דלק מוטורס החלה בשיווק גרסת השטח החדשה של פורד ריינג'ר, Tremor. הדגם כולל מתלים מחוזקים, מרווח גחון מוגדל, בולמי זעזועים של 'בילשטיין' ומערכת הנעה כפולה עם בורר סלקטיבי המבחין בין כמה מאפיינים, כולל מצב זחילה וסיוע באזורים צפופים המחייבים פניות הדוקות.
פורד ריינג'ר, טנדר בינוני, הוצג לראשונה בארצות הברית ב-1983 כדגם בגודל דומה לטנדרים יפניים. הוא הפך לדגם גלובלי ב-2011 עם פלטפורמת T6, והדור השני של פלטפורמה זו הוצג ב-2021, תוך שיתוף שלדה ומכלולים עם פולקסווגן אמארוק ופורד ברונקו. בישראל החל שיווק הריינג'ר הרגיל (גרסאות XLT ו-Wildtrak) במרץ 2023, לאחר שהגרסה הספורטיבית ראפטור הושקה קודם לכן.
צילום: יצרן
ריינג'ר טרמור מצויד במנוע 2.0 ל' טורבו דיזל המפיק 205 כ"ס ומומנט של 50.9 קג"מ, מוצמד אל תיבת 10-הילוכים אוטומטית. מערכת ההנעה הכפולה מעניקה לו את הערכים הנדרשים לעכברי השטח, הרבה מעבר לאספלט המסודר.
חיצונית, כוללת גרסת Tremor חישוקי סגסוגת 17" עם צמיגי שטח, מיגון תחתון למנוע ולתיבת ההעברה, מדרכי צד, חיישנים קדמיים ושמשות אחוריות כהות. הטרמור אף גבוה במעט ביחס לדגם ה-XLT, עם 191 ס"מ לעומת 188 ס"מ, מרווח הגחון צמח ל-26 ס"מ (23.5) וכן משקלו גדל בכ-100 קילוגרמים. שאר המידות כמעט זהות עם אורך כולל של 537 ס"מ ויתרון צנוע ברוחב עם 194 ס"מ.
כושר הגרירה שלו נאמד ב-3.5 טון, וכן לטרמור גם זווית גישה של 32 מעלות (30) ונטישה של 27 מעלות (23).
סביבת הנהג, נוסעים מעודכנת עם ריפודי Vinyl עם כיתוב Tremor, חימום מושבים קדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה 10" תומך ממשקי אפל ואנדרויד, לוח מחוונים מוקרן, משטח טעינה אלחוטי ומצלמת נסיעה לאחור. מערכות הבטיחות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בפקקים, התרעת התנגשות עם סיוע בבלימה, זיהוי תמרורים, תיקון סטייה מנתיב, אזהרה מפני שטח מת במראות הצד ועוד.
מחירים, קיימים והחדש
ריינג'ר נמכר בישראל בגרסת XLT עם מנוע דיזל 2.0 ליטר (170 כ"ס) החל מ-294,000 שקלים, גרסת Wildtrak עם מנוע דיזל 2.0 ליטר (205 כ"ס) החל מ-365,000 שקלים, וגרסת Tremor החדשה עם חבילת שטח ומנוע דיזל 2.0 ליטר (205 כ"ס) ב-335,000 שקלים.