טסלה מודל 3 2025

טסלה מודל 3 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    קשה להאמין אבל טסלה מודל 3 היא כבר מכונית ותיקה למדי, שהוצגה רשמית עוד ב-2016.

    אורכה עומד על 469 ס"מ, רוחבה על 185 ס"מ, גובהה על 144 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה נמתח על פני 287.5 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 425 ל'.

    טסלה מודל 3 היא המכונית השלישית שהציגה היצרנית, ובשונה מה-S הגדולה כאן המחיר היה נגיש בהרבה. מאז היא הפכה לאחת החשמליות הנמכרות ביותר בעולם.

    היא מוצעת במספר גרסאות הנבדלות ביניהן במספר המנועים (אחד או שניים), בסוג ההנעה (אחורית או כפולה), בקיבולת הסוללה ובטווח הנסיעה; גרסת הבסיס מציעה הנעה אחורית וטווח נסיעה חשמלי של עד 491 ק“מ.

    מעליה נמצאת גרסת לונג ריינג‘ עם 2 מנועים, הנעה כפולה וטווח נסיעה מרבי של 614 ק“מ.

    בראש ההיצע עומדת גרסת ‘פרפורמנס' — עם הנעה כפולה, האצה ל-100 קמ“ש ב-3.1 שניות, וטווח נסיעה של 567 ק“מ.

    טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 250 קילוואט בעמדה ייעודית של טסלה.

    ביולי 2025 הצטרפה להיצע גרסה חדשה: טווח ארוך (לונג ריינג') עם הנעה אחורית המבטיחה טווח נסיעה של 702 ק"מ בין טעינות. בכך היא הופכת לטסלה בעלת הטווח הארוך ביותר שיוצרה עד כה ולאחרת מהמכוניות בעלות הטווח הארוך ביותר בישראל בכלל.

    כהרגלה, טסלה לא מפרטת על השינויים עצמם ורק מציינת את הנתונים. טסלה מודל 3 לונג' ריינג' הנעה אחורית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, שיפור של 0.5 שניות מהגרסה הסטנדרטית. לפי דיווחים היא עושה זאת בזכות מנוע אחורי חזק יותר המפיק כמעט 300 כ"ס במקום כ-270 כ"ס בגרסה הסטנדרטית.

  • עיצוב ונוכחות

    קשה להתלהב מהעיצוב של טסלה מודל 3, אבל מתיחת הפנים הפכה את החזית והאחוריים למושכים ומודרניים יותר.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נטולת כפתורים כמעט לחלוטין וממעטת באלמנטים, אפילו לוח המחוונים אינו קיים בתצורתו המסורתית. במרכז ישנו מסך מולטימדיה ענק (15 אינץ‘) דרכו מתפעלים כמעט את כל מערכות הרכב והוא משמש גם כלוח מחוונים. כניסה מתאפשרת באמצעות שלט ייעודי או דרך הטלפון.

     

    כתוצאה העיצוב מינימליסטי ונקי אומנם, אך זה בא על חשבון הנדסת האנוש — כיוון מראות, הגה, שינוי מצב בלימה רגנרטיבית (המחייב עצירה), כיוון פתחי מיזוג(!), מצב נהיגה ועוד מתופעלים אך ורק דרך המסך וזה לא נוח.

    שדה הראיה לחוץ אינו מצטיין, וזה מוזר לאור שטח החלונות הגדול שמכניס הרבה שמש ואור (אין כיסוי לגג) ומייצר המון חום.

    איכות החומרים סבירה לרוב, אך לא מעניקה תחושה יוקרתית. איכות ההרכבה לא טובה - יש המון רעשים וצקצוקים בנסיעה.

    מושב הנהג לא נוח לטעמנו, ותנוחת הנהיגה הנמוכה לא עוזרת בנסיעות ארוכות. המרחב לנוסעים מאחור טוב מאוד.

    תא המטען נראה קטן יותר ממה שרומז הנתון במפרט (560 ל') אך המבנה שימושי ויש גם תא מטען קטן מלפנים.

  • מנוע וביצועים

    גרסת ה'לונג ריינג'' (441 כ"ס, הנעה כפולה) מציעה ביצועים מצוינים ביחס למחיר, ובכלל. גרסת ’פרפורמנס‘ החזקה (יותר מ-500 כ“ס, הנעה כפולה) מדהימה בביצועיה אפילו יותר. בשני המקרים יחידות הכוח עובדות באופן חלק ומדויק, בין אם במהירות זחילה או בכביש מפותל.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    במבחן הדרכים שלנו, שהיה פחות מאומץ מהרגיל, טווח הנסיעה הממוצע של גרסת הלונג ריינג' עמד על כ-375 ק"מ בממוצע (כ-5 ק"מ לקוט"ש). בנהיגה מתחשבת יותר ניתן להשיג נתונים טובים יותר, כנראה.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      513 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      57.5 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      170 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:25 שעות
  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים הבסיסי בגרסת לונג ריינג' רך למדי, וזה מוביל לנוחות נסיעה טובה בסך הכל, אך רחוקה ממושלמת. בעיר היא תתקשה עם רצף שיבושים וגם מחוץ לעיר התחושה לא לגמרי נינוחה. לכך מודל 3 מוסיפה רמה גבוהה של רעשי רוח וכביש. התהנהגות הכביש של טסלה מודל 3 טובה מאוד. מיקום הסוללות מאפשר מרכז כובד נמוך, כיול המתלים מוצלח לנהיגה שכזו וההנעה הכפולה מייצרת משיכה אדירה.
  • תמורה למחיר

    למרות עליית המחירים, מחירה של טסלה מודל 3 עדיין מציע יחס ביצועים-שקל מרשים.
  • גרסאות ורמות גימור

    כל דגמי מודל 3 מגיעים באותה רמת אבזור, וניתן לבחור תוספות שונות בתוספת תשלום במעמד ההזמנה. כסטנדרט ה-3 מגיעה בצבע לבן, עבור כל צבע אחר נדרשת תוספת מחיר. חישוקי 19 אינץ‘ מוצעים בתוספת בגרסאות הרגילות, בעוד גרסת ‘פרפורמנס' מגיעה עם חישוקי 20 אינץ‘ כסטנדרט. ריפוד פנים שחור-לבן מוצע בתוספת, וכך גם מערכת “אוטו-פיילוט“ — מערך הבטיחות האקטיבי של היצרנית — אשר ניתנת להוספה גם לאחר הרכישה.
  • בטיחות

    טסלה מודל 3 נבדקה ע"י יורו NCAP מחדש בשנת בשנת 2025 וקיבלה דירוג של חמישה כוכבים עם 90% בהגנה על מבוגרים, 93% בהגנה על ילדים, 89% בהגנת הולכי רגל ו-87% במערכות בטיחות. 
    כל גרסאות הדגם מגיעות עם מערך בטיחותי מקיף (בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ועוד) אותו ניתן לשדרג ליכולות אוטונומיות משופרות (לא נהיגה עצמאית) תמורת תוספת תשלום.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסת לונג ריינג' הנעה אחורית ביולי 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    הביצועים של טסלה מודל 3 מדהימים והיעילות של המערכת החשמלית טובה, אולם המחיר שעלה והמתחרות המצוינות שהגיעו הופכים אותה לפחות משתלמת מבעבר.

טסלה מודל 3 שאלות ותשובות

מחיר טסלה מודל 3 2025 בישראל נע בין 213,816 ש"ח (גרסת הנעה אחורית) עד 291,132 ש"ח (גרסת Performance). הגרסה הנפוצה Long Range הנעה כפולה עולה 247,750 ש"ח.
ניתן לממן את הרכישה דרך מספר מסלולים כמו ליסינג או הלוואה בנקאית, עם החזר חודשי החל מכ-1,671 ש"ח. קיימות אפשרויות לתשלום במקדמה של 25% ויתרת הסכום בתשלומים חודשיים.
הגרסה המומלצת היא הנעה אחורית במחיר 213,816 ש"ח עם טווח 513 ק"מ. למי שנדרש לנסיעות ארוכות - Long Range הנעה כפולה (247,750 ש"ח, טווח 629 ק"מ).
כן, המחירים המוצגים כוללים את כל המיסים בישראל כולל מס רכישה ומע"מ. הרכב זכאי לפטור ממס ירוק עד 2030 כרכב חשמלי 100%.
ההזמנה מתבצעת דרך אתר טסלה הישראלי או באולמות התצוגה. יש לשלם מקדמה של 1,000 ש"ח לקביעת ההזמנה, וזמן האספקה יכול להגיע לכ-2-4 חודשים.
טסלה מודל 3 קיבלה 5 כוכבים במבחני יורו NCAP עם 96% הגנה למבוגרים ו-86% הגנה לילדים. היא זוכה לדירוג בטיחות הגבוה ביותר בקטגוריה.
בלימה אוטונומית חירום, שמירה על נתיב, התראת נ"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, 8 כריות אוויר, ומערכת Autopilot בסיסית בכל הגרסאות.
כן, מאוד. מרכז הכובד הנמוך (סוללות בתחתית) מקטין סיכון התהפכות. המרכב במבנה פלדה חזק. אין מנוע בחזית שיכול לחדור לקבינה.
Autopilot היא מערכת סיוע לנהג הכוללת שמירה על נתיב ומרחק בבקרת שיוט. זה לא נהיגה עצמאית מלאה. הנהג חייב להישאר ערני ולהחזיק בהגה.
צריכת חשמל רשמית: 14.0-15.5 קוט"ש ל-100 ק"מ (תלוי בגרסה). בנסיעה אמיתית: 16-20 קוט"ש ל-100 ק"מ תלוי בסגנון נהיגה ותנאי הדרך.
לעומת רכב בנזין הצורך 8 ליטר/100 ק"מ, החיסכון כ-80% בעלויות דלק. נסיעה של 1,000 ק"מ בחודש תחסוך כ-400-500 ש"ח לעומת בנזין.
בחורף קר הצריכה עולה ב-20-30% עקב חימום הסוללה ותא הנוסעים. נהיגה אגרסיבית עם האצות חזקות תגדיל הצריכה ב-40-50%.
מערכת שמע פרמיום עם 14 רמקולים בגרסת הבסיס. איכות שמע טובה מאוד, עם אקוולייזר מתקדם אוטומטי. תמיכה ב-Spotify, Apple Music, בלוטות' ורדיו.
מערכת אבטחה משולבת: יש Sentry Mode שמצלם במצלמות הרכב, PIN לנהיגה, נעילת רכב מרחוק, Walk-Away Door Lock. יש אפליקציה לעקיבה אחר מיקום הרכב.
מערכת ניווט מתקדמת עם מפות בזמן אמת, תנועה, שינויי מסלול, אטרקציות סביבה. מציאת עמדות טעינה ותיכנון מסלול עם עצירות טעינה. מובנית בכל הגרסאות.
האצה מיידית וחלקה בזכות מערכת הנעה חשמלית. הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת נהיגה בדוושה אחת לאחר הסתגלות.
בחורף הטווח קטן ב-20-30% והטעינה איטית יותר. יש מערכת חימום מוקדם שניתן לתזמן לפני הנסיעה כשהרכב מחובר לטעינה.
כן, יש מצב Track Mode בגרסת Performance שמאפשר התאמת ביצועים, תרמיקה ובקרת יציבות לנהיגה במסלולי מרוצים.
האצה 0-100 קמ"ש: גרסת בסיס 6.1 שניות, Long Range הנעה כפולה 4.4 שניות, Performance 3.1 שניות. מהירות מרבית מוגבלת ל-225 קמ"ש (Performance: 261 קמ"ש).
גרסת הנעה אחורית: 283 כ"ס. Long Range הנעה כפולה: 498 כ"ס. Performance: 627 כ"ס. הכוח זמין מיידית כמאפיין של מנועים חשמליים.
הנעה אחורית: מנוע יחיד, 513 ק"מ טווח. Long Range: שני מנועים, הנעה כפולה, 629 ק"מ. Performance: שני מנועים מחוזקים, ביצועי ספורט, 528 ק"מ טווח.
הנעה כפולה משמעותה מנוע חשמלי בגלגלים הקדמיים ומנוע נוסף בגלגלים האחוריים. המערכת מחלקת כוח באופן דינמי לאחיזה מרבית ובקרת יציבות.
טעינת הרכב מתבצעת דרך שקע הטעינה בצד שמאל מאחורי הפנס האחורי. ניתן לטעון בבית (Type 2), בעמדות טעינה ציבוריות או בסופר-צ'ארגר של טסלה.
טעינה בבית: 8-12 שעות (0-100%). עמדת טעינה מהירה: 4-6 שעות (10-80%). סופר-צ'ארגר טסלה: 27 דקות (10-80%) בקצב 250 קילוואט.
טעינה בבית: כ-50-70 ש"ח טעינה מלאה (תלוי בתעריף חשמל). עמדות ציבוריות: 1.2-2.5 ש"ח לקוט"ש. סופר-צ'ארגר: כ-2.8 ש"ח לקוט"ש.
ישנן מעל 1,500 עמדות טעינה ציבוריות ברחבי הארץ, 35 תחנות סופר-צ'ארגר של טסלה, וניתן להתקין עמדת טעינה ביתית Type 2 בהספק של עד 11 קילוואט.
כן, אך זה איטי מאוד. טעינה משקע רגיל 10 אמפר תיתן כ-8 ק"מ טווח לשעה. מומלץ להתקין עמדת טעינה ביתית Type 2 לטעינה מהירה של 40-60 ק"מ לשעה.
כן, ניתן להתקין עמדת טעינה Type 2 בעד 11 קילוואט. עלות התקנה: 3,000-7,000 ש"ח כולל עבודות חשמל. דרוש אישור חברת החשמל.
אורך: 472 ס"מ, רוחב: 193 ס"מ, גובה: 144 ס"מ. 5 מושבים, נפח תא מטען: 425 ליטר + תא מטען קדמי (frunk) 88 ליטר. סה"כ 513 ליטר נפח אחסון.
המרחב מאחור טוב מאוד לקטגוריה. בסיס גלגלים של 287.5 ס"מ מאפשר מקום רגליים נדיב. עם זאת, הגג הנמוך יחסית עלול להפריע לנוסעים גבוהים.
תא מטען אחורי של 425 ליטר מתאים לכמה מזוודות גדולות. התא הקדמי (frunk) של 88 ליטר מושלם לכבלי טעינה או קניות קטנות. סה"כ 513 ליטר.
טסלה זולה יותר משמעותית, הטווח דומה, ובעלת טעינה מהירה יותר. ב-BMW איכות פנים גבוהה יותר ובידוד רעשים טוב יותר.
טסלה: רשת טעינה עדיפה, עדכוני תוכנה, ביצועים טובים יותר. יונדאי: מחיר דומה, איכות הרכבה טובה יותר, פקדים פיזיים נוחים יותר לתפעול, אחריות ארוכה יותר (8 שנים על סוללה).
מודל 3: זולה יותר ב-50K ש"ח, הביצועים טובים יותר בשל אווירודינמיקה טובה יותר. מודל Y הוא קרוסאובר גבוה יותר, בעל נפח תא מטען גדול ב-50%, ומרווח ראש טוב יותר.
רכבים סיניים (BYD, ג'ילי) זולים יותר ב-30-50K ש"ח והמתחרה הסינית הקרובה אליה, אקספנג P7 גם היא זולה ממנה, אבל טסלה מובילה בטכנולוגייה, רשת טעינה, עדכוני תוכנה ושמירת ערך טובה יותר.
הנוחות טובה בכבישים חלקים אך הרכב מעט קופצני על מהמורות ובורות. בידוד הרעשים סביר אך לא מצוין - יש רעשי רוח וכביש בנסיעה מהירה.
המושבים האחוריים נוחים. מושב הנהג פחות נוח לטעם חלק מהמבקרים - תנוחת הנהיגה נמוכה ולא מתאימה לכולם.
בקרת האקלים חכמה ונשלטת דרך המסך. יש פונקציית חימום מוקדם דרך האפליקציה. את פתחי האוויר מכווונים דרך המסך - לא באופן פיזי.
תחזוקה בעלות נמוכה מאוד: ללא החלפת שמן, פילטרים, נרות. עלות שנתית כ-1,000-2,000 ש"ח (בלמים, צמיגים, מסנן אוויר). הרבה פחות מרכב בנזין.
אחריות רכב: 4 שנים או 80,000 ק"מ. אחריות סוללה ומערכת הנעה: 8 שנים או 192,000 ק"מ עם שמירה על 70% מקיבולת הסוללה המקורית.
במרכזי השירות הרשמיים: פתח תקווה, נתניה וכרמיאל. ממליץ לקבוע תור מראש דרך האפליקציה כי לעיתים הם עמוסים.
מסך מגע 15 אינץ' במרכז הרכב שולט על כל המערכות - ניווט, מיזוג, מוזיקה, הגדרות. אין לוח מחוונים רגיל, כל המידע מוצג במסך המרכזי.
מובנות: נטפליקס, יוטיוב, ספוטיפיי, משחקים. ניווט עם מפות בזמן אמת ומציאת עמדות טעינה. אפליקציה בטלפון לפתיחה מרחוק וניטור הרכב.
הרכב נפתח באמצעות הטלפון (אפליקציה), כרטיס RFID שמגיע עם הרכב, או מפתח מסורתי (אופציונלי). הטלפון מזהה אוטומטית כשמתקרבים לרכב.
כן, הרכב מקבל עדכוני תוכנה באוויר (OTA) שמוסיפים תכונות חדשות ומשפרים ביצועים. העדכונים חינמיים ומתבצעים אוטומטית כשהרכב מחובר לרשת.
טווח רשמי WLTP: הנעה אחורית 513 ק"מ, Long Range 629-702 ק"מ (תלוי בגרסה), Performance 528 ק"מ. בפועל צפו ל-80% מהטווח הרשמי.
נהיגה מתונה, שימוש בבלימה רגנרטיבית, הימנעות ממהירויות גבוהות, חימום/קירור מתון. בחורף - חימום מוקדם בזמן הטעינה.
הרכב יתריע מספר פעמים לפני שהסוללה תתרוקן. במצב חירום ניתן להזמין שירות דרך של טסלה או לגרור לעמדת טעינה הקרובה.
משקל עצמי: 1,611-1,845 ק"ג (תלוי בגרסה). הסוללה לבדה שוקלת כ-400-500 ק"ג ומרכז הכובד נמוך מאוד.
רישיון נהיגה רגיל B סטנדרטי - לא נדרש רישיון מורחב. הרכב קל לנהיגה עם תיבת הילוכים אוטומטית.
גרסת בסיס: 60 קוט"ש. Long Range ו-Performance: 75-82 קוט"ש. הסוללה מורכבת מ-2,170 תאי ליתיום בטכנולוגיית LFP/NMC.
ניתן להזמין ניידת שירות לתיקונים קלים, מרכזי השירות בפתח תקווה, נתניה וכרמיאל נוטים להיות עמוסים ולא תמיד חלפים נמצאים בזמינות גבוהה
טסלה מודל 3 שומרת על שוויה טוב יותר מרוב הרכבים החשמליים. בשנה ראשונה: ירידה של 25-35%. לאחר 4 שנים: שווי 45-55% ממחיר הרכישה.

טסלה מודל 3 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

טסלה מודל 3 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    טסלה מודל 3
    טסלה מודל 3, חשמלי, הנעה אחורית
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 513
    מחיר מחירון ₪213816
  • electric.svg
    IM 5
    IM5 חשמלי (75 קוט"ש), 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 440
    מחיר מחירון ₪205000
  • electric.svg
    הונגצ'י EH7
    הונגצ'י EH7 חשמלי, Core ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 510
    מחיר מחירון ₪199900
  • electric.svg
    אורה 07
    אורה 07 440, חשמלי, Pure
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 440
    מחיר מחירון ₪201900
  • electric.svg
    פורת'ינג S7
    פורת'ינג S7 חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪179990
  • electric.svg
    on
    ניאו ET5
    ניאו ET5 חשמלי (75 קוט"ש), 4x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 451
    מחיר מחירון ₪255000
  • electric.svg
    BYD סיל
    BYD סיל, חשמלי, Design ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 570
    מחיר מחירון ₪218990

חוות דעת גולשים על טסלה מודל 3

4.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (7)

הנאת נהיגה

4.9

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.9

מרווח ישיבה

5

תא המטען

4.7

יש לכם טסלה מודל 3? כתבו חוות דעת

טסלה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.