שוק הרכב: האם המגמה הנוכחית תוביל לשיא מסירות?

בחודש אוקטובר – בו חלו יום הכיפורים וסוכות – נמסרו כ־19,000 מכוניות, מביאות את שוק הרכב הישראלי ליותר מ-261,000 יחידות שנמסרו השנה, עלייה של 8.5% ביחס לשנה שעברה

בחודש אוקטובר נמסרו 19,367 מכוניות חדשות, כך לפי הנתונים שפרסם איגוד יבואני הרכב*, ואלה הביאו את סך המסירות מתחילת השנה ל־261,404 יחידות. נתון זה גבוה ב־8.5% מאשר בתקופה המקבילה אשתקד (6.9% בחודש הקודם). הנתונים כעת לא רחוקים מהשיא של 2021, אז כ-267,700 יחידות באותה תקופה, פער של 2.5%.

מגמות

כלל השוק. לאחר עשרה חודשים, עם מסירות גדולות במיוחד בינואר וירידה ביוני, התייצב השוק כעת על כ־26,000 יחידות. 

רכב מחושמל. לאחר ירידה במסירות רכב חשמלי – קרוב ל־25% לפני שנה ולהיקף של כ־16% בחציה הראשון – ולאחר שעלה ל-18% לפני חודשיים, היקף המסירות הרשומות של רכב חשמלי הגיע לפני חודש ל-20%, וכך הוא נשמר גם החודש הזה. הדומיננטיות של הרכב המחושמל לסוגיו גדלה; לפני חצי שנה לראשונה מעל 50%, כעת כבר 57%, גם בזכות העלייה ברכב היברידי־נטען – כעת קרוב ל-11%, יותר מפי 4 מאשר אשתקד.

מקורות ייצור. לפני חודשיים עבר רף היצוא הסיני לשוק המקומי את רף 30%, לפני חודש יותר משליש, החודש מעל 34%; 

מותגים. כמו לפני שנה, טויוטה שעקפה את יונדאי משמרת את מעמדה, חוצה ראשונה רף 30,000 יחידות, הפער גדל במעט ובעיקר בולט מקומה של צ'רי בשלישייה הפותחת, לאחר שעקפה את קיה בנתוני המסירות, הרבה מהן של רכב חשמלי (ראו התייחסות בהמשך). 

*נתוני המסירות מתייחסים רק לרכב במשקל עד 3.5 טון/8+1 נוסעים המשווק על־ידי יבואני המותגים בישראל, ואינם כוללים נתוני מסירות של יבוא מקביל, זעיר או אישי. 

עשרת המותגים המובילים – מסירות ינואר-אוקטובר 2025

1.png

מעבר לעשירייה

אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 בינואר-אוקוטובר 2025 (בסוגריים: נתוני ינואר-אוקטובר 2024): ניסאן – 5900 יחידות (3306 יח'); מיצובישי – 5887 יחידות (9813 יח'); אקספנג – 5711 יחידות (3021 יח'); סוזוקי – 4349 יחידות (7720 יח'); סיטרואן – 4009 יחידות (4802 יח'). 

BYD דולפין סרף

צילום: אלי שאולי

רכב מחושמל, גם מותגים

נתוני המסירות של הרכב המחושמל בישראל נרשמים מאז 2023 על־ידי אגף הרישוי לפי סוגי הנעה: חשמל; היברידי־נטען/בנזין ודיזל; היברידי רגיל. בניגוד למגמה העקבית בחמש השנים האחרונות של עלייה בהיקף המסירות של רכב חשמלי, במחצית הראשונה של 2025 נרשמה ירידה משמעותית של למעלה מרבע בהיקף המסירות, מנתח שוק הקרוב ל־25% ל-16% עד יולי. עם מסירות אוגוסט נתח השוק החשמלי עלה ל־18% לפני חודש חצה את רף ה-20% והחודש התייצב שם. הרכב ההיברידי־נטען שכמעט נעלם (2.4% ב-2024; אז בעיקר של מותגים אירופאים) כעת 10.9% לגידול פי 4.5 בזכות ההיצע מסין. 

בין הדגמים החשמליים, צ'רי עלתה למקום השני בזכות נתון מסירות גבוה (2119 יחידות) של הגרסה החשמלית של FX; עם זאת, באוקטובר לא נמסר ולו רכב חשמלי אחד שלה. אקספנג משמרת מגמת עלייה מכובדת, ו-BYD שירדה באופן משמעותי השנה שיפרה ביצועים. דונגפנג מטפסת מעלה – כעת במקום השביעי ומעל 2000 יחידות, ואליה מצטרפת מקסוס. דיפאל לראשונה בעשירייה עם נתון מסירות הקרוב ל-2000 יחידות.

רכב מחושמל – ינואר-אוקטובר 2025 (מול ינואר-אוקטובר 2024)

2.png

עשרת המותגים המובילים ברכב חשמלי – ינואר-אוקטובר 2025 (מול ינואר-אוקטובר 2024)  

5.png

חמש ארצות הייצור המובילות – ינואר-אוקטובר 2025 (מול ינואר-אוקטובר 2024)

עם תחילת העשור, היה נתח השוק של הרכב הסיני סביב ל-1%. בינואר 2024 נמסרו 5 יחידות יותר של רכב סיני מאשר קוריאני לנתח שוק של 21.5% באותו חודש, יותר מאשר בדצמבר 2023, אז עם 17.5% – ומאז הפער רק גדל. כעת ולאחר שנחצה רף השליש, נתח השוק של רכב מסין מעל 34% –כפול תוך שנתיים, כיום כמעט כפול מזה של רכב המגיע מקוריאה. 

4.png


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.