הונדה, יצרנית הרכב היפנית, הודיעה על שינוי משמעותי באסטרטגיית ההשקעות שלה בתחום הרכב החשמלי. במקום להמשיך להשקיע בהרחבת היצע הרכבים החשמליים, החברה תתמקד בהרחבת ארסנל הרכבים ההיברידיים, בשל ירידה בביקוש לרכבים חשמליים והשפעות רגולטוריות.
מנכ"ל הונדה, טושיהירו מיבה, ציין כי החברה ציפתה לכך שב-2030 רכבים חשמליים יהוו 30% מהמכירות הגלובליות, אך כעת היא מעריכה כי שיעור זה יעמוד על כ-20% בלבד. בשלב זה, הונדה מתכננת למכור בין 2.2 ל-2.3 מיליון רכבים היברידיים עד 2030.
כחלק מהאסטרטגיה החדשה, הונדה מתכננת להשיק 13 דגמים היברידיים חדשים עד 2027, כולל מערכת היברידית חדשה לרכבים גדולים. החברה גם מתכננת להפחית את עלויות הייצור על ידי שיתוף רכיבים בין דגמים שונים.
צילום: הונדה
למרות השינוי באסטרטגיה, הונדה שומרת על יעדה למכור רק רכבים חשמליים או רכבים עם תאי דלק עד 2040. עם זאת, היא מציינת כי המעבר לרכבים חשמליים ידרוש זמן, וההיברידיות תשמש כפתרון ביניים לתקופה זו.
המהלך של הונדה מצטרף למגמה רחבה יותר בתעשיית הרכב, בה חברות נוספות, כגון ניסאן ויגואר לנד רובר, מצמצמות את ההשקעות ברכבים חשמליים ומתרכזות בהיברידיות, בשל ירידה בביקוש ובשל רפורמות בתקנות זיהום האוויר.
ההחלטה של הונדה לשנות את כיוון ההשקעות שלה משקפת את ההתמודדות של תעשיית הרכב עם אתגרים כלכליים וחוקתיים, ומצביעה, גם במקרה זה על הצורך בגמישות וביכולת להסתגל לשינויים בשוק.