בקרוב: GAC חוזרת לישראל

יצרנית הרכב הסינית שהגיעה לפני ארבע שנים ופסקה מפעילותה כאן, עתידה לחדש את נוכחותה עם ארבעה דגמים

יוניון מוטורס – יבואנית טויוטה, לקסוס – ובאמצעות חטיבת אוריון מכריזה על חידוש יבוא דגמי היצרנית הסינית GAC. 

יבוא דגמי GAC החל ב-2021 עם דגם אחד, GE3, והופסק לאחר מספר חודשים כאשר היבואנית הכריזה כי זה היבוא יחודש.

יצרן, מותג

קבוצת GAC נוסדה ב-1948, היא מייצרת מכוניות בשת"פ עם הונדה ועם טויוטה, יש לה שלושה מותגים עיקריים משלה, סיימה את 2024 במכירת שני מיליון מכוניות של כלל המותגים שלה, מחצית של טויוטה, והיא החמישית בגודלה בסין. GAC מייצאת בין השאר לדרום אמריקה, המזרח התיכון, אך השינוי הגדול שמאפשר חזרה ופעילות מלאה הוא בכוונה לייצא לאירופה. ואכן, בשלב ראשון ארבעת הדגמים שיגיעו לכאן יהיו בהיקף מוגבל של 400 יחידות לשנה בגלל תקינה חלקית, אך מ-2026 עם תקינה אירופאית מלאה היבוא יהיה ללא הגבלה.

המותג שייצג את פעילות GAC הוא איון (Aion) שנוסד ב-2017, אם-כי יהיה ייצוג לדגמים של מותגים אחרים כמו הייפטק (Hyptec), אך עם שימור שם מותג יחיד.

1709324צילום: יצרן

דגמים

כאמור, בשלב ראשון ישווקו כאן ארבעה דגמים, כולם בהנעה חשמלית, מבוססים על הרצפה החשמלית-ייעודית AEP3.0. איון Y פלוס הוא רכב פנאי קומפקטי (בסיס הגלגלים 275 ס"מ), שהושק ב-2020 וחודש ב-2022, מחליף בפועל את הדגם היחיד ששווק כאן קודם, GE3. איון V פלוס הוא דגם פנאי גדול יותר (ב. גלגלים 283 ס"מ), הוצג ב-2020 והדור השני שלו נחנך ב-2024. 

בצד הגבוה יותר נמצא איון HT, דגם פנאי גדול אף יותר (בסיס גלגלים 293.5 ס"מ), הוצג ב-2023 ומשווק בסין במסגרת מותג הייפטק. הדגם הרביעי הוא המשפחתית הקומפקטית UT, החולקת אותו בסיס גלגלים עם איון Y פלוס.

יבוא

חטיבת אוריון תפעל בנפרד מיוניון מוטורס וגם מגיאו מוביליטי השייכת ליוניון ואחראית על יבוא ג'ילי, ויהיה לכך ביטוי בהנהלה משלה וברשת עצמאית של אולמות תצוגה. דגמי GAC בישראל יוצעו עם אחריות ארוכה במיוחד של שמונה שנים. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.