אלפין, מותג רכבי הספורט הספורטיבי שקם לתחיה בשנים האחרונות, נמצא בעיצומה של מהפכה. בדומה למותגים רבים אחרים, גם אלפין מנווטת את דרכה אל עבר עתיד חשמלי – ומי שהחלה בגלגול הנוכחי עם מכונית ספורטיבית קלה וממוקדת עם מנוע בנזין מציגה כעת את הרכב החשמלי השני שלה. מדובר כמובן באלפין A390 החדש – רכב שמעבר להיותו חשמלי הוא גם רכב הפנאי הראשון של היצרנית.

למרות שעל פניו מדובר אנטיתזה מוחלטת לכל מה שאלפים ייצגה בעבר – היצרנית מרחיקה לכת בניסיון להראות כי רכב הפנאי החשמלי הכבד הוא "אלפין אמיתי" והצמידה לו את הכינוי "רכב מרוצים בחליפה", אוקי. 

1709437צילום: אלפין

ובכל זאת, צינים ככל שנהיה, בהחלט נראה כי באלפין צעדו את הק"מ הנוסף כדי לעמוד מאחורי ההצהרות הללו. כך למשל משקלו הלא צנוע – 2,121 ק"ג – אומנם אינו יוצא דופן עבור רכב חשמלי במימדים דומים אך באלפין מציינים כי מעבר למרכז כובד נמוך הוא גם מחולק באופן כמעט אופטימלי עם 51% לאחור. מעבר לכך באלפין מציינים כי בסיס הגלגלים קצר יחסית לסגמנט וכי ההגה, המתלים והבלמים זכו לכיול שיתאים לרוח המותג ויביא ליכולת דינאמית מרשימה בסגמנט. 

1709441צילום: אלפין

הנקודה הבולטת האחרונה בהקשר הדינאמי היא המנועים. לפחות בשלב זה A390 מוצע בשתי גרסאות בעלות שלושה מנועים: אחד מלפנים ושניים מאחור, כאשר אלה האחרונים יניעו כל גלגל בנפרד. יחד עם מערך היגוי וקטורי באלפין מבטיחים כי הסידור הזה ישפר את יכולת העברת הכוח לאספלט במיוחד ביציאה מפניות, יגביר את הזריזות ויתרום מאוד לתחושה קלילה ממה שניתן לצפות מרכב שכזה.

1709440צילום: אלפין

אם כבר הזכרנו את המנועים נדבר גם על התפוקה. גרסת GT תעמיד לרשות הנהג הספק של 400 כ"ס ו-66.2 קג"מ המספיקים לתאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ועד ל-200 קמ"ש מירביים. גרסת ה-GTS כבר תעמיד 470 כ"ס ו-82.3 קג"מ הטובים ל-3.9 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש ו-220 קמ"ש מירביים. לשני הדגמים מצב "בוסט" המוסיף כוח (לא צוין נתון) ל-10 שניות לטובת ביצוע עקיפות, למשל.  

1709443צילום: אלפין

שתי הגרסאות חולקות את אותה סוללת 89 קוט"ש המבטיחה טווח של 520 ק"מ עד 555 ק"מ בהתאם לגרסה ורמת הגימור. טעינה ביתית אפשרית עד הספק של 11 ק"ו או 22 ק"ו כאופציה בעוד מהירה אפשרית עד להספק של 190 ק"ו.

הפלטפורמה היא פלטפורמת AmpR מדיום המוכרת של היצרנית (רנו). מידותיו של A390 בצד הצנוע של הסגמנט: אורכו 461.5 ס"מ, רוחבו 188.5 ס"מ, גובהו 153 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני קצת פחות מ-271 ס"מ. בשביל למקם אותו על הסקאלה נציין כי הוא קטן או מקביל מפיג'ו 3008 החדש בכל ממד למעט באורכו (כ-7 ס"מ יותר). בכל מקרה, לתא המטען נפח של 532 ל' והגישה אליו היא באמצעות דלת חמישית כמובן.

1709442צילום: אלפין

עיצובו החיצוני מתכתב עם A110 האייקונית, אך מביא כאן פרשנות מודרנית והתאמה ברורה לסגמנט הפנאי. המבנה הכללי כולל מכסה מנוע מעוקל המשלב בתוכו מה שנראה כנף קדמית ומאחור ומהצד בולט מבנה הקופה-ארבע-דלתות של הדגם שמצליח לייצר כאן מופע אלגנטי למדי בזכות מימד הגובה הצנוע.

1709439צילום: אלפין

בסביבת הנהג ניתן להבחין בצמד מסכים – לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ' ומערך מולטימדיה אנכי בגודל 12 אינץ' – אותם השאילה אלפין מבעלת הבית רנו. מעבר לכך ה-A390 זוכה לעיצוב מוקפד מזה של דגמי רנו המוכרים. כך למשל גלגל ההגה ייחודי לדגם, יש מושבים ספורטיביים, שילוב חומרים איכותיים דוגמת עור נאפה, מערכת שמע עם 13 רמקולים ועוד. 

 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.