כפי שהבטיחה, מאזדה חשפה היום (ה', 10.7) את הדור השישי של מאזדה CX-5 – רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) הפופולרי שלה. הדור הראשון של הדגם הוצג בשנת 2011, הדור השני וראה אור בשנת 2016 ומשרת עד היום ללא שינויים משמעותיים. למרות תקופת שירות ארוכה, מאזדה CX-5 היה לרכב הנמכר ביותר של היצרנית מאז שנת 2018 ונמסרו ממנו למעלה מ-4.5 מיליון יחידות אשר שווקו ביותר מ-100 מדינות.

1711737צילום: מאזדה

חשיפה מדורגת
מאזדה נכנעת לטרנד החם בתעשייה וחושפת את ה-CX-5 החדש בשלבים ובפיזור ההודעה באתרי מדיה שונים לפי שווקי יעד. תודה מאזדה. ובכל זאת, למדנו כמה דברים על הדור החדש כמו זה שהוא גדול מקודמו עם אורך של 469 ס"מ, רוחב של 186 ס"מ וגובה של 169.5 ס"מ – תוספת של 12 ס"מ, 2 ס"מ ו-3 ס"מ בהתאמה. גם בסיס הגלגלים צמח בכמעט 12 ס"מ ויעמוד על כ-281.5 ס"מ. תא המטען צמח ב-61 ל' לכ-500 ל'. 

1711739צילום: מאזדה

היצע המנועים בשלב זה נותר ללא שינוי והדגם ימשיך להשתמש במנועי הדור היוצא בהתאם לשווקי היעד השונים. כך למשל בשוק האירופאי הוא יוצע עם מנוע ה-2.5 ל' (במקום ה-2.0 ל') במהדורה היברידית-מתונה (24V) בהספק של 141 כ"ס ו-24.2 קג"מ ויאיץ ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות. בצפון אמריקה יוצע המנוע בהספק של 187 כ"ס ו-25.6 קג"מ ובשידוך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (לא נמסר נתון ביצועים). בכל מקרה, במאזדה מציינים כי המנועים המוכרים עברו ליטוש לטובת עידון הפעולה, הפחתת רעשים ושיפור תגובות המנוע.

בעתיד צפויה להצטרף להיצע, לפחות בחלק מן השווקים, גם גרסת טורבו של מנוע זה. בהמשך – ככל הנראה לקראת שנת 2027 – CX-5 החדש צפוי להיות הדגם הראשון של היצרנית לעשות שימוש ביחידת הנעה היברידית ראשונה מפיתוח עצמי. יחידה זו תהיה מדור המנועים החדש של היצרנית ('סקייאקטיב-Z').

1711747צילום: מאזדה

השינויים הבולטים ואלה שפחות
במאזדה לא מתייחסים לבסיס עליו יושב הדור החדש, מה שעשוי לאשש את ההשערות ברשת כי מדובר על פיתוח ושדדרוג משמעותי לפלטפורמה המוכרת של הדגם בפרט, זו ה"קטנה" לדגמים מבוססי הנעה קדמית ומנוע רוחבי של היצרנית בכלל. 

1711746צילום: מאזדה

בכל מקרה, המופע החיצוני עודכן ממש ומציג פיתוח נוסף לשפת העיצוב של היצרנית המכונה 'קודו'. הפרופורציות של הדור היוצא כמעט ונשתמרו, אך הדגם זוכה להופעה עדכנית מלפנים עם סבכה שעוצבה מחדש, פגוש אגרסיבי ויחידות תרואה צרות אשר ספק עוטפות ספק כמעט משתלבות בסבכה. הפרופיל דומה למדי למעט מבנה קורה C והחלון האחורי. מאחור ניתן להבחין ביחידות התאורה החדשות אשר מתכתבות באופן הדוק עם דגמיה הגדולים של היצרנית כמו CX-60 ו-CX-80 באירופה או CX-70 ו-CX90 בצפון אמריקה. במרכז הדלת בולט כיתוב שם היצרנית בסגנון שהפך מקובל לאחרונה ולנו התוצאה באזור זה מזכירה מעט דווקא את לקסוס NX.

1711738צילום: מאזדה

השינוי הבולט ביותר התרחש בסביבת הנהג. במאזדה המשיכו בקו ה"פשוט והנקי" המאפיין את סביבת הנהג שלה בשנים האחרונות, וזה כולל מגוון משטחים חלקים ונעימים לעין המוצעים במספר דיפונים בצבעים שונים לבחירה. מול הנהג ישנו גלגל הגה חדש עם כיתוב היצרנית במרכזו ומאחוריו לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל 10.25 אינץ'. במרכז ישנו מסך מולטימדיה גדול – 12.9 או 15.6 אינץ', בהתאם לרמת הגימור – אשר דרכו יתופעלו מרבית מערכות הרכב. וכן, זה אומר כי גם מאזדה נפרדה מרוב הכפתורים. 

1711742צילום: מאזדה

במאזדה מציינים כי איכות החומרים וההרכבה יהווה קפיצת מדרגה של ממש ביחס לדור היוצא, ויוסיפו לתחושת היוקרה שהיצרנית מנסה לשדר. בצד הפינוקים ניתן למנוע מערך שמע של 'בוס' עם 12 רמקולים, מערך גוגל אשר משולב אל תוך מערכת המולטימדיה ולפי מאזדה גם שפע של תאי אחסון שימושיים.

1711745צילום: מאזדה

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.