יורו NCAP – שמונה דגמים, ארבעה עם ארבעה כוכבים

במבחן הבטיחות האחרון, ארבעה דגמים סינים קיבלו חמישה כוכבים

ארגון הבטיחות יורו NCAP פרסם אתמול (רביעי) תוצאות של מבחנים שערך לשמונה דגמים. מתוכם קיבלו את הציון המרבי של חמישה כוכבים ארבעה דגמים, כולם חדשים (מ-2024 ו-2025) מסין, וכולם הפגינו רמת בטיחות גבוהה במיוחד בהגנה על מבוגרים עם ציונים מ-90% ומעלה ועל ילדים עם 85% ומעלה. דגמים אלה השיגו ציונים גבוהים גם בהגנה על הולכי רגל וגם במערכות הבטיחות.

על מנת שדגם נבחן יקבל חמישה כוכבים, הציונים בהגנה על מבוגרים ועל ילדים צריכים להיות 80% ומעלה, בהגנה על הולכי רגל ומערכות בטיחות 70% ומעלה.

1711719צילום: יורו NCAP

הערות לתוצאות
הדגמים הממש-קרובים, הוותיקים יחסית והמשווקים כאן, דגמי הפנאי צ'רי טיגו 7 וטיגו 8, קיבלו 4 כוכבים בגלל ציון של 77% בהגנה על ילדים "שמקורו בכרית הווילון שהתנתקה לאחר פגיעה צידית ברכב והשפיעה על התוצאה בהגנה על בובת הילד, והציון לכן נקבע כ'מספק'". יצוין כי התוצאות לאחר מבחן חוזר שנערך באותו סבב. עם זאת, במהלך השנה צפוי מבחן חוזר. ובהקשר זה: ארגון יורו NCAP קונה את הדגמים אותם הוא בוחן ומשלם מכספו; במבחן חוזר היצרן משלם את עלות הרכב והמבחן, הארגון קונה בעצמו את הרכב.

המסחרית הקטנה פורד טורנאו קונקט, בפועל פולקסווגן קאדי, קיבלה ציון נמוך מהנדרש הן בהגנה על ילדים והן במערכות בטיחות, ואילו הפנאי-מיני החשמלי, יונדאי אינסטר, לא הצליח לעמוד ברף הנדרש בהגנה על מבוגרים, גם במערכות הבטיחות. טורנאו קונקט אינה משווקת כאן, יונדאי אינסטר כן. 

1711718צילום: יורו NCAP

לינק&קו 02, דגם הפנאי הקומפקטי החשמלי שהדור השני שלו הוצג ב-2024 ונמכר כאן, עם הציון הגבוה ביותר, לאחר שקלול הציונים בארבעה קטגוריות המבחן. זיקר 7X, דגם פנאי חשמלי בגודל בינוני שהושק זה עתה, עם הציונים הגבוהים ביותר בהגנה על היושבים ברכב. פולסטאר 4 ואומודה 9 – דגמי פנאי בגודל בינוני; הראשון בהנעה חשמלית, השני היברידי-נטען, שניהם אינם משווקים כאן – משמרים ממוצע גבוה של דגמים חדשים תוצרת סין. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.