טסלה מסרה 30 יחידות ראשונות של טסלה מודל 3 (Model 3), המשפחתית החדשה וחשובה שלה. המכוניות, שפרטים ראשונים אודותיהן פורסמו רשמית במרץ אשתקד, נמסרו לעובדי טסלה. מסירת מכוניות ראשונות ללקוחות תחל בקרוב, ומייסד החברה, אלון מאסק, עדכן בטקס ההשקה כי כיום מספר ההזמנות עומד על חצי מיליון - 130 אלף יותר מלפני כשנה.
באותה הזדמנות, מאסק חשף פרטים טכניים נוספים על המכונית. אורכה עומד על 469 ס"מ, רוחבה על 185 ס"מ, גובהה 144 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 287.5 ס"מ - נתונים דומים לאלו של ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C-קלאס, היריבות הקרובות ביותר. ב.מ.וו אף הודיעה כמעט רשמית על כוונתה לחשוף גרסה חשמלית של הסדרה 3, כפי הנראה כבר בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.
צילום: מנהל
המודל 3 תוצע בשתי גרסאות - "סטנדרט" (רגיל) ו"לונג ריינג'" (טווח ארוך) - שמובדלות בין היתר בקיבולת מצברי הליתיום-יון. כל המכוניות שנמסרו באירוע שנערך בסוף השבוע, היו מהדגם היקר יותר שמחירו אינו ידוע - מאסק הצהיר שוב רק על מחיר הבסיס (35 אלף דולר / 125 אלף שקל), אך ציין את מחירי חלק מהתוספות - בהן מערכת נהיגה אוטונומית-חלקית ("אוטופיילוט" בשפת טסלה) בשתי גרסאות.
צילום: מנהל
לדגם הרגיל טווח נסיעה של 350 ק"מ בין טעינות, בעוד הדגם המשודרג מציע טווח של 500 ק"מ. לשני הדגמים גם ביצועים שונים - הגרסה הרגילה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש, בעוד הגרסה הבכירה זקוקה ל-5.3 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 230 קמ"ש. טסלה לא פרסמה נתוני הספק ומומנט של המודל 3.
על-פי מאסק, שיווק המודל 3 יחל בהדרגה ככל שהיצרנית תגביר את הייצור. היזם הכריזמטי הפציר עם זאת במזמינים להתאזר בסבלנות - ראשונים (כלומר מי שהזמינו את המכונית לפני יותר משנה) יקבלו את המכונית לקראת סוף השנה. מי שישים מקדמה של 1,000 דולר כעת יקבל את המכונית רק בסוף שנת 2018.
לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.