יונדאי i30 החדשה תגיע לישראל באפריל
המשפחתית הקומפקטית של יונדאי תוצג בז'נבה בגרסת סטיישן, ויחד עם ההאצ'בק צפויה להגיע לישראל באפריל הקרוב. כל הפרטים
יונדאי i30 החדשה תושק בישראל בחודש אפריל - כך עולה ממידע שהגיע לידי "אוטו". מהמידע עולה כי המשפחתית תוצע שוב בגרסאות סטיישן והאצ'בק, אך עדיין לא ידוע מה יהיה מחירן. בחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, סירבו לאשר את הפרטים וציינו כי בשלב זה אינם יודעים מתי יחל השיווק.
המשפחתית הקומפקטית, שהוצגה בגרסת האצ'בק (חמש דלתות) בתערוכת פאריז אשתקד, ותוצג בגרסת סטיישן בתערוכת ז'נבה בחודש הבא, תשווק בשתי הגרסאות בישראל, ועם מנוע טורבו-בנזין חדש.
יונדאי לא פרסמה עדיין מידע רשמי על גרסת הסטיישן - שחשובה מאוד בישראל ובמיוחד בשוק הליסינג - ומסתפקת בינתיים בתמונת קדימון חלקית בלבד. ממנה ניתן להתרשם כי המכונית זוכה לעיצוב "דמוי-קופה" (כך יונדאי) אלגנטי מבעבר, מה שיתאים לשדרוג המשמעותי שבוצע גם בעיצוב גרסת ההאצ'בק.
בתא הנוסעים הסטיישן צפויה להציע את אותו עיצוב של סביבת נהג, כולל מסך מולטימדיה גדול שגם יציע תאימות לאפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, ועשוי לייתר את הצורך במערכת ה"קונקטד קאר" בהתקנה מקומית של כלמוביל.
המכונית החדשה גדולה מבעבר, עם אורך שצמח בגרסת ההאצ'בק בארבעה ס"מ (434), רוחב של 179.5 ס"מ (לעומת 178) וגובה שדווקא התכווץ קלות - 145.5 ס"מ לעומת 147. בסיס הגלגלים נותר באורך 265 ס"מ. גרסת הסטיישן הנוכחית מציעה מידות דומות, אך היא ארוכה יותר לטובת תא מטען גדול - 448.5 ס"מ (כפי הנראה כ-452 ס"מ בדור החדש). נפח תא המטען ב-i30 החדשה צמח מ-378 ל-395 ליטר, עדיין לא ידוע בכמה יגדל נפח הסטיישן (כיום 528 ליטר).
הסטיישן תציע את אותם המנועים כמו בהאצ'בק, כלומר הגרסה העיקרית לישראל תהיה לראשונה טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר. למנוע החדש 140 כ"ס והוא משודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. דגם ההאצ'בק מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.2 שניות ולמהירות מרבית של 205 קמ"ש, ותצרוכת הדלק נעה בין 18.2 ל-20.8 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, בהתאם למידת הצמיגים ולאבזור. גרסת הסטיישן צפויה להציע נתונים דומים.
מלבד מנוע הטורבו, יוצע גם מנוע ה-1.4 ליטר (100 כ"ס) שמשווק בישראל כיום, עם תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד, מנוע טורבו-בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (120 כ"ס) ותיבה ידנית בלבד, וגרסאות טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 95, 110 ו-136 כ"ס. שני מנועי הדיזל החזקים מוצעים גם עם תיבה דו-מצמדית, מה שעשוי לעניין את היבואנית הישראלית. ה-i30 הנוכחית לא מוצעת בישראל עם מנוע דיזל, ומפספסת כך נתח שוק בו מככבות מתחרתה מבית קיה סיד סטיישן, רנו מגאן סטיישן ופורד פוקוס סטיישן.
ה-i30 החדשה זכתה גם לשדרוג משמעותי במערכות הבטיחות. אלו יכללו כעת שבע כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, הצגת שלטי מהירות בלוח המחוונים, אורות קדמיים אדפטיביים למניעת סינוור, התרעת רכב בשטח מת (גם בנסיעה לאחור, למשל ביציאה מחניה), בקרת שיוט אדפטיבית (בין 0 ל-180 קמ"ש) והתרעת הירדמות נהג.
בשלב זה עדיין לא ידוע אילו מפרטים יוצעו בישראל, ובכלל זה האם כלמוביל תבחר לשווק את הדגם עם מערכות הבטיחות המקוריות. כיום ה-i30 מוצעת בגרסאות האצ'בק וסטיישן עם מנוע 1.4 ידני (החל מ-103,500 שקל) או 1.6 ותיבה רובוטית דו-מצמדית (החל מ-132,000 שקל). ניתן להעריך כי מחירי הדור החדש יהיו דומים לכך.
כתבות אחרונות
-
יואל פלרמן, 07/11/2025אומודה 9 - מבחן דרכים (השקה עולמית)
-
ניר בן טובים , 06/11/2025BYD משנה את מאזן הכוחות: Seal U יעבור לייצור בטורקיה
-
מערכת אוטו, 06/11/2025ריקול לטויוטה ולקסוס בשל חשש מתקלת חיישני חניה
-
ניר בן טובים , 06/11/2025הונדה חוזרת לספורט: מהלך אסטרטגי להשבת אמון?
-
ניר בן טובים , 06/11/2025הטסט הישראלי נתקע בזמן - אבל את החשבון ממשיכים לעדכן
-
יואל פלרמן, 06/11/2025כלמוביל ומרצדס 2026 – דגמים חדשים ומחודשים, תמחור חדש
-
ניר בן טובים , 06/11/2025"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו בצורה הנוכחית עד סוף העשור"
-
יואל פלרמן, 05/11/2025KGM טורס היברידי – החל מ-180 אלף שקלים
-
ניר בן טובים , 05/11/2025ציון דרך: כלמוביל מתחילה למכור רכבים באוסטריה