אודי, חטיבת הפרימיום של קבוצת פולקסווגן, שוקלת למכור את חברת העיצוב האיטלקית האגדית איטלדיזיין, במסגרת מהלך רחב לקיצוץ עלויות והתייעלות. הידיעה נמסרה על ידי איגודי העובדים באיטליה, שציינו כי החברה כבר החלה בתהליכי בדיקה והערכת שווי לקראת מכירה אפשרית.
איטלדיזיין, שהוקמה ב-1968 על ידי המעצב ג'ורג'טו ג'וג'ארו והמהנדס אלדו מנטובאני, אחראית לעיצובים אייקוניים כמו פולקסווגן גולף, פיאט פונטו, דלוריאן DMC-12 ולוטוס אספרי. ב-2010 רכשה פולקסווגן 90.1% ממניות החברה, והעבירה את השליטה בה ללמבורגיני, ולאחר מכן לאודי. ב-2015 נמכרו יתר המניות, והמשפחה המייסדת עזבה את החברה.
המהלך למכירת איטלדיזיין מגיע על רקע ירידה חדה ברווחיות של אודי, שדיווחה על שיעור רווח תפעולי של 1.5% בלבד ברבעון הראשון של 2025, (הממוצע הוא 6-8%). בנוסף, החברה הודיעה על סגירת המפעל בבריסל ופיטורי 7,500 עובדים בגרמניה עד 2029.
פגישה עם עובדי איטלדיזיין צפויה להתקיים ב-12 במאי במטה החברה במונקאליירי, פרבר של טורינו. העתיד של כ-1,000 העובדים, הפזורים באיטליה, ספרד, גרמניה, סין וארה"ב, נותר כרגע עם הרבה מאוד סימני שאלה מעליו.
במקביל לכך, המהלך מעורר דאגה בקרב איגודי העובדים ובתעשיית הרכב האיטלקית, הרואה באיטלדיזיין סמל להתגאות בו בתעשיית הרכב בכלל וברמה האמנותית בפרט. האם החברה תישאר באירופה או תעבור לידיים זרות, אולי אפילו סיניות?