רנו הודיעה על השקת סדרת מנועי טורבו-בנזין חדשה, שתכלול בשלב ראשון שלושה מנועים בעלי נתוני ביצועים שונים. לשלושתם נפח זהה - 1.3 ליטר (1,330 סמ"ק) - ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו. המנועים החדשים יוצעו תחילה ברנו סניק (שעדיין לא הושק בישראל, למרות
שהוצג לפני כשנתיים), ובמהלך 2018 יותקנו בדגמי רנו ודיימלר (
מרצדס) נוספים, זאת במסגרת שיתוף הפעולה בין היצרניות. בשלב זה לא ידוע אילו דגמים יקבלו את המנוע החדש, ומתי זה יקרה.
צילום: מנהל
יחידת הכוח, שמכונה כמקובל ברנו בשם "Energy TCe" (אנרג'י, אנרגיה), מפיקה בגרסת הבסיס 115 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד. זו משודכת רק לתיבת שישה הילוכים ידנית, ומאיצה את הסניק מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 11.7-11.3 שניות, ולמהירות מרבית של בין 179 ל-182 קמ"ש, בהתאם לגרסת המרכב (סניק ארוך או קצר). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על בין 17.8 ל-18.5 ק"מ לליטר.
גרסה שנייה מציעה 140 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 24.4 קג"מ ב-1,600 סל"ד. כאן המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, ומציע תצרוכת דלק זהה לגרסת הבסיס (עם תיבה ידנית. בין 18.2 ל-18.5 ק"מ לליטר עם תיבה רובוטית). הסניק יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.5-10.1 שניות ולמהירות מרבית של 195-192 קמ"ש עם מנוע זה (בהתאם למרכב ותיבת ההילוכים).
צילום: מנהל
הגרסה הבכירה, מפיקה 160 כ"ס מהמנוע החדש ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד. כאן ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.3-9.1 שניות עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית ו-10.3-10.1 עם תיבה ידנית, והמהירות המרבית עומדת על בין 197 ל-200 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת - בין 17.8 ל-18.5 ק"מ לליטר.