אני חייב לאמר שגם אחרי עשרות שנים במקצוע יש בזה משהו מעניין ולא רגיל לשמוע נאומים של אנשים מכובדים אשר עלו על הבמה כאשר ברקע נשמעים צלילי מכוניות מירוץ שנותנות בגז, אבל באמת נותנות. אני חושב על זה בעודי נמצא באולם בו ערכה יונדאי את מסיבת העיתונאים הגדולה שלה – וכך עלו וירדו אחד אחרי השני שורת בכירים של היצרנית. כל אחד דיבר כ-3 דקות והכל תוקתק באופן מופתי, חלק, מהיר ויעיל כאילו היו יוצאי חיל אוויר בעת הצגת מצגת במטכ"ל. זה לא מוזר, אני בטוח שגם לשאר העיתונאים ממדינות העולם השונות עולם הדימויים הוא כולו מיליטנטי.
צילום: יונדאי
איפה ולמה
הדיבורים ממשיכים ואני רק חושב על מזג האוויר המושלם שבחוץ, ורעש האגזוזים מקשה על ההקשבה – קצת בגלל הרעש, הרבה בגלל שאני לא יכול לתהות מדוע אני לא שם בחוץ. אבל אני באתי לעבוד, ומי שכבר היה מספיק בוגר ואחראי לקרוא את הכותרת יודע שאני נמצא בגודווד וגם יודע מדוע אני כאן. ביונדאי כינסו את מסיבת העיתונאים הזו לרגל חשיפתה הרשמית של גרסת הביצועים של יונדאי איוניק 6 המכונה כמובן 6N.
צילום: יונדאי
את הפרטים על היונדאי המהירה הזו לא היה קשה לנחש שכן יונדאי כבר הציגה בגודווד את ה-N החשמלית הראשונה המבוססת על איוניק 5. משלב מוקדם היה ברור כי הצמד יחלוק לא מעט מהמכלולים עליהם נפרט מיד. ובכל זאת, ביונדאי מדגישים כי 6N החדשה מהווה קפיצה נוספת קדימה בכל הקשור ליכולת דינאמית, תוצר של מרכז כובד נמוך יותר.
כך למשל ל-6N מערך הנעה חשמלי המשלב בין שני מנועים ליצירת הנעה כפולה והספק משולב של 609 כ"ס או 650 כ"ס ו-78.4 קג"מ במצב 'בוסט' זמני. הנתונים האלה יחד עם משקל מופחת במעט מאפשרים ל-6 להשיג נתון תאוצה ל-100 קמ"ש של 3.2 שניות בלבד, 0.2 שניות פחות מ-5N. המהירות המירבית עומדת על 257 קמ"ש.
צילום: יונדאי
אלא שביונדאי מבטיחים כי ה-6 יודעת לעשות הרבה יותר מתאוצה מרשימה בקו ישר. יונדאי 6N זוכה למפשק סרנים רחב יותר, מתלים חדשים בכיול קשיח המתאים לנהיגה ספורטיבית בכביש הציבורי או במסלול, בלמים ענקיים בקוטר 400 מ"מ עם ארבע בוכנות מלפנים ו-360 מ"מ מאחור ולצידם מערך בלימה רגנרטיבי משופר המסוגל להאט את ה-6 בעד 0.6G. גם הצמיגים שודרגו והם מסוג פירלי P-זירו 5 במידות 275/35R20.
צילום: יונדאי
לצד אלה גם מערך אלקטרוני משופר ותואם לאופי הדינאמי. כך למשל בורר מצבי הנהיגה מציע לא פחות מ-11 מצבים שונים, וזה כולל מצב דריפט ייעודי. עוד בצד האלקטרוני: מערכת השמע מסוגלת לדמות צליל מנוע, אבל מי שיחפוץ בכך יוכל לבחור בצלילים נוספים או לבטל את פעולת המערכת.
בכל מקרה, כל הטוב הזה מקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 84 קוט"ש, זהה לזו שבאיוניק 5N. טווח הנסיעה הרשמי לא נמסר, אולם הוא צפוי להיות טוב במעט מזה של ה-5 אשר עומד על 448 ק"מ. הספק הטעינה המהירה עומד על 350 ק"ו משמעותיים אשר יספיקו לטעון מ-10-80% בכ-18 דקות בלבד.
צילום: יונדאי
כמובן, גם העיצוב החיצוני וסביבת הנהג זכו לטיפול. יש פגושים אגרסיבים במיוחד מלפנים ומאחור – שם תמצאו גם כנף בולטת. החישוקים בקוטר 20 אינץ' מושחרים ובעיצוב ייחודי לדגם וניתן להבחין בצביעה דו-גוונית כאשר חלקה התחתון צבוע בשחור. להשלמת ההופעה בתחתית חצאיות המרכב שולב אלמנט אדום ליצירת עניין במופע. סביבת הנהג זוכה לטיפול המתבקש הכולל מושבים ספורטיביים, גלגל הגה חדש, דיפונים שונים מ-6 "רגילה" ועוד.
צילום: יונדאי