פולקסווגן הכריזה על קיצור משמעותי בלוחות הזמנים לפיתוח הרכב החשמלי החדש שלה, ID.1. במקום תהליך פיתוח שארך בעבר כ-50 חודשים, החברה מתכננת להשלים את הפיתוח בתוך 36 חודשים בלבד, עם יעד להשקה באמצע 2027. המהלך נועד להתמודד עם התחרות הגוברת מצד יצרניות סיניות ולהציע רכב חשמלי במחיר נגיש של 20,000 יורו.
לפי תומאס קמלה, ראש הטכנולוגיה של
פרויקט ID.1, השינוי אינו רק טכני אלא גם תרבותי. החברה מאמצת גישה חדשה לפיתוח, המדגישה עבודה גמישה, סנכרון בין צוותים ושימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים. "אנחנו לא מדברים על פתקים צבעוניים ושתיית תה, אלא על תזמון, סנכרון ויכולת חיזוי", אמר קמלה. הפיתוח מתבצע ברובו במתקני החברה בוולפסבורג, תוך שיתוף פעולה הדוק בין צוותים שונים.
צילום: פולקסווגן
פחות אבטיפוס, יותר סימולציות
כחלק מהמאמץ לייעול התהליך, פולקסווגן מצמצמת את השימוש ברכבי אב טיפוס פיזיים ומגבירה את ההסתמכות על סימולציות וירטואליות. המטרה היא להפחית את מספר רכבי המחקר למחצית, ובמקרים מסוימים אף לוותר עליהם לחלוטין. לצורך בדיקות חיוניות, נעשה שימוש ברכיבים ובפלטפורמות של דגמים קודמים, כמו ה-ID.2, כדי לחסוך בזמן ובמשאבים.
צילום: פולקסווגן
תחרות סינית כהשראה
המהלך של פולקסווגן מושפע מהתחרות הגוברת מצד יצרניות רכב סיניות, אשר מצליחות לפתח ולהשיק דגמים חדשים בזמן קצר יותר. החברה שואפת לאמץ את הגמישות והמהירות של המתחרות הסיניות, תוך שמירה על איכות ובטיחות. "אנחנו רואים שזה אפשרי אצל המתחרים הסינים, ויש לנו רעיונות קונקרטיים כיצד לעשות זאת", אמר קאי גרוניץ, ראש הפיתוח הטכני של פולקסווגן .
פולקסווגן מתכננת להשיק את ה-ID.1, רכב חשמלי עירוני במחיר של כ-20,000 יורו כאמור, כחלק מהאסטרטגיה שלה להנגיש את הרכב החשמלי לקהל הרחב. הפיתוח המואץ והגישה שנוקטים כעת עשויים לסמן שינוי משמעותי בתעשיית הרכב האירופית, ולהוות תגובה ישירה ליכולת של המותגים הסינים לגלגל רכבים החוצה בקצב מסחרר.