טויוטה ראב 4 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור החמישי של טויוטה ראב 4 נחת בישראל ב-2019, ולראשונה מזה 12 שנה מדובר ברכב חדש לגמרי, עם בסיס גלגלים ארוך מבעבר ועם מרכב קצר ורחב יותר.
בזמן שחלף מאז שהושק עודכנו רמות הגימור (בשנת 2020), הצטרפה להיצע גרסת פלאג אין (ב-2021), ובוצע עדכון קוסמטי קליל (ב-2022).
במסגרת העדכון הוחלפו פנסי החזית והחישוקים. בתא הנוסעים תאורת לד פנימית ותאורת מתגים מקיפה יותר. כמו כן נוספה התרעה על שכחת ילדים ברכב.
ראב 4 מוצע בארץ ב-2025 רק בגרסאות היברידיות:
הגרסה הבסיסית משלבת מנוע בנזין 2.5 ל' ומנוע חשמלי, ההנעה קדמית וההספק המשולב הוא 218 כ"ס.
בגרסת ההנעה הכפולה, שכוללת מנוע חשמלי נוסף מאחור, ההספק המשולב עומד על 222 כ"ס.
הגרסה ההיברידית-נטענת (PHEV) וגרסת הבנזין אינן משווקות יותר.
-
עיצוב ונוכחות
ראב 4 מאופיין בהמון זוויות בהתאם לקו העדכני והספורטיבי של טויוטה. חלק מפרטי העיצוב מעט גסים, אך כמכלול הם תורמים ליצירת מראה מושך, מגודל ואגרסיבי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים ממשיך באותה תפיסה עיצובית, אך התוצאה מעט כבדה וקודרת בשל הצבע השחור ששולט ברחבי התא. החומרים מעורבים, איכותיים למעלה ופשוטים (מידי) למטה, כשהביצוע וגם איכות ההרכבה לא מצטיינים. הנדסת האנוש טובה.
המרחב מלפנים ממוצע, אך מאחור הוא נדיב מהמקובל ונהנה מרצפה כמעט שטוחה לטובת הנוסע שבמרכז. תא המטען בנפח 580 ל' גדול ושימושי, אך הכיסוי הנגלל והדיפון אינם איכותיים.
-
מנוע וביצועים
היחידה ההיברידית מייצרת ביצועים נאים ואופי הפעולה שלה נמרץ יחסית.
תיבת ההילוכים יעילה, ובעומס המנוע רועש ונשמע מאומץ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. כיול המתלים נוקשה יחסית, ושיבושים קטנים, בייחוד בנסיעה בעיר, מורגשים היטב בתא הנוסעים.
בידוד הרעשים אינו מצטיין באף פרמטר (מנוע, כביש ורוח).
בפיתולים היכולת הדינמית טובה, גם אם הוא אינו מהנה במיוחד לנהיגה.
בנסיעת שבילים מפגין ראב 4 חוסן נאה, אך נוחות הנסיעה בינונית ורמת הרעש גבוהה.
-
תמורה למחיר
מחירו של טויוטה ראב 4 נמצא בקצה העליון של הקטגוריה; בחלק מהפרמטרים הוא מרשים (מרווח, חיסכון בדלק), בסעיפים אחרים פחות.
לזכותו מוניטין אמינות, סחירות ושמירת ערך מצוינים, כך שהתמורה על מחיר הקנייה הגבוה משתפרת לאורך הזמן.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור 'איבולב' כוללת חישוקי "17, מולטימדיה מקורית בגודל "10.5 עם ממשק בעברית, חיבור אלחוטי לאפל קארפליי, תפעול קולי, עדכוני OTA, מצלמה אחורית בהתקנה מקומית, לחצן התנעה, בקרת אקלים עם פתחים לאחור, תאורת לד וקיפול מראות חשמלי.
רמת גימור 'אקספיריינס' מוסיפה מצלמה אחורית מקורית, חיישני חניה היקפיים מקוריים, מפתח חכם, פנסי ערפל קדמיים, חיישני תאורה וגשם, חלונות כהים מאחור ועוד.
רמת גימור 'אי-מושן סקאי' כוללת גג שמש, לוח מחוונים מוקרן 12.3 אינץ', תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור ועוד.
רמת הגימור הבכירה, 'אי-אקסלוקסיב' מוסיפה מערכת שמע משודרגת של JBL עם 9 רמקולים, ריפודי עור, ידיות להעברת הילוכים מאחורי ההגה ועוד קוסמטיקה חיצונית. במקביל היא מוותרת על חלון גג.
-
בטיחות
טויוטה ראב 4 נבדק במבחן הריסוק ביורו NCAP ב-2019, וזכה לציון של חמישה כוכבים.
כל רמות הגימור כוללות בלימה אוטונומית עם תמיכה בפנייה בצומת וסיוע להיגוי בעת תמרון חירום, ניטור שטח מת, ניטור תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תזכורת למניעת שכחת ילדים, עמעום אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסה ההיברידית עמדה על 13.2 ק"מ/ל' בממוצע המבחן.
-
מה חדש בטויוטה ראב 4 2025
הגרסה ההיברידית-נטענת (PHEV) וגרסת הבנזין אינן משווקות יותר.
-
סיכום
כרכב פנאי הראב 4 מציע יכולות ממוצעות ביחס לקטגוריה, אך בשקלול של הביקוש הגבוה, המוניטין ושמירת הערך, עולה קרנה של חווית הבעלות - מה שהופך אותו להצעה כדאית.