בתחילת השנה חשפה סקודה את
מתיחת הפנים של
אניאק, רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) והכל חשמלי שלה. מתיחת הפנים של אניאק הספורטיבי היא מהסוג הקל-יחסית וכוללת בעיקר שינויי עיצוב לחוץ ולפנים בהתאם לעדכון שהוצג לדגם בינואר האחרון.
יותר דומה משונה
כפי שבוודאי שמתם לב, ובדומה לאלרוק הספורטיבי ש
הוצג לאחרונה – גם אניאק חוזר להשתמש בסימול החדש-ישנן של סקודה לגרסאות ספורטיביות. דגם זה יקרא כעת
סקודה אניאק vRS במקום RS בעבר. הדגם יוצע במרכב הפנאי המוכר או במרכב
קופה-ארבע-דלתות.
צילום: סקודה
השינויים הבולטים ביותר נוגעים לעיצובו החיצוני, בעיקר במבט מלפנים. החזית עוצבה כמעט לגמרי מחדש וכוללת כעת יחידות תאורה צרות בסגנון אלה שהוצגו עם אלרוק ולאחר מכן בדגמי אניאק הרגילים. כמובן, גרסאות ה-vRS מוסיפות פגוש אגרסיבי יותר, סבכה מוגדלת, חישוקים בעיצוב ספורטיבי – 20 אינץ' סטנדרט, 21 אינץ' כאופציה – ועיטורים שחורים (סמלים, כיסויי מראות ועוד) ליצירת רושם ספורטיבי יותר. המרכב המונמך – 15 מ"מ מלפנים ו-10 מ"מ מאחור – מוסיפים גם הם לרושם, ולפי סקודה כמובן שגם ליכולת הדינאמית.
צילום: סקודה
סביבת הנהג מציגה את הסידור העכשווי של אניאק לאחר מתיחת פנים. זה כולל לוח מחוונים דיגיטלי בקוטר 5 אינץ' לצד מערך מולטימדיה משודרג הכולל מסך גדול מבעבר (13 אינץ') – ולשניהם עיצובים יחודיים לגרסה זו, ברוח ספורטיבית כמובן. בנוסף ישנה תצוגה עילית עשירה יותר, מערכת שמע משודרגת עם עד 12 רמקולים מבית 'קנטון', שקע טעינה מסוג USB-C בהספק של עד 45 וואט, משטח טעינה אלחוטי מאוורר בהספק 15 וואט ועוד.
גרסת RS מוסיפה את האיפור הספורטיבי המקובל, אולם זה קצת יותר מיושב מזה הנועז-יחסית של אלרוק. מול הנהג ישנו גלגל הגה ספורטיבי עם ציפוי עור מחורר ותג vRS בתחתית, הדשבורד מדופן בריפוד דמוי זמש וכולל תפירה בצבע הירוק-זורח האופייני למותג, יש מושבים ספורטיביים וחובקים מלפנים, תאורת אווירה, דוושות בגימור אלומיניום ועוד.
צילום: סקודה
במקור, גרסת RS הוצגה עם הנעה כפולה והספק של 299 כ"ס, כאשר בשנת 2024 הוצגה מהדורה מעודכנת עם מנוע אחורי חזק יותר והספק שעלה ל-340 כ"ס. גרסת vRS החדשה שומרת על סידור זה – הזהה גם לאלרוק vRS שהוצג לאחרונה. הביצועים, בהתאם, ללא שינוי: 5.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-178 קמ"ש מירביים.
בתחום הטעינה כן נרשם שדרוג קל. אניאק vRS נהנה מסוללת 84 קוט"ש ברוטו ו-79 קוט"ש נטו, שיפור של כ-2 קוט"ש ביחס לדגם היוצא (82 ו-77 קוט"ש בהתאמה). הטווח נותר כמעט זהה ועומד על 544 ק"מ מירביים לפי תקן WLTP. שינוי משמעותי יותר נרשם בהספק הטעינה המהירה שעומד כעת על 185 ק"ו, 50 ק"ו יותר מבעבר. זה אומר שזמן הטעינה יתקצר מכ-35 דקות ל-26 דקות עבור טעינה מ-10-80%.
צילום: סקודה