אודי הכריזה על הרחבת היצע גרסאות ההנעה של Q5 החדש עם שתי גרסאות היברידיות-נטענות (פלאג-אין חדשות). נזכיר, הדור החדש של אודי Q5 נחשף בשנת 2024 עם מגוון מצומצם-יחסית של מנועי בנזין ודיזל מוגדשים – וכבר אז הצהירה אודי על כוונתה להוסיף גרסאות נטענות למבחר. הגרסאות יוצעו הן במרכב הפנאי הסטנדרטי והן במרכב ספורטבק (פנאי-קופה).

הפרטים
אודי Q5 ההיברידי-נטען עושה שימוש ביחידת ההנעה החדשה של היצרנית אשר נחשפה לראשונה עם אודי A5 ההיברידית-נטענת בחודש מרץ האחרון. יחידה זו משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 252 כ"ס למנועים חשמליים. בדומה לדגמים האחרים העושים שימוש ביחידה זו גם אודי Q5 יוצע בשתי רמות הספק: 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ לגרסת הכניסה או 367 כ"ס ו-51 לגרסה הבכירה.

1709979צילום: אודי

על אספקת החשמל אמונה סוללת 25.9 קוט"ש (20.9 קוט"ש נטו), קיבולת גבוהה בכ-45% ביחס לדור היוצא. הספק הטעינה הביתית המירבי עומד על 11 ק"ו – נתון טוב להיברידי-נטען שכזה המאפשר טעינת הסוללה בכ-2.5 שעות בלבד.

כזכור, נתוני ההספק של הגרסאות החדשות זהים לאלה של הדור היוצא ולכן הביצועים דומים עד זהים גם כן: 6.2 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת הכניסה בעוד זו הבכירה תסיים את המיאוץ ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות. טווח הנסיעה החשמלי שופר משמעותית בזכות הסוללה העדיפה: עד 100 ק"מ בין טעינות במקום כ-59 ק"מ בלבד בדור היוצא. 

1709981צילום: אודי

לפי אודי, האבזור הסטנדרטי של הגרסאות ההיברידיות עשיר מזה של שאר ההיצע. כך למשל גרסת ה-299 כ"ס תוצע כסנדרט עם מתלי 'S' הספורטיביים ובקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים בעוד גרסת ה-367 כ"ס תוצע עם תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור. 

התשלום מגיע, כמו לא מעט גרסאות שכאלה, בתא המטען: Q5 יציע 438 ל' בעוד Q5 ספורטבק יסתפק ב-433 ל' – נמוך בכ-85 ל' ביחס לגרסאות הבנזין והדיזל. מחיר הגרסאות החדשות בגרמניה נקבע על החל מ-63,400 יורו ו-71,800 יורו בהתאמה (ספורטבק יקר בכ-2,500 יורו). 

1709978צילום: אודי

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.