צ'רי טיגו 8 פרו החדש: כל הפרטים

הדור החדש של צ'רי טיגו 8 פרו, הקרוסאובר 7 מושבים הסיני הוצג במלואו. אלו המימדים, המנועים, המחירים הצפויים ומועד ההגעה המשוער

כאשר חדרה צ'רי לישראל בדיוק לפני שלוש שנים (נובמבר 2022), לצד מחירים שוברי שוק, אחריות של 5 שנים והרמת גבות רבתי על יצרנית סינית שלא שמה את כל הז'יטונים על חשמל – היה הצר'י טיגו 8 פרו אחד הכלים המשמעותיים בארגז שלה. קרוסאובר גדול למראה, מרשים באבזורו שכיוון לאחד הפלחים הפעילים בשוק – 7 המושבים ועשה את זה במחיר נמוך משל מתחרים כמו סקודה קודיאק, מיצובישי אאוטלנדר, פיג'ו 5008 ואחרים. 


בחודש שעבר שחררה היצרנית תמונות ראשונות של הדגם, לא משהו שדרש תשומת לב מיוחדת, אבל הפעם, מה שהיא מפרסמת אלו הנתונים המלאים אודות הדגם, כולל פרטים טכניים, ממדים וגם מחירים. וזה כבר דורש עיון.

צ'רי טיגו 8 חדש, חזית

צילום: יצרן

הדור החדש מגיע עם שני עיצובי חזית, שתי תצורות הושבה ושתי יחידות הנעה. חיצונית, ההבדל המרכזי הוא כאמור בחזית, הראשונה היא חזית ה"נמר" (Tiger) עם הגריל הרבוע יחסית ובו דוגמת X-ים, השני הוא "חתול השלג" (Leopard) עם גריל זוויתי יותר ובו דוגמת יהלומים או להבים וגימורי כרום למראה מעט יותר "יוקרתי". שאר העיצוב שומר על הקווים הסולדיים של הדגם הנוכחי עם שינוי אחד משמעותי – ידיות הדלתות החיצוניות במקום אלו הנשלפות. בחלק האחורי התאורה היא באמצעות פס רציף מקצה לקצה בסגנון פורשה קאיין ומעליו הכיתוב "צ'רי" (פשוט כדי שלא תתבלבלו...). 

צ'רי טיגו 8 חדש, זווית אחורית

צילום: יצרן

הדור החדש מגדיל את המידות החיצוניות שלו ל-475 ס"מ בגרסת הנמר (תוספת של 2.5 ס"מ ביחס לדור הנוכחי, או 472 בגרסת חתול השלג (ללא שינוי מהדור הנוכחי). בשני המקרים הרוחב מוסיף 2 ס"מ ל-188 ס"מ והגובה ללא שינוי – 170 ס"מ. מי שמתעדכן משמעותית הוא בסיס הגלגלים – 271 ס"מ של הדור הנוכחי הופכים ל-282.5 ס"מ. זה גידול משמעותי שעשוי לספר על מרווח פנים משופר. זה עדיין לא 286 הס"מ של ה-KGM רקסטון, אבל בהחלט חצי ראש מעל סקודה קודיאק ובטח משמעותי מ-271 הס"מ של מיצובישי אאוטלנדר. 

 כמו בעיצוב החזית, גם סביבת הנהג מקבלת שני עיצובים, כאשר אלו נבדלות בעיקר בכיוון וגודל המסך. הנמר עם מסך אופקי 15.6 אינץ' בדומה למה שיש בדגם הנוכחי, חתול השלג עם מסך אנכי של 13.2 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי של 10.25 אינץ'. משטח הטעינה האלחוטי הוא מהסוג החזק עם 50 וואט, ובהתאם לרמת הגימור ניתן יהיה לקבל גם עיסוי, אוורור וחימום למושבים וכן בידוד רעשים אקטיבי. מערכות הבטיחות המתקדמות מקבלות גרסה עדכנית יותר שכוללת גם אפשרות הסעה של הרכב לחניה, ולפחות על פי פרסומי היצרנית בעתיד, עם שדרוגה, ניתן יהיה גם לזמן את המכונית מרחוק מהחניה (פיצ'ר שאינו מאושר לשימוש בישראל נכון להיום). כמו כן מספרת היצרנית על שיפורים במבנה הרכב כולל שימוש בפלדה בחוזק גבוה ב-80% מהמרכב. 

תא נוסעים, צ'רי טיגו 8 החדש צ'רי טיגו 8 החדש, תא נוסעים

בגרסת ה"נמר" של הטיגו 8 המסך בגודל 15.6 אינץ' במיקום אופקי, כפי שאנחנו מכירים מהדגם הנוכחי. 

בגרסת "חתול השלג" משנה המסך את הכיוון והגודל. כאן הוא אנכי וגודלו 13.2 אינץ'. השינוי משפיע גם על פיזור הכפתורים בקונסולה המרכזית

על ההנעה מופקדות שתי יחידות לעת עתה. הראשונה היא המוכרת לנו – 1.6 ליטר טורבו בהספק של 215 כ"ס ו-32.6 קג"מ לעומת 186 כ"ס ו-28 קג"מ כיום. מנוע זה מלווה בתיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה. 


המנוע השני הוא בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 282 כ"ס ו-43.8 קג"מ, אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 יחסי העברה. 


לעת עתה, אין כל בשורה בנוגע ליחידות הנעה פלאג אין. 
לפחות בשוק הסיני יוצע הרכב בגרסת נמר השלג גם עם הנעה כפולה, אך זו לא צפויה להגיע לישראל. את מי שיש סיכוי מסוים לראות פה זו מערכת הבולמים עם השיכוך המגנטי, שעושה שימוש במצלמות לקריאת הדרך והתאמת הפעולה שלהם. 

צ'רי טיגו 8 חדש

צילום: יצרן

בכל הקשור לתמחור שלו, לפחות בשוק הסיני והמחירים שפורסמו בו ונעים בין 100 ל-130 יואן כלומר ללא פער משמעותי ממחיר הדגם הנוכחי, האם גם בשוק המקומי הוא ישמור על טווח המחירים הנוכחי של 190 ו-193 אלף שקלים לשתי רמות הגימור של גרסת הבנזין? שאלה טובה מאוד. התשובה אליה תתחיל להתברר כאשר נראה כאן את הדור החדש של הצ'רי טיגו 8 שצפוי להגיע במחצית השנייה של 2026. 


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.