סיטרואן נמו מתרסקת, תרתי משמע... מזמן לא ראינו תוצאות כאלו: רק מכונית אחת מהחמש שנבדקו בסבב הטרי של בדיקות NCAP השיגה ציון של חמישה כוכבים, ומבין הארבע האחרות אחת מהן –
סיטרואן נמו – אכזבה במיוחד, כאשר הסתפקה בציון כולל של 3 כוכבים.
הסיבה לציונים הנמוכים במפתיע היא, בין היתר, שינוי בסטנדרטים. החל מ-2010, סף-המינימום לקבלת דירוג 5 כוכבים עולה. כדי להשיג את הדירוג הנכסף צריך להשיג לפחות 80% בהגנה על מבוגרים – עד עתה המינימום היה 75%. בהגנה על ילדים המינימום עולה מ-70% ל-75%. אבל השינוי המשמעותי הוא בדרישות ההגנה על הולכי רגל: סף המינימום הוא עתה ציון של 40%, כאשר קודם לכן הוא עמד על 20% בלבד.
דווקא שינוי זה לא השפיע בסבב הנוכחי, שכן כל המכוניות עמדו בדרישה להולכי רגל והשיגו ציונים נאים של 50% ומעלה. הבעיות התגלו בסעיפים האחרים (לפירוט ראו טבלה). הסיטרואן נמו – שגרסה מסחרית שלה משווקת אצלנו כ
פיאט פיורינו – השיגה ציון נמוך ומאכזב של 59% בהגנה על מבוגרים, וגם לא עמדה בסף ה-5 כוכבים בהגנה על ילדים. הציון שהשיגה בסעיף מערכות בטיחות היה נמוך במיוחד, 29%. יחד זה הספיק כדי להוריד את הציון הכולל שלה ל-3 כוכבים בלבד. מאז הסקסו בשנת 2000 (!) לא השיגה מכונית סיטרואן כלשהי ציון כל כך נמוך!
צילום: מנהל
אצל המכוניות האחרות, כפי שניתן לראות, מצב הענינים היה קצת טוב יותר. גם ה
קיה וונגה לא הצליחה להשיג את ציוני המינימום בהגנה על מבוגרים וילדים, אך ציון המבוגרים היה קרוב מאד, 79%. בשאר הסעיפים היתה הקיה בסדר גמור והציון הכולל שהוענק לה הוא 4 כוכבים.
ניסאן קיוב עמדה במינימום למבוגרים והולכי רגל אך לא השיגה את הנדרש ל-5 כוכבים בסעיף ילדים, וגם היא השיגה 4 כוכבים.
סיאט אקסאו פספסה ב-3% את המינימום למבוגרים וגם לה הוחסר כוכב אחד כתוצאה מכך.
המכונית היחידה שהשיגה ציון 5 כוכבים היא
טויוטה ורסו, שהשיגה ציונים גבוהים בכל הסעיפים – כיאה למוביל-נוסעים יעודי.