דאצ’יה מציגה: היפסטר קונספט – רכב חשמלי לעידן של פחות זה יותר

הקונספט החדש של דאצ’יה מראה איך יכולה להיראות מכונית חשמלית פשוטה, קלה וזולה לתחזוקה – בלי מסכים, בלי פאר מיותר ועם גישה ישירה לשימוש יומיומי

דאצ’יה, מותג הלואו קוסט הרומני של קבוצת רנו, חושף את ה-Hipster Concept – רכב חשמלי קטן שמנסה להגדיר מחדש את רעיון ה”ניידות החכמה”. בניגוד למרוץ אחר טכנולוגיה מתוחכמת ועיצוב ראוותני, דאצ’יה בוחרת בגישה הפוכה: פשטות, משקל נמוך ועלות ייצור נמוכה.

ה-Hipster שוקל פחות מ-800 קילוגרם בלבד, ומיועד לנסיעות עירוניות קצרות עם דגש על חיסכון באנרגיה ובחומרים. הוא באורך של כ-3 מטרים, גובהו 1.52 מ' וכך גם הרוחב, אך מציע ארבעה מושבים ותא מטען מתכוונן בנפח של עד 500 ליטר – הוכחה לכך שגם רכב קטן יכול להיות שימושי.

העיצוב הפנימי ממשיך את הקו הענייני: אין מערכת מולטימדיה מסובכת, אין חומרים יוקרתיים, ואין מערכות עזר עודפות. במקום זאת, דאצ’יה משלבת מערכת “YouClip” פשוטה שמאפשרת הצמדת אביזרים כמו מחזיק כוסות או תאי אחסון בדיוק לפי הצורך. אפילו החלונות מופעלים ידנית, כדי לצמצם משקל ועלויות.

דאצ’יה מדגישים כי ה-Hipster Concept נבנה כולו ממחשבה על קיימות. השימוש בחומרים ממוחזרים, המשקל הנמוך ותהליך ייצור פשוט נועדו להפחית בכ-50% את טביעת הרגל הפחמנית בהשוואה למכוניות חשמליות דומות.

הרכב מיועד בעיקר לנסיעות עירוניות ופרבריות, עם טווח נסיעה יומיומי שדורש טעינה רק פעמיים בשבוע בממוצע. דאצ’יה רומזת כי הקונספט עשוי לשמש בסיס לדגם סדרתי עתידי – כנראה החשמלי הזול ביותר באירופה.

באירוע עיתונאים שהתקיים בספטמבר מחוץ לפריז, הצהירה מנכ"לית דאצ'יה החדשה, קטרין אדט (Katrin Adt), כי ה'היפסטר' הוא "התשובה שלנו למשבר הניידות באירופה". אדט, שנכנסה לתפקידה לאחר עזיבת המנכ"ל הוותיק דניס לה ווט, ציינה כי בשנים האחרונות הפכו מכוניות ל"יקרות, כבדות ועמוסות ברגולציה".


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.