רולס-רויס גוסט Extended Wheelbase, כך זה נראה מבפנים סין היא השוק השני בגודלו עבור מותג העילית רולס-רויס, אחרי צפון אמריקה, והוא רק גדל. זו הסיבה להשקת גרסה מוארכת ל
רולס-רוייס גוסט במסגרת תערוכת הרכב בשנגחאי. מדובר בואריאציה מוארכת בבסיס גלגליה בכ-17 ס"מ שמקבלת את השם הלא פחות ארוך 'רולס-רויס גוסט Extended Wheelbase'. הרולס-רויס ה"קטנה" שבהיצע מתהדרת באורך כולל של כ-540 ס"מ ובסיס גלגלים של כ-330 ס"מ בימים כתיקונם, כאשר בגרסת ה- Extended Wheelbase נמצא 347 ס"מ בין הסרנים ואורך כולל של 557 ס"מ. בכך עדיין נשמר הפער בין הגוסט ל
פאנטום הגדולה יותר, כאשר בגרסה ה"סטנדרטית" אורך הפאנטום עומד על 583 ס"מ ובסיסי הגלגלים על 357 ס"מ ובגרסה המוארכת של הפאנטום מדובר על 609 ו-382 ס"מ בהתאמה.
גם בגרסת ה- Extended Wheelbaseשל הגוסט משרת מנוע V12 בנפח 6.6 ליטר עם 570 כ"ס עם הבטחה להטיס גם ואריאציה זו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.0 שניות בלבד!
תסריט והגשה: רוני שטרן צילום ועריכה: דימה קונופליוב
ברולס-רויס טוענים שרוב רובה של תוספת האורך מוקדש למקום עבור ברכי הנוסעים מאחור, שנהנים עתה ממרווח כפול מבגוסט ה"קצרה". בנוסף לתוספת באורך מותקן בגוסט הארוכה חלון-גג בגודל כפול מהמוצע בגוסט ה"סטנדרטית". מעבר לכך רשימות האבזור– המוכרת והנדיבה לכשעצמה – של הגוסט לא השתנתה. אבל אל דאגה, לא אמורות להישאר בקשות או דרישות לא ממומשות.
עד סוף שנה זו תימכר הרולס-רויס גוסט Extended Wheelbase במספרים מוגבלים בשוק הסיני בלבד כאשר בשנה הבאה תוצע גרסה זו בהיצע של כל סוכנויות רולס-רויס בעולם. על פי רולס-רויס: "הגוסט Extended Wheelbase מיועדת לאלו החפצים לבחור בין נהיגה עצמית במכוניתם לבין נהיגה באמצעות נהג." כנראה שמדובר בביקוש שנבחן ונבדק לעומק והמבטיח שיימצאו מספיק רוכשים שיסכימו לשלם כ-460,000 יורו עבור תוספת האורך האמורה (בסין, בתרגום למחירי אירופה) וזאת בהשוואה לכ-250,000 יורו "בלבד" שעולה הגרסה הרגילה של הגוסט.