פולקסווגן משיקה את הדור השני של רכב הפנאי T-Roc, שיגיע לשוק האירופי בנובמבר עם שתי גרסאות היברידיות קלות, ויציג לראשונה, בהמשך הדרך מערכת היברידית מלאה של המותג – למעשה בכורה בחטיבת הפרטיות של פולקסווגן (עד כה רק רכבי פלאג-אין או היברידי מתון). הדגם החדש יהיה זמין באירופה עם נעילת תערוכת הרכב במינכן המתקיימת בספטמבר.
עבור פולקסווגן מדובר בהשקה בעלת חשיבות אסטרטגית עצומה, לא פחותה מזו של הגולף בעבר, שכן הוא הרכב הנמכר ביותר של פולקסווגן באירופה - מעל 2 מיליון מכירות מאז הושק ב-2017.
אורך הדגם החדש עומד על 4,373 מ"מ, ארוך ב-12 ס"מ מהדגם היוצא וקטן רק ב-16 ס"מ מפולקסווגן טיגואן, מה שמציב אותו כיריב ראוי מאוד למתחרים מסוגו כמו טויוטה C-HR ורנו קפצ'ר או ניסאן ג'וק. ההרחבה במימדים מאפשרת שטח מחייה נוסף לנוסעים מאחור ותא מטען בנפח 465 ליטר, גדילה של 20 ליטר לעומת הדגם הקודם. הבסיס של הדגם החדש הוא פלטפורמת MQB Evo.
צילום: יצרן
עיצוב החוץ של ה-T-Roc מאמץ מבנה דמוי קופה מעט יותר מובהק מקודמו ופחות רבוע או גנרי, אך הנוסח הכללי שונה כמעט לגמרי ביחס לדור הראשון; הסמל הקדמי מואר ומחובר לפנסים באמצעות פס LED דק, והעיצוב האחורי משחזר אלמנטים מוארים דומים עם קשרים למשפחה החשמלית. פרופיל הצד מודגש על ידי פס כסף לאורך הגג ותהיינה אפשרויות מעניינות של חישוקים.
חלל הפנים, הנדסת האנוש עברו עדכון במספר שכבות. תרכובות איכותיות עם בד חדש, מרקמים משודרגים ללוח המחוונים ומשטחים שמאפשרים מעבר אור, ליצירת אווירה נקייה ומינימליסטית באזור הקונסולה. המסך המרכזי בגודל 12.9" מרכז את מערכת הבקרה והמולטימדיה ומאחוריו מערכת הפעלה MIB4 כולל הטמעה של צ'ט-GPT, וכן מסביב תאורת אווירה 30 גוונים, שלל מערכות הגנה אקטיביות כמיטב המסורת.
צילום: יצרן
לשלב ההשקה נבחרו שני מנועים על טכנולוגיה היברידית מתונה: 114 או 148 כוחות סוס, מבוססי מנוע 1.5 ליטר טורבו, המחוברים כאמור למתנע גנרטור 48 וולט המסייע מעט בצריכת הדלק והפחתת זיהום האוויר. גרסת 2.0 ליטר עם הנעה כפולה תוצע בהמשך. הפלטפורמה גם תומכת במערכות פלאג-אין היברידיות, אך פולקסווגן טרם הודיעה אם T-Roc תציע אפשרות זו בדומה לדגמים אחרים של החברה.
צילום: יצרן
גולת הכותרת תהיה ב-2026; כנראה במחצית השנייה, תשיק פולקסווגן לראשונה את מערכת ההנעה ההיברידית המלאה. מהלך זה מהווה הכרה בכך שלמנועי בעירה פנימית עדיין יש עתיד, כפי שמודים לאחרונה לא מעט יצרנים, כולל מרצדס וכן פולקסווגן עצמה - ושהם נדרשים לטכנולוגיה כזו כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר המחמירות הצפויות בעשור הקרוב.
המערכת ההיברידית מבוססת על שילוב מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם מגדש טורבו, יחד עם יחידה היברידית. ה-T-Roc יציע שתי גרסאות של המערכת, עם הספק כולל של 136 או 170 כוחות סוס, שצפויות לתפוס נתח משמעותי ממכירות הדגם. בכך, פולקסווגן נכנסת באופן רשמי לקטגוריית רכבים היברידיים-מלאים, תחום בו כמעט לא הייתה נוכחת בעבר.
את ה-T-רוק החדש נראה בישראל ב-2026.