קיה EV3 בישראל – המחיר החל מ-164,900 שקלים
דגם הפנאי החשמלי, זוכה התואר 'מכונית השנה בעולם 2025' כעת בישראל בשתי גרסאות סוללה ובשלוש רמות אבזור
היסוד
הבסיס של קיה EV3 מבוסס על שילוב בין הרצפה החשמלית E-GMP, כאן במתח 400 וולט, ובין זו המיועדת לדגמי בעירה פנימית K3. בסיס הגלגלים של הרכב הוא 268 ס"מ, אורכו 430 ס"מ, רוחבו 185 ס"מ וגובהו 156 ס"מ. נפח תא המטען העיקרי מאחור 460 ליטרים, בזה הקדמי 25 ליטרים. משקל הרכב לפי גרסאות הסוללה, 1846 ק"ג ו־1975 ק"ג.
ל-EV3 מנוע קדמי המייצר 204 כ"ס ו-29 קג"מ, משך ההאצה 7.5 שניות ו-7.9 שניות לפי הגרסאות, והמהירות המרבית 170 קמ"ש. יצוין כי לרכב הכוון וקטורי ובלימה רגנרטיבית לפי התאמת הנהג ואפשרות לנהיגה בדוושה אחת.
הרכב מוצע עם שתי סוללות. לאחת אנרגיה של 58.3 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 432 ק"מ, ואילו לשנייה 81.4 קוט"ש לטווח של 589 ק"מ. הספק הטעינה המהירה בשתיהן הוא 150 קילוואט, מ-10% ל-80% ב-29 דקות בסוללה הקטנה יותר, 31 דקות בגדולה.
העיצוב הוא בהתאם לשפת העיצוב החדשה של קיה המכונה 'ניגודים מאוחדים'.
הביצוע
קיה EV3 מוצע בשלוש רמות אבזור; בגרסת הסוללה הקטנה שתיים, והראשונה ב-58.3 קוט"ש היא ''EX SR' ומחירה 164,900 שקלים. במפרט, בין השאר, תאורת לד, חישוקי "17, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, מסך מרכזי "12.3 המתממשק עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפלי ולוח מחוונים מוקרן "12.3. בשנייה, 'פרמיום SR', העולה 169,900 שקלים, גם חלון גג נפתח ותפעול חשמלי למושב הנהג.
בגרסת הטווח הארוך ברמת האבזור 'אקזקוטיב SR' המוצעת ב-186,900 שקלים, חישוקי "19, ובנוסף משטח טעינה לסלולרי.
במפרט הבטיחות: מערכות סיוע במניעת התנגשות מלפנים קדמית, שמירה על נתיב, מניעת התנגשויות בתנועה חוצה מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, ניטור שטח מת ומניעה אקטיבית של התנגשות ברכב הנמצא בו, ניטור עייפות נהג.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב