לקסוס RZ מתחדש ומתחזק

לקסוס חשפה את RZ המחודש במהדורה האירופאית. לראשונה יש גרסת F ספורטיבית והוא יוצא עם מערך היגוי-על-חוט. שאר הגרסאות זכו לתוספת כוח, סוללה חדשה, שיפור הטווח ועוד

לקסוס כבר פרסמה כמה פרטים על RZ המעודכן אך כעת זה רשמי והדגם נחשף באופן מלא במהדורה האירופאית שלו לאחר מתיחת פנים. הדגם נחשף לראשונה בשנת 2022 וזוכה כעת לעדכון הרשמי הראשון שלו, זה כולל בעיקר שיפורים בתחום מערכת ההנעה בדומה לאלה שהוצגו עם מגוון הדגמים החשמליים של טויוטה איתם הוא חולק פלטפורמה ומכלולים רבים. החידוש המרכזי: הדגם יוצע מעתה עם מערך ההיגוי-על-חוט שהובטח בעת הצגתו.

1710286צילום: לקסוס

החידושים
המופע החיצוני נותר פחות או יותר כשהיה, כאשר עיקר ההבדלים נמצאים בגרסת ה-F החדשה לה מכסה מנוע שחור וחישוקים ייחודיים. גם סביבת הנהג נותרה דומה מאוד לזו של הדגם היוצא. 
 
כאמור, עיקר השינויים נעשו מתחת לפח כאשר כל הגרסאות זכו להספק משופר וסוללה חדשה המוסיפה לטווח הנסיעה. הסוללה החדשה היא בקיבולת 77 קוט"ש (71.4 קוט"ש בעבר) והיא מאפשרת טעינה ביתית עד 22 ק"ו וטעינה מהירה עד 150 ק"ו (ללא שינוי).

1710287צילום: לקסוס

גרסת ההנעה הקדמית תוכנה מעתה 350e ולו הספק של 224 כ"ס (תוספת של 20 כ"ס) המספיקים ל-7.5 שניות ל-100 קמ"ש במקום 8 שניות בעבר ו-160 קמ"ש מירביים (ללא שינוי). טווח הנסיעה שופר משמעותית עם 568 ק"מ מירביים עם חישוקי 18 אינץ' או 508 ק"מ עם חישוקי 20 אינץ' במקום 476 ק"מ ו-430 ק"מ בהתאמה בדגם היוצא.

גם גרסת ההנעה הכפולה זוכה לשם חדש – 500e במקום 450e בעבר – ולתוספת הספק שעומד כעת על 381 כ"ס במקום 313 כ"ס בעבר. גם הביצועים והטווח שופרו: 4.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-180 קמ"ש מירביים במקום 5.3 שניות ו-160 קמ"ש. טווח הנסיעה עומד על 456-500 ק"מ בהתאם לגודל החישוקים (404 ק"מ בגרסה היוצאת עם חישוקי 20 אינץ'). 

1710284צילום: לקסוס

אל ראש המבחר הצטרפה כעת גרסת 550e כפולת הנעה עם כיול ספורטיבי הודות לחטיבת F-ספורט של היצרנית. לגרסה זו ההספק והביצועים הטובים ביותר: 408 כ"ס ו-4.4 שניות ל-100 קמ"ש. טווח הנסיעה עומד על 450 ק"מ.

על ה-F ועל החוט
כאמור, מלבד ההספק המשופר גרסת ה-F זוכה לכיול מתלים ספורטיבי לשיפור היכולת הדינאמית, כיול ספורטיבי יותר למערכות הבקרה השונות ועוד. בנוסף, הדגם מגיע מצויד במצב "M" המדמה פעולה של תיבת הילוכים – לפי לקסוס מערך זה יעניק תחושה של העברת הילוכים ע"י שינוי בתאוצה, ישפיע על אופן אספקת הכוח וישנה את צליל ה"מנוע". 

1710285צילום: לקסוס

בנוסף, וכפי שהבטיחה לקסוס עם הצגת הדגם בעבר, גרסה זו תגיע כסטנדרט עם מערך ההיגוי-על-חוט החדש של היצרנית (אופציה בגרסת 500e). מערך זה למעשה מנתק את הקשר הפיזי בין גלגל ההגה לגלגלים ומאפשר ללקסוס לשנות את יחס ההעברה של ההגה בהתאם לתנאי הדרך. כך במהירויות נמוכות (חניה, למשל) ניתן לקבוע כי תזוזה קטנה של גלגל ההגה תביא למידת היגוי גבוהה עבור הגלגלים לשיפור יכולת התמרון וחסכון בעבודת ידיים של הנהג. מחוץ לעיר יחס ההעברה יהיה ארוך יותר כדי להעניק תחושה טבעית ונינוחה. 

1710288צילום: לקסוס

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.