טויוטה ראב 4 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד
-
רקע כללי
בתחילת 2018 הוצג הדור החמישי של טויוטה ראב4, רכב הפנאי הקומפקטי. לראשונה מזה 12 שנה מדובר ברכב חדש לגמרי, עם בסיס הגלגלים ארוך מבעבר ועם מרכב קצר ורחב יותר.
הדור החמישי מוצע עם אפשרות בחירה בין מנועי בנזין או מערכת הנעה היברידית — רגילה או נטענת (PHEV); כן קיימים הבדלים בין המפרטים הטכניים לאירופה ולארה"ב, כאשר בארה"ב מוצע מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר (210 כ"ס) ותיבה אוטומטית עם 8 היל', בעוד שבאירופה – ואצלנו – מוצע מנוע בנזין 2.0 ליטר (175 כ"ס) עם תיבה אוטומטית-רציפה (חדשה).
מערכת הנעה היברידית (218 כ“ס עד 222 כ“ס) המבוססת על מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר – דומה לקודמו בנפח, אך חדש לגמרי – עם אפשרות למערכת הנעה כפולה הנעזרת במנוע חשמלי להנעת הסרן האחורי.
לגרסת ה-PHEV הספק גבוה במעט של מנוע הבנזין (185 כ“ס במקום 178 כ“ס) והספק גבוה משמעותית של המנועים החשמליים — 182 כ“ס במקום 120 כ“ס — ליצירת הספק כולל משופר של 306 כ“ס. ההנעה כאן כפולה. הסוללה בעלת קיבולת 18.1 קוט“ש ומאפשרת טווח נסיעה חשמלי מוצהר של 75 ק“מ לפני נתוני מעבדה.
בישראל מוצע ראב4 החל מינואר 2019.
-
עיצוב ונוכחות
לדור החמישי של הראב4 הופעה בולטת ובעלת נוכחות מרשימה, כזו שאי אפשר להתעלם ממנה. בשורה התחתונה הראב4 נראה גדול ובולט ביחס למקובל בתחום.
-
תא נוסעים ומטען
לתא הנוסעים הופעה מאסיבית שמקנה תחושה מדובר ברכב גדול. ישנם לא מעט חומרים רכים, כולל דמוי עור, אך ישנם גם לא מעט משטחים נוקשים ומחוספסים שפחות מתאימים לרכב במחירו.
 
 
התחושה אינה מודרנית או מתוחכמת מדי, מצד שני הנדסת האנוש טובה וקל להתרגל לראב 4.
 
 
המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור טוב.
 
 
תא המטען גדול ושימושי. לגרסת ה-PHEV תא מטען קטן ב-90 ל‘, אך עם 490 ל‘ הוא עדין שימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית (הנעה קדמית, 218 כ"ס) ביצועים טובים ואופי פעולה נמרץ. ה"תשלום" מגיע בדמות רעש מנוע נוכח, בעיקר תחת עומס. צריכת הדלק טובה: 13.2 ק"מ לליטר במבחן.
 
 
מנוע הבנזין (2.0 ל‘, 175 כ“ס) מפתיע עם תחושה נמרצת שלא נופלת בהרבה מזו של הגרסה ההיברידית. אפילו צריכת הדלק סבירה — 11 ק“מ לליטר במבחן מאומץ.
 
גרסת ה-PHEV (נטענת, 306 כ“ס) מציגה כצפוי את הביצועים הטובים ביותר. במצב החשמלי הביצועים מספקים, אולם מנוע הבנזין לא יתערב גם במצערת מלאה. טווח הנסיעה החשמלי במבחן עמד על 48 ק“מ וצריכת הדלק על 13.7 ק“מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים נוקשה מוביל לנוחות נסיעה בינונית, במיוחד בעיר. עם שיבושים גדולים ושבילים הראב4 דווקא מתמודד טוב.
 
 
בידוד הרעשים רחוק מלהצטיין. ישנם לא מעט רעשי רוח וכביש. המנוע נשמע גם הוא כבר בעומוס בינוני. בגרסת ה-PHEV המנוע נשמע מדי בזמן טעינת המצברים.
 
בגרסת הבנזין התנהגות הכביש מפתיעה לטובה עם יכולת דינאמית משכנעת. הגרסאות ההיברידיות משכנעות פחות.
-
תמורה למחיר
מחירו של טויוטה ראב4 נמצא בקצה העליון של הקבוצה, אבל תמורתו מציע הראב 4 כמה יתרונות ייחודיים לו. גרסאות הבנזין זולות יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה E MOTION 2.5 ליטר היבריד עם כ-4100 יחידות.
 
אחריה גרסת E VOLVE 2.5 ליטר היבריד עם כ-1400 יחידות.
-
מה חדש בטויוטה ראב 4 2023
אין שינוי בשנת הדגם 2023
-
סיכום
חבילה מעניינת.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.