מרצדס CLA החדשה בישראל: החל מ-300 אלף שקלים

הדור השלישי של המשפחתית הקומפקטית של מרצדס הגיע לישראל עם יחידות הנעה מתקדמות, טווח מרשים, יותר טכנולוגיה ואבזור, תג מחיר מעניין וגם סוגייה אחת בעייתית

אחרי 5,000 יחידות מהדורות הקודמים, הדור החדש של "כרטיס הכניסה" למרצדס, ה-CLA מתחילה שיווק בישראל. כמו הדורות הקודמים שלה, גם היא מגיעה בתצורת קופה ארבע דלתות, בניגוד לסבבים הקודמים שלה אז הייתה עם מנועי בנזין, היא הפעם משחקת לעת עתה מול שער ריק כרכב חשמלי מבחינת המתחרות הישירות מאודי וב.מ.וו. זה לא אומר שהיא נטולת כאלו שיאתגרו אותה בעיקר בזירת טסלה מודל 3, IM5 או אקספנג P7. אולי לא "שם" ברמת המיתוג, ולא מתחרות ישירות אבל בהחלט מציעות תמורה מעניינת ומאתגרות את התפיסות המקובלות. 

מרצדס CLA החדש

צילום: יצרן

מרצדס CLA המימדים

הדור השלישי אותו פגשנו לראשונה בהשקה העולמית של מרצדס CLA, גדל ל-472 ס"מ (תוספת של 3.5 ס"מ), רוחב של 185.5 ס"מ (תוספת של 2.5 ס"מ), גובה של 147 ס"מ (תוספת של 3.5 ס"מ) והשינוי המשמעותי הוא בבסיס הגלגלים עם עוד 6 ס"מ ל-279 ס"מ. לעומת הגדילה הזו, שאמורה להציע מרווח טוב יותר לנוסעים. תא המטען האחורי ירד ל-405 ליטרים (פחות 55 ליטרים), אבל מפצה בתוספת תא קדמי של 101 ליטרים. 

המשקל נע בין 2,045 ק"ג ל-2,135 ק"ג בגרסה הבכירה בעלת שני המנועים. 

מרצדס CLA החדשה תא נוסעים

צילום: יצרן

מרצדס CLA: רמות גימור ואבזור

לדור החדש שלוש גרסאות הנעה (פירוט בהמשך), שלוש רמות גימור חבילת AMG אותה ניתן להצמיד לרמות הגימור הגבוהות. גרסת הכניסה היא ה-ICON שמגיעה עם רשימת אבזור נאה מאוד ביחס למה שהורגלנו מגרסאות כניסה של מרצדס בעבר. זו כוללת גג פנורמי, גריל מואר, חישוקי 18 אינץ', מערך המולטימדיה MBUX בשילוב סייען קולי מבוסס צ'אט GPT וגוגל ג'ימני ומנוע חיפוש בינג של מיקרוסופט, עדכוני OTA, מערכת ניווט מבוססת גוגל, לוח מחוונים 10.25 אינץ', מסך מגע 14 אינץ', ריפוד עור סינטטי בשילוב בד, אפליקציה, יציאות מיזוג לאחור ועוד. 

מעליה רמת הגימור ELITE תקבל כיוון חשמלי מלא למושבים שגם מצופים עור סיטטי, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי, ידיות נשלפות, פתיחה והנעה ללא מפתח ועוד. 

רמת הגימור הבכירה היא SIGNATURE ובה נוספים בין השאר מסך מגע נוסף בגודל 14 אינץ' מול הנוסע שמאפשר חיבור לפקדי גיימינג, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת של בורמייסטר, חישוקי 19 אינץ' ותפעול חשמלי לתא המטען. 

על שתי רמות הגימור הגבוהות ניתן להוסיף חבילת AMG עם עיצוב ספורטיבי לחצאיות הרכב והפגושים, מושבים והגה ספורט ועוד. 

אבזור הבטיחות המתקדמת כולל התראת רכב ב"שטח מת", תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי מהירות, בלימה אוטונומית, סיוע בתמרוני חירום, התראה על פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, תזכורת למניעת שכחת ילדים ועוד. ברמת הגימור הגבוהה ביותר נוספת מערכת ה-PRE SAFE שמכינה את תא הנוסעים במקרה של זיהוי מוקדם של תאונה. 

מרצדס CLA החדשה - תא מטען

צילום: יצרן

מרצדס CLA החדשה: מנועים


ה-CLA עושה שימוש ראשון בפלטפורמת MMA החשמלית החדשה של מרצדס, בעלת מתח של 800 וולט. גרסאות ההנעה של ה-CLA כוללות את ה-200 בבסיס, מנוע בודד והנעה אחורית, 224 כ"ס ו-34.2 קג"מ, 7.5 שניות ל-100 ומהירות מירבית של 210 קמ"ש. לגרסה זו תהייה סוללת 58 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 540 ק"מ ברמת הגימור ICON ו-528 או 526 ק"מ ברמות הגימור ELITE ו- SIGNATURE בהתאמה. הספק הטעינה הוא 200 קילוואט והיצרנית מצהירה על 20 דקות מ-20 ל-80 אחוזים בעמדה מתאימה. 

גרסת ההנעה הבאה היא ה-250 פלוס ולה 272 כ"ס ו-34.2 קג"מ. התאוצה מתקצרת ל-6.7 שניות, המהירות המירבית גם פה 210 קמ"ש. סוללת 85 קוט"ש מאפשרת טווח של בין 740 ל-793 ק"מ בהתאם לרמת הגימור. קצב הטעינה מהיר במיוחד – 320 קילוואט, שמאפשרים 22 דקות בין 20 ל-80 אחוזים. 

מרצדס CLA החדשה

צילום: יצרן

בפסגת ההיצע ה-350 שמוסיפה מנוע קדמי, מעלה את ההספק ל-354 כ"ס ואת המומנט ל-52.5 קג"מ. התאוצה מתקצרת ל-4.9 שניות והמהירות המירבית גם פה 210 קמ"ש. היא עושה שימוש באותה סוללת 85 קוט"ש והטווח נע בין 757 לרמת הגימור ELITE בה היא זמינה או 752 ק"מ עם חבילת ה-AMG. 

למרות היכולות יוצאות הדופן שמאפשרת פלטפורמת 800 וולט בתחום הביצועים והטעינה, במקרה של ה-CLA היא גם מכילה מגבלה משמעותית. בהיעדר ממיר מתח מתאים, היא מסוגלת להיטען או בעמדה איטית (AC) או מעמדות אולטרה מהירות במתח 800 וולט, ולא בעמדות המהירות של 400 וולט שהן הנפוצות ביותר בישראל כיום.

עמדות 800 וולט נמצאות בשימוש מצומצם ברשתות הטעינה הגדולות כמו ON ופז צ'ארג', מה שידרוש חישוב מסלול אם תכננתם על טעינה בדרך. לזכותה ייאמר, שעם טווחים כמו שלה, הצפי לשימוש תדיר בעמדות ציבוריות, נראה קלוש למדי בהתנהלות השוטפת. 

מרצדס CLA החדשה

צילום: יצרן

מרצדס CLA:  מחיר, אחריות וטיפולים


מחירה של ה-CLA מתחיל ב-300 אלף שקלים לגרסת ה-200 ברמת הגימור ICON, 320 אלף שקלים ל- ELITE ו-360 אלף שקלים ל- SIGNATURE.


בגרסת ה-250 המחירים הם 370 אלף שקלים ל- ELITEו-420 אלף שקלים ל- SIGNATURE. 


עבור ה-350 תתבקשו לשלם 410 אלף שקלים ל-ELITE ו-440 אלף שקלים ל- SIGNATURE. 


לכל רמות הגימור מלבד ה-ICON ניתן להוסיף את חבילת ה-AMG שמחירה 20 אלף שקלים. 


האחריות לרכב הינה ל-3 שנים או 160 אלף ק"מ והאחריות לסוללה היא 8 שנים או 160 אלף ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 30 אלף ק"מ. 

מרצדס CLA החדשה

צילום: יצרן

מרצדס ישראל, התוכניות


בהקשר הרחב יותר במרצדס ישראל, ה-CLA מגיעה כחלק מאסטרטגיית תמחור חדשה לדגמי היצרנית, שעיקרה הפחתת מחיר רוחבית לדגמים שלה, במטרה לחזק את הנוכחות שלה בשוק היוקרה. זה ספג ירידות משמעותיות במהלך שנת 2024, אולם לדברי יניב ביטון, מנהל חטיבת מרצדס, מראה סימני התאוששות בנובמבר.

בהיבט הדגמים, ה-CLA היא סנונית ראשונה לסדרת דגמים חדשים שיופיעו בשוק המקומי בשנה הקרובה. בהם GLA חדש, גרסאות EQ חשמליות ל-C קלאס ול-GLC ושני דגמים מסקרנים מאוד: המיני G קלאס וגם ה-GT SUV הסופר-קרוסאובר של היצרנית שינסה להתחרות בלמבורגיני אורוס, אסטון מרטין DBX והגרסאות החזקות של פורשה קאיין. 

אלו רק חלק מתוך 25 דגמים שהיצרנית צפויה להציג בשנתיים הקרובות, ובניגוד לתחזיות הכל חשמליות שלה – בשלל יחידות הנעה. 


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.