פורד מהמרת על ברונקו פלאג אין לאירופה
דגם פנאי חדש חדש יגיע ב-2027 כדי לחזק את פעילות פורד באירופה בעקבות היחלשות המותג והפרידה מפוקוס ופיאסטה
פורד מגבשת את אחד המהלכים החשובים שלה לשוק האירופי - וכנראה גם לישראל בעתיד: קרוסאובר קומפקטי חדש שיישא את השם ברונקו ויגיע עם מערכת הנעה היברידית נטענת. הדגם, שמיועד ל-2027, צפוי להפוך לאבן יסוד באסטרטגייה המכונה "מולטי-אנרגטית" של החברה, ולחזק את הקישור בין אירופה למורשת האמריקאית.
הדגם החדש ייוצר במפעל וולנסיה בספרד, לצד הקוגה, ויהיה קטן ממנו במעט. למרות השם המוכר, הברונקו האירופי אינו קשור ישירות לברונקו או לברונקו ספורט האמריקאים. הוא תוכנן מראש לשוק האירופי ויתמקד בעיצוב מודרני במראה מחוספס משהו, בהתאם לטרנד שמזוהה כיום עם דגמים כמו לנד רובר דיפנדר.
גרסת פלאג אין היברידית תהיה גולת הכותרת של ההשקה. לפי גורמים בענף, בברונקו לא תהיה גרסה חשמלית מלאה בתחילת הדרך, אך בהגדרה מדובר ברכב מודולארי מבחינת מנועים, ועל כן פורד מצביעה על כך שייתכנו גם גרסאות היברידיות נוספות בהמשך. עבור חטיבת הפרטיות, הפלאג אין הוא פתרון משמעותי במיוחד בתקופה שבה התקנות באירופה מחייבות מעבר הדרגתי לחשמל, אך עדיין מותירות מקום למערכות הנעה משולבות.
מתחרים ומיצוב בשוק האירופי
הברונקו ימקם את עצמו בין הפומה לבין הקוגה, וישתלב באחת הקטגוריות התחרותיות ביותר באירופה. בין המתחרים הבולטים: ג'יפ קומפס, שיוסיף גרסת פלאג אין היברידית בתחילת 2026 ויוצע לצד גרסאות היברידיות וחשמליות מלאות, וכן דאצ'יה ביגסטר, שצפוי לחזק את הנוכחות שלו בסגמנט באמצעות מחיר מופחת, כך מסתמן.
הפומה, שהפכה לדגם הנמכר ביותר של פורד באירופה עם למעלה מ-12 אלף מסירות עד אוקטובר, תמשיך להחזיק את פורד עם ראש מעל המים. הקוגה, שהוצג ב-2019 ומכר כ-8 אלף יחידות השנה, משמש כבסיס, אך הברונקו החדש נועד לספק לפורד אתחול חיוני בתוך מערך דגמים שנמצא בעיצומו של שינוי.
בה בעת, מאחורי השקת הדגם החדש עומדת תוכנית קיצוצים אגרסיבית של פורד באירופה. החברה הפסיקה בנובמבר האחרון את ייצור הפוקוס במפעל סארלואי שבגרמניה, רשמה הפחתות שווי של כ-447 מיליון דולר ברבעון השלישי, ומבצעת קיצוצי כוח אדם שיימשכו עד 2027.
בתוך המציאות הזו, הברונקו פלאג אין עתיד להיות רכב עם חשיבות טקטית: הוא מספק צמיחה במרכזי הייצור, מחזק את המיצוב האמריקאי של המותג ביבשת, ומאפשר לפורד להציע פתרון הנעה שנמצא בדיוק באמצע הדרך בין בנזין לחשמל. נחכה לעוד פרטים בחודשים הקרובים.
כתבות אחרונות
-
ניר בן טובים , 24/12/2025 -
ניר בן טובים , 24/12/2025המבוך / המסמר האחרון בסטיישן של וולוו
-
אלי שאולי, 24/12/2025מקסוס e-דליבר 5 בגרסת קומבי – המחיר החל מ-205,000 שקלים
-
ניר בן טובים , 24/12/2025"רכב עולה כאן 2000 שקל": כך נראית התופעה ברשת הפלסטינית
-
ניר בן טובים , 24/12/2025תמרור אזהרה לפורשה בסין
-
ניר בן טובים , 24/12/2025שוב זו קורולה: 205 קמ״ש בכביש בגין בירושלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025MG S6 בישראל – המחיר החל מ-178,888 שקלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025MG S5 בארץ – המחיר החל מ-148,888 שקלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025דיפאל S05 - מבחן דרכים