מאיבאך – הסוף?

מכירות מדשדשות ודמיון רב מדי למרצדס מעמידים את עתיד מותג היוקרה הגרמני בסימן שאלה

לאחר שנים של החייאה מלאכותית, התנהלות בעייתית אם לא תמוהה ומתחרים רעננים וחזקים שצצו מכל עבר, נראה כי עתיד מותג הפאר של דיימלר-בנץ בקנטים; ללא כל תוכניות (ידועות) להציג מחליף לדגמים הנוכחיים ועם נתון מכירות מביך של 146 יחידות בשנה האחרונה, הלכה למעשה הסוף נראה קרוב מתמיד. לא צריך להיות דיטר צטשה (יו^ר דימלר-בנץ) או אנליסט מבריק בכדי להבין שהמצב כפי שהוא כיום לא יכול להימשך ושבפני המותג עומדות 2 ברירות: להיות – תוך הזרמת תקציבי החייאה ענקיים – או לחדול. הסיפור של מאיבאך הוא בסופו של דבר סיפור של אמוציות, מורשת ותדמית. רבים, בעיקר מחוץ לגרמניה, הסתייגו מהמהלך של דיימלר-בנץ בשעתו להחיות את המותג הנשכח (בעולם); מאיבאך היתה יצרנית על, ללא ספק, אך היא פעלה בתקופה בה העולם הוצף ביצרניות כאלו ובשמות גדולים, ומורשתה חדלה מלהתקיים לאחר מלחה^ע ה-2, כך שרבים שכחו מהמותג. כל זה נכון לגבי גרמניה – מולדתה – על אחת כמה וכמה ברחבי העולם, שם השם לא בדיוק שגור בפי כל. כאשר נדרשה מערכת שיווק ויחסי-ציבור ענפה ונרחבת בכדי להזכיר מה זה מאיבאך, הבינו רבים שיש בעיה. המכה האחרונה אותה חטפה המכונית, עוד בטרם הוחל ממש בשיווקה היתה בדמות... עיצובה. ^מרצדס תפוחה^, ^יותר מדי מרצדס^ ו^חסרת ייחוד^ היו רק חלק מהתיאורים שהוצמדו אליה, וזאת למרות שבכל מבחני הדרכים, ההתרשמויות או חוות הדעת של הרוכשים היא קיבלה ביקורות טובות אם לא למעלה מכך. ^מרצדס-העל^ חטפה מכה כואבת נוספת בדמות הרולס-רוייס פאנטום החדשה, שעיצובה הכה מוחצן, בולט, ייחודי וחסר הבושה היו בדיוק ההיפך ממראה ה^מרצדס שעברה דרך סדנת שיפורים יפנית גרוטסקית^. העובדות מדברות בעד עצמן: המותג אינו מתרומם, המכירות מדשדשות ונדרש שינוי ראדיקאלי. שינוי שכזה עולה הון עתק, ולא בטוח שבדיימלר-בנץ מעוניינים להשקיע את שנדרש למימושו. אם אתם בכל אופן מעוניינים להשקיע במותג, ההמלצה שלנו: לכו על אחד ה'צפלינים'. המורשת כבר בפנים.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.