טויוטה ראב 4 חדש יוצג בשבוע הבא
טויוטה הודיעה רשמית כי תחשוף את הדור הבא של ראב 4 בשבוע הבא. בינתיים יש כמה תמונות טיזר ומעט מאוד מידע רשמי
טויו היה הראשון לפענח את נוסחת רכבי הפנאי, זו שהפכה ברבות השנים לשלטת בשווקי הרכב ברחבי העולם. דגם זה הוצג לראשונב בשנת 1994 והפך באופן כמעט מיידי לרב מכר (מעל ל-14 מיליון יח' נכון לשנת 2024) שהצלחתו רק הלכה וגברה לאורך השנים, זאת למרות שלל מתחרים שהצטרפו לסגמנט.
כיום משווק הדור החמישי של הדגם שהוצג בשנת 2018, וזה אומר שבקרוב צפויה טויוטה לחשוף את הדור הבא (שישי). ואכן, בטויוטה אישרו היום כי יציגו כבר בשבוע הבא את ראב 4 השישי. היצרנית היפנית שומרת את הקלפים קרוב לחזה וחושפת בשלב זה שלוש תמונות טיזר בודדות.
זה מה שידוע ולא ידוע כעת
מהתמונות הבודדות שפורסמו ניתן ללמוד די מעט, יותר על כוונות והצהרות השיווקיות של טויוטה מאשר על הדגם עצמו. התמונות כולן נלקחו ממבט ציפור כאשר ראב 4 עצמו קטן במיוחד וכמעט נבלע בתמונות. המיקומים בהן נלקחו מצביעים על כוונות היצרנית: פניה למשפחות פרבריות מחד ופניה למחפשי הרפתקאות ועמידות בתנאים קשוחים יותר מאידך, כיוון אליו נשענה טויוטה מעט יותר עם הצגת הדור הקודם.
צילום: טויוטה
בזה תמה כל התייחסות רשמית של טויוטה בנוגע לדור החדש, ומכאן אנו כבר עוברים להשערות ואיסוף חלקי מידע קטנים מרחבי האינטרנט.
בדומה לקאמרי אשר חולקת את הפלטפורמה עם ראב 4 היוצא, גם הדור החדש של ראב 4 צפוי להמשיך על בסיס פלטפורמת הדור היוצא ובעצם להוות יותר מתיחת פנים מקיפה במיוחד מאשר דור חדש לגמרי. עיצובו החיצוני צפוי לשלב אלמנטים מהדורות העכשוויים של דגמי טויוטה, כולל יחידות תאורה בסגנון קאמרי/פריוס מלפנים, אך בקווים יותר ישרים כמקובל בתחום הפנאי. אפשר לחשוב עליו כמעין חוליה מקשרת בין מכוניות הנוסעים החדשות של היצרנית אל קו רכבי השטח דוגמת 4ראנר שהוצג לאחרונה.
צילום: טויוטה
סביבת הנהג צפויה להתקרב דווקא אל זו של פריוס החדשה ואולי גם אל הסידור העדכני שהוצג עם bZ4X. זה אומר מסך מולטימדיה רבוע וגדול למדי – כמקובל כיום – במרכז ולוח מחוונים מוקרן מול הנהג.
היצע יחידות ההנעה צפוי להיות דומה לשל הדור היוצא ומקביל לזה של קאמרי. זה אומר, בעיקר, המהדורה העדכנית של היחידה ההיברידית המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל' למנוע חשמלי בגרסת ההנעה הקדמית או שני מנועים בגרסת ההנעה הכפולה. בקאמרי הנוכחית המערך הזה מפיק כ-230 בהתאם לגרסה, סוג ההנעה ושוק היעד.
צילום: טויוטה
בראש ההיצע צפויה לעמוד הגרסה ההיברידית-נטענת שסביר כי תוצע עם סוללה גדולה מבעבר לשיפור טווח הנסיעה החשמלי שעומד כיום על כ-75 ק"מ, נתון מעבדה. גרסה חשמלית מלאה אינה צפויה בשלב זה לאור סמיכות המידות אל bZ4X המחודש ו-C-HR+ החדש שהוצגו לאחרונה. ואולם, לאור כך ש-bZ7 ו-ES הסלוניות כנראה חולקות את אותה הפלטפורמה זה לא בלתי אפשרי.
טויוטה תחשוף את הדור הבא של ראב 4 בשבוע הבא ב-20 למאי, אנו נשוב ונעדכן.
כיום משווק הדור החמישי של הדגם שהוצג בשנת 2018, וזה אומר שבקרוב צפויה טויוטה לחשוף את הדור הבא (שישי). ואכן, בטויוטה אישרו היום כי יציגו כבר בשבוע הבא את ראב 4 השישי. היצרנית היפנית שומרת את הקלפים קרוב לחזה וחושפת בשלב זה שלוש תמונות טיזר בודדות.
זה מה שידוע ולא ידוע כעת
מהתמונות הבודדות שפורסמו ניתן ללמוד די מעט, יותר על כוונות והצהרות השיווקיות של טויוטה מאשר על הדגם עצמו. התמונות כולן נלקחו ממבט ציפור כאשר ראב 4 עצמו קטן במיוחד וכמעט נבלע בתמונות. המיקומים בהן נלקחו מצביעים על כוונות היצרנית: פניה למשפחות פרבריות מחד ופניה למחפשי הרפתקאות ועמידות בתנאים קשוחים יותר מאידך, כיוון אליו נשענה טויוטה מעט יותר עם הצגת הדור הקודם.
צילום: טויוטהבזה תמה כל התייחסות רשמית של טויוטה בנוגע לדור החדש, ומכאן אנו כבר עוברים להשערות ואיסוף חלקי מידע קטנים מרחבי האינטרנט.
בדומה לקאמרי אשר חולקת את הפלטפורמה עם ראב 4 היוצא, גם הדור החדש של ראב 4 צפוי להמשיך על בסיס פלטפורמת הדור היוצא ובעצם להוות יותר מתיחת פנים מקיפה במיוחד מאשר דור חדש לגמרי. עיצובו החיצוני צפוי לשלב אלמנטים מהדורות העכשוויים של דגמי טויוטה, כולל יחידות תאורה בסגנון קאמרי/פריוס מלפנים, אך בקווים יותר ישרים כמקובל בתחום הפנאי. אפשר לחשוב עליו כמעין חוליה מקשרת בין מכוניות הנוסעים החדשות של היצרנית אל קו רכבי השטח דוגמת 4ראנר שהוצג לאחרונה.
צילום: טויוטהסביבת הנהג צפויה להתקרב דווקא אל זו של פריוס החדשה ואולי גם אל הסידור העדכני שהוצג עם bZ4X. זה אומר מסך מולטימדיה רבוע וגדול למדי – כמקובל כיום – במרכז ולוח מחוונים מוקרן מול הנהג.
היצע יחידות ההנעה צפוי להיות דומה לשל הדור היוצא ומקביל לזה של קאמרי. זה אומר, בעיקר, המהדורה העדכנית של היחידה ההיברידית המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל' למנוע חשמלי בגרסת ההנעה הקדמית או שני מנועים בגרסת ההנעה הכפולה. בקאמרי הנוכחית המערך הזה מפיק כ-230 בהתאם לגרסה, סוג ההנעה ושוק היעד.
צילום: טויוטהבראש ההיצע צפויה לעמוד הגרסה ההיברידית-נטענת שסביר כי תוצע עם סוללה גדולה מבעבר לשיפור טווח הנסיעה החשמלי שעומד כיום על כ-75 ק"מ, נתון מעבדה. גרסה חשמלית מלאה אינה צפויה בשלב זה לאור סמיכות המידות אל bZ4X המחודש ו-C-HR+ החדש שהוצגו לאחרונה. ואולם, לאור כך ש-bZ7 ו-ES הסלוניות כנראה חולקות את אותה הפלטפורמה זה לא בלתי אפשרי.
טויוטה תחשוף את הדור הבא של ראב 4 בשבוע הבא ב-20 למאי, אנו נשוב ונעדכן.
כתבות אחרונות
-
שרון ביידר, 04/12/2025עד 120 - קשישות בנות 100 בכבישי ישראל
-
מערכת אוטו, 04/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהג ערן זהבי?
-
איתי שטיינברג, 04/12/2025שברולט סילברדו EV – מבחן דרכים
-
ניר בן טובים , 04/12/2025מכונית הספורט של קיה חוזרת?
-
ניר בן טובים , 04/12/2025ויכוח על חניה הסתיים ב"אתה רוסי מסריח" - ופיצוי של אלפי שקלים
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פריסבי מקבלת זיכיון לשיווק צ'רי באוסטריה
-
ניר בן טובים , 03/12/2025מרצדס נדירה הוחרמה מספורטאי אולימפי
-
ניר בן טובים , 03/12/2025סערה ביגואר לנד רובר: מעצב העל פוטר; המהלך האסטרטגי נעצר
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פורד מהמרת על ברונקו פלאג אין לאירופה