בלית ברירה, גם אופל משנה את המדיניות שלה לגבי מעבר לחשמל: בעוד שבשנה שעברה כל דגמיה הוצעו גם בגרסאות חשמליות, התוכנית למכור החל מ-2028 באירופה אך ורק רכבים חשמליים נדחית. דוברת החברה הבהירה לעיתון "בילד" הגרמני כי "הטכנולוגיה של מנועי בעירה פנימית אינה חייבת להסתיים ב-2028, אם הביקוש מצד הלקוחות שונה".
עם זאת ציינה בפני הירחון, "אנו שומרים על מטרה מאוזנת שעיקרה הפחתת זיהום האוויר - ומתאימים את התוכניות לתנאים החדשים". לפי הדיווח, אופל תמשיך להציע דגמים כמו אסטרה, קורסה, גרנדלנד ופרונטרה עם מנועי בנזין ודיזל. הדגמים הקטנים יימכרו כ"רכבים מסורתיים" בלבד, בעוד הדגמים הגדולים יוצעו גם בגרסאות היברידיות.
בשנים הקרובות נתוודע אל השקת דגמים חדשים: קורסה החדשה תגיע ב-2027 ואסטרה החדשה אחרי 2028. בתחילה תוכננו רק בגרסאות חשמליות, אך כעת יימכרו גם בגרסאות עם מנועי בעירה פנימית. בתוך מטריית סטלנטיס, קל עבור אופל ליישם את השילוב הזה, בזכות פלטפורמות משותפות המאפשרות סוגי הנעה שונים.
צילום: יצרן
המירוץ לחשמל
לפני שנתיים תכננה אופל לבנות מפעל סוללות בגרמניה לייצור 600 אלף סוללות בשנה, אך הבנייה הופסקה ב-2024 עקב ביקוש נמוך מהצפוי לרכבים חשמליים. ההחלטה על עתיד המתחם תתקבל עד סוף 2025.
נכון להיום, כ-15% מהמכירות של אופל הן רכבים חשמליים או היברידיים, והחברה צופה כי עד 2025 יותר ממחצית המכירות תהיינה חשמליות או היברידיות. מנכ"ל החברה, פלוריאן היטל, הדגיש כי חשוב לאפשר ללקוחות לבחור את סוג ההנעה וללוות את כולם במסע לעבר החשמליות.
בנוסף, אופל ממשיכה לשים דגש על רכבים חשמליים במסגרת הספורטיבית: בתערוכת הרכב במינכן שנערכת בספטמבר תחשוף החברה את תת-המותג GSE עם כמה רכבי ראווה.