רק בחודש מרץ האחרון חשפה מזראטי את הגראן קבריו החדשה, הגרסה נטולת הגג של גראן טוריסמו שהוצגה עוד קודם. תחילה נחשפה הקבריו עם מנוע בנזין יחיד המפיק 550 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות בלבד. כעת מגיע תורה של הגרסה החשמלית שמעלה את רף הביצועים עוד יותר.

מזראטי גראן קבריוצילום: מזראטי
 

חשמל באוויר

בדומה לגרסת הקופה (גראן קבריו), גם הגרסה החשמלית של גראן קבריו מכונה 'פולג'רה'. עיצובה החיצוני כמעט וזהה לזה של גרסת הבנזין ורק שורה קטנה של רמזים יעידו כי מדובר בגרסה שלא שורפת בנזין. כמוהה, גם לגרסה החשמלית גג בד רך מתקפל אשר מסוגל להיסגר/להיפתח בכ-14 שניות בלבד, גם בנסיעה במהירות של עד 50 קמ"ש.

מזראטי גראן קבריו חשמליתצילום: מזראטי

עיקר השינויים הם מתחת לפח, כמובן. יחידת ההנעה מוכרת הגרסה החשמלית של גראן טוריסמו. יחידה זו משלבת בין שלושה מנועים חשמליים (שניים מאחור) להספק כולל של 761 כ"ס. במצב 'בוסט' רגעי ההספק המירבי מגיע עד 829 כ"ס. נתון המומנט מפלצתי ממש: 137.6 קג"מ אימתניים. ההנעה, כמובן, כפולה.

הביצועים מהממים בהתאם: 2.8 שניות בלבד ל-100 קמ"ש, שיפור של 0.8 שניות מגרסת הבנזין, וזאת למרת שהחשמלית רושמת משקל של 2.34 טון! ל-200 קמ"ש היא תגיע ב-9.1 שניות בלבד, והיא מסוגלת למהירות מירבית של עד 290 קמ"ש. לגרסת הבנזין לוקח הרבה יותר זמן להגיע ל-200 קמ"ש (12.2 שניות) אך היא רושמת מהירות מירבית גבוהה יותר עם 316 קמ"ש מירביים.

מזראטי גראן קבריו סביבת נהגצילום: מזראטי

את האנרגיה לכל העסק הזה תספק סוללת 92.5 קוט"ש ברוטו, 83 קוט"ש נטו. זו מבטיחה טווח נסיעה של 419 ק"מ עד 447 ק"מ בהתאם לרמת הגימור והחישוקים. הספק הטעינה המהירה עומד על 50 ק"ו בלבד בעמדה במתח 400V, אולם עמדה במתח 800V תאפשר הספק גבוה בהרבה: עד 270 ק"ו., זה מבטיח טעינה מ-20-80% בכ-5 דק' בלבד.

מזראטי גראן קבריו 2024צילום: מזראטי

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.