נגמר הכסף: בכמה התייקרה מכונית ממוצעת בישראל?

פרטים נוספים על מסירות אוקטובר: היקף החדירה של רכב פרטי למגזר הפרטי עומד על שליש, מבין עשרת הדגמים הנמכרים בישראל לשוק זה, חמישה הם חשמליים, ארבעה היברידיים

לקראת סיום 2024 נראה כי היקף המסירות בשוק הרכב יהיה דומה מאוד לזה של 2023, למרות המלחמה. יחד עם המכירות של היבוא המקביל, הזעיר והאישי (סך הכל עד כה כ-7000 יחידות) עלו על כבישי הארץ 247,351 מכוניות, ירידה של פחות מ-5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (אז כ-260,000 יחידות). על בסיס זה אמורה השנה להסתיים עם נתון הנע בין 275,000 ל-280,000 מכוניות. 

מחיר הרכב הממוצע לפי מחירוני היבואנים עומד כעת על 196,700 שקלים, עלייה של 3.5% ביחס לתקופה זו אשתקד.

1703428צילום: יואל שורץ
 

מותגים ונתח שוק

בישראל נמכרו השנה דגמים של 74 מותגים – החל מ-32,284 יחידות של טויוטה ועד ל-2 מכוניות של ארקפוקס. שני המותגים הראשונים אחראים על כמעט רבע מהמכירות, ששת המותגים הראשונים שולטים ביותר מ-50% מהמסירות כאן. 

1703619צילום: מערכת אוטו

חלק מהמותגים, כמו סקודה וסיאט, עלו באופן משמעותי; אחדים – בנוסף ליונדאי ולקיה ושאינם מוצגים בטבלה, כמו פיג'ו, ירדו בשיעור ניכר (במקרה זה ב-48%).

1703622צילום: אלי שאולי
 

דגמים מובילים (מסירות במגזר הפרטי)

מבין עשרת הדגמים הנמכרים ביותר לשוק הפרטי, ארבעה הם של טויוטה, שניים של BYD ושל טסלה, ליונדאי ולצ'רי נציג אחד. 

1703620צילום: מערכת אוטו
 

חשמל, סין

מבין כלי הרכב שנמסרו השנה, קרוב ל-60,000 כלי רכב הם חשמליים, ואלה מהווים למעלה מ-24% משוק הרכב בארץ – עלייה משמעותית ביחס לנתוני תקופה זו אשתקד: אז כ-47,000 מכוניות ו-175. כאן יצוין כי חלקם של דגמים אלה במגזר הפרטי גבוה בהרבה ומגיע לכמעט שליש. 

בחודש אוקטובר לבדו נמסרו 3,824 מכוניות מתוצרת סין – גידול של 58% לעומת אוקטובר אשתקד.

1697436צילום: עזרא רפאל

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.