BYD אטו 1 נחשפה בסין

BYD חשפה את המיני החשמלית העירונית שלה, שתציע טווח של עד 405 ק"מ וסוללה חדשנית

יצרנית הרכב הסינית BYD חשפה תמונות רשמיות של מכונית מיני חשמלית חדשה, לקראת ההשקה בתערוכת שנחאי ב-18 באפריל.

המכונית, שנקראת בסין סיגאל (Seagull, "שחף" - חלק מקו הדגמים 'אוקיינוס' בהשראת חיות ימיות, שכולל דגמים בשם דולפין, כלב-ים ואריה-ים...) תוצע ככל הנראה במערב תחת השם אטו 1, ותהווה אחות קטנה לאטו 3 המוכר לנו בישראל.

המיני החשמלית מבוססת על ארכיטקטורת e-platform 3.0 הייעודית לכלי רכב חשמליים (אותה היא חולקת עם הסופרמיני החשמלית דולפין/אטו 2), ולפי דיווחים קודמים תהיה המכונית הראשונה שתכלול את סוללת הנתרן-יון החדשנית של BYD.

כמו חשמליות רבות אחרות, גם האטו 1 מציגה ממדים שאינם תואמים את קטגוריות הרכב המסורתיות - אורכה קצר כמכונית מיני (378 ס"מ), אך רוחבה (171.5 ס"מ), גובהה (154 ס"מ) ובסיס הגלגלים (250 ס"מ) תואמים יותר את קטגורית הסופרמיני.

האטו 1 תציע 4 מושבים, שתי אופציות מנועים (75 או 95 כ"ס), תאמיר למהירות מרבית של 130 קמ"ש ותאפשר ככל הנראה בחירה בין שני גדלי סוללות: 30 או 38 קוט"ש, שיספיקו ל-305 ק"מ ו-405 ק"מ בהתאמה - אך יש לציין כי מדובר בתקן המדידה הסיני הליברלי, שאינו תואם את תקן WLTP המחמיר יותר המקובל בישראל.

BYD אטו 1 נחשפה בסיןצילום: BYD
 

הסוללות החדשניות

לפי דיווחים קודמים, לצד סוללת ליתיום-פוספט הגדולה (38 קוט"ש) האטו 1 יהיה הדגם הסדרתי הראשון לקבל סוללת יון-נתרן חדשנית (30 קוט"ש) - צעד נוסף בדרך לסוללות פחות יקרות ופחות מזהמות בעולם הרכב.

בתחילת הדרך הציעו היצרניות סוללות NMC (שילוב של ניקל, מַנגָן, וקובלט) כתחליף לסוללות ליתיום-יון הנפוצות. הבעיה העיקרית שלהן הייתה שימוש רב במתכות יקרות. סוללות ליתיום-פוספט (LFP) החליפו אותן אט אט מכיוון שהן זקוקות למעט מתכות יקרות, אך להרבה ליתיום.

הסוללות החדשות, נתרן-יון (Sodium-ion), אינן זקוקות לליתיום כלל - ואת הנתרן שבבסיסן אפשר למצוא כמעט בכל מקום.

BYD אטו 1צילום: BYD

הן זולות ובטוחות יותר מסוללות ליתיום, יש להן עמידות גבוהה יותר בטמפרטורות קרות, קצב פריקה איטי יותר - והן פחות מזיקות לסביבה.

אולם יש להן גם מספר חסרונות: קצב הטעינה איטי יותר, המתח נמוך יותר וצפיפות אנרגיה נמוכה יותר - כלומר, הן מתאימות יותר למכוניות זולות, בעלות יכולת טעינה-מהירה מוגבלת וטווחי נהיגה קצרים.

BYD אטו 1 בישראלצילום: BYD

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.