בעקבות אישור תקנה חדשה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ובתמיכת ועדת הכלכלה של הכנסת, ישראל מצטרפת לשורה של מדינות מתקדמות שמתירות שימוש בטכנולוגיית Remote Parking – מערכת חניה אוטומטית המאפשרת לרכב לבצע תמרון חניה עצמאי ומבוקר, גם ללא נוכחות הנהג בתא הנוסעים.
הטכנולוגיה, המוכרת כבר מכמה דגמים יוקרתיים של יצרנים אירופיים וקוריאניים, אך זמינה גם ברכבים פחות יקרים ומשפחתיים, עושה שימוש בחיישנים, מצלמות ובינה מלאכותית כדי לבצע תמרוני חניה במקומות צרים או מורכבים. ברכבים שתומכים בה, הנהג יכול להפעיל את החניה האוטומטית מהסמארטפון או משלט ייעודי, ולצפות בתהליך מבחוץ.
הרגולציה הישראלית תאפשר את השימוש בטכנולוגיה בתנאים מוגדרים: המערכת חייבת להיות מקורית של יצרן הרכב, לא מותקנת לאחר השיווק (בסדנאות "מדרכה"), והחניה תתבצע רק כשהנהג במרחק של עד 6 מטרים מהרכב. הרכב לא יוכל להכיל נוסעים בזמן התמרון, והמהירות תוגבל ל-12 קמ"ש.
התקנה שאושרה תיכנס לתוקף כהוראת שעה למשך שלוש שנים, בתקופה בה תבחן יעילותה ובטיחותה בשטח. בישראל רואים במהלך חלק מההיערכות לעידן תחבורה מתקדם וטכנולוגי יותר, תוך שמירה על סטנדרטים בטיחותיים מחמירים.
לצד האישור לשימוש בחניה אוטומטית, התקבל גם תיקון לתקנה 74 שמאפשר שליטה מרחוק על מערכות שאינן קשורות לנהיגה – כגון מיזוג אוויר – לצרכי נוחות, למשל קירור הרכב לפני העלייה אליו.
שרת התחבורה, תא"ל (במיל') מירי רגב, התייחסה לאישור החדש ואמרה כי "מדובר בצעד נוסף לקראת תחבורה חכמה בישראל. משרד התחבורה פועל להסרת חסמים רגולטוריים ולאימוץ טכנולוגיות פורצות דרך – באופן מבוקר ואחראי". מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, הוסיף כי מדובר בחלק ממדיניות כוללת של פתיחות לחדשנות בינלאומית והנגשתה לציבור הישראלי.