרתי? אף מילה בינתיים

פיג'ו Velvכל יצרן רכב גדול המכבד את עצמו "מציע" רכב עירוני חשמלי קטן, גם אם מדובר בהצעה וירטואלית ללא כל תוכניות ייצור. הכיוון ברור, וגם ברור שהוא ילווה חשמל: מבין תצורות הרכב הנפוצות, נראה כי המכוניות העירוניות הקטנות – יחד עם המסחריות הפועלות בעיר – הן החלוצות בשימוש בחשמל כמקור אנרגיה, וזה די הגיוני; מרכזי הערים הופכים צפופים יותר ויותר, רבות מערי אירופה כבר כיום מונעות כניסת כלי רכב הפולטים מזהמים למרכזיהן וגם עניין הגודל מובן עם סטטיסטיקה של אדם+קצת לרכב. גדול הוא לא צריך להיות...

פיג'ו מכנה את גישתה לנושא בשם Velv, שהוא קיצור של Véhicule électrique léger de ville – רכב חשמלי קל לעיר. ההצגה נעשתה במסגרת כנס להמצאות ופיתוחים הקשורים בטכנולוגיה ירוקה ואיכות הסביבה בצרפת כאשר ה-Velv הוגדר כ"פרי עבודה משותפת של פיג'ו ומעבדת מחקר חיצונית במטרה לתכנן את אמצעי התחבורה של המחר".
ה-Velv מצויד בגג שקוף גדול שנועד להקל במקצת על פוטנציאל הקלסטרופוביה של הנוסעים – עד שלושה – ברכב הצר וקטן. הדלתות נפתחות בשני שלבים: חלקן התחתון באופן מקובל ומוכר, חלקן העליון כלפי מעלה. מאחור הוצמדו שני הגלגלים על-מנת לאפשר מעין מתלה הדומה למוכר באופנוע – למה בדיוק, לא הובהר. המשקל העצמי של ה-Velv הוא 650 ק"ג לא ממש נוצתיים. הנהג יושב במרכז כאשר שני הנוסעים הנוספים ימצאו מקום משני צדדיו במגמה קלה לאחור. מנוע חשמלי בהספק של 20 קילוואט ניזון מסוללת ליתיום-יון ומאפשר מהירות מרבית של 110 קמ"ש וטווח נסיעה מרבי של 100 ק"מ בין טעינות. קוטר הסיבוב עומד על 7.2 מטרים עירוניים בהחלט.

נקודה מעניינת מהווה ההבטחה של פיג'ו כי ה-Velv עומדת בתקנות הבטיחות המקובלות בכלי רכב כיום וזאת מבלי להסביר כיצד עומדת בכך הקונספט הקטן ומשופע משטחי הזכוכית.
ה-Velv רחוק מייצור, אם בכלל, וכמו לא פעם אצל יצרניות אחרות מדובר במעין הצהרת כוונות וכיוון עתידי, אך בלי תאריכים והבטחות של ממש.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.