הגלדיאטור שלא יגיע

סטלנטיס מבטלת את גרסת ה-4xe ההיברידית-נטענת של ג'יפ גלדיאטור

 

סטלנטיס הודיעה כי היא מבטלת את תוכנית הייצור של גרסתו ההיברידית נטענת של גלדיאטור, עוד לפני שהגיעה לשלב קווי הייצור. ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מחודשת של הביקושים לרכבים חשמליים והיברידיים בשוק האמריקאי, והיא משקפת שינוי בסדרי העדיפויות של המטרייה הענקית של סטלנטיס.

 

לפי דיווחים בתעשייה, החברה עדכנה את הספקים כי עליהם לעצור את כל הפעילות הקשורה לפרויקט. במקביל הובטח כי השקעות יופנו לשדרוגים עתידיים של הגלדיאטור, כולל אפשרויות מנוע נוספות והתאמות המבוססות על דרישות לקוחות.

 

הגרסה שבוטלה נועדה להשתלב בין מנוע ה-V6 המוכר מסוג Pentastar לבין גרסת V8 עתידית. בעבר הוצע גם מנוע דיזל, אך הוא ירד מההיצע מאז שנתון 2023. נכון לעכשיו, הדגם משווק בארה"ב עם מנועי בנזין בלבד, כאשר מתוכננת הצטרפות של מנוע טורבו-4 חדש ממשפחת Hurricane בשנת 2026, לצד גרסת V8 חזקה.

 

המהלך משתלב באסטרטגיה רחבה יותר של סטלנטיס, הכוללת קיצוץ או דחייה של פרויקטים חשמליים נוספים. בחברה מבינים שהביקוש לרכבים חשמליים אינו עומד בציפיות, ובוחרים לעת עתה להתרכז בדגמים המסורתיים, עם עין בוחנת לעתיד החשמלי, אבל לא בקוצר רוח. 

Screenshot 2025-09-27 213641.png

צילום: יצרן

הגלדיאטור הושק מחדש בשנת 2018 בתערוכת לוס אנג'לס, כטנדר המבוסס על היכולות של הג'יפ רנגלר, עם שילוב של שלדת סולם, הנעה כפול ואפשרות להסרת הגג והדלתות. השם "Gladiator" מוכר עוד משנות ה־60, אז שווקו טנדרים תחת אותו מיתוג, וחזר לדור הנוכחי כמענה לשוק הטנדרים הבינוניים בארצות הברית.

מבחינת מכירות, בשיאו בשנת 2021 נמכרו בארה"ב כ־89 אלף יחידות, ב־2022 ירד המספר לכ־78 אלף, ב־2023 נרשמו כ־55 אלף מסירות, וב־2024 הצטמצמו המכירות לכ־42 אלף כלי רכב. בישראל הדגם מוצע ביבוא סדיר במספרים מוגבלים יחסית, במחיר שנע סביב 420 עד 460 אלף שקלים, ומיועד בעיקר למעריצים של המותג. 


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.