קאדילק XT5 2024 יד שניה
קאדילק XT5 2024 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
קאדילק הציגה את רכב הפנאי XT5 בסוף 2015. הדגם התבסס על רצפה חדשה, והיה (בין השאר) מרווח מקודמו ועם זאת פחות כבד. בתחילת 2020 הושקה בישראל מתיחת הפנים של הדגם, הכוללת עדכון למראה, שמיישר קו עם הדגמים החדשים של החברה. בתחילה שווק הרכב רק עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר שמייצר 310 כ"ס, ובהמשך הצטרפה גרסת כניסה עם מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר המספק 237 כ"ס. שניהם משודכים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית. בגרסת הבסיס הנעה קדמית, ולבכירה הנעה כפולה. -
עיצוב ונוכחות
כרגיל בדגמי קאדילק העדכניים, גם XT5 מרשים מאוד בעיצובו. אולי לא כולם יאהבו את ההופעה הבוטה, אבל אין ספק שיש לה נוכחות רבה. -
תא נוסעים ומטען
הדבר הראשון הבולט בתא הנוסעים הוא שטח יריעות העור העוטפות הכל. הדבר השני הוא שהעיצוב מעט שמרני, וקצת מיושן ב-2024. צג המולטימדיה פשוט להבנה ולתפעול, כולל אפשרויות חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אך פחות מרשים בכל הנוגע לנראות. במתיחת הפנים נוספו תצוגת מצלמה במראה המרכזית ותצוגה עילית, ושתיהן מעולות. המושבים הקדמיים נוחים, ומעבר למיזוג, יש להם גם חימום, תפעול חשמלי וזיכרונות. המרחב ראוי והראות החוצה טובה. תנוחת הנהיגה טעונה שיפור. המושבים האחוריים נוחים גם הם, המרחב נדיב לרוב הכיוונים, אך מרווח הראש פחות מצטיין. תא המטען ממש גדול (850 ליטרים), עשוי היטב ושופע אפשרויות עיגון. -
מנוע וביצועים
כבר במנוע הבסיסי הביצועים מצוינים — 7.5 שניות ל־100 קמ"ש; 224 קמ"ש — יש כוח זמין והרבה כל הזמן, ותיבת ההילוכים נעימה בפעולתה. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן לגרסת הבסיס עמדה על 8.3 ק"מ/ל' בממוצע. לא מזהיר.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק9.9 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו8 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק72 ליטר
-
15
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד. מרכב פנאי שכזה עם צמיגים שמנמנים, הציפייה היא לשיכוך משופר בהרבה. בכביש בין עירוני המצב טוב משמעותית. אומנם גיהוץ המהמורות עדיין אינו מושלם, אך נוחות הנסיעה טובה בהרבה, ובידוד הרעשים מוצלח מאוד. היכולת הדינאמית מרשימה; זוויות הגלגול אינן חריפות והמרכב מרוסן כאשר נכנסים לפנייה. גם משקל ההגה טוב והוא מדויק. החגורות, כאשר נכנסים ממש חזק לפנייה, ננעלות באגרסיביות מאוד מורגשת - מכינות עצמן לקדם-תאונה, גם כשאתה סתם רוצה לנהוג מהר בפיתולים ולהשתעשע. -
תמורה למחיר
במחיר נמוך מהמקובל בקבוצה ועם אבזור נדיב, לקאדילק אין מתחרים. כלומר יש לו, אבל הם יקרים בהרבה. יחידת ה-2.0 ליטר טורבו נהדרת, ומייתרת לדעתנו את זו הבכירה יותר. -
גרסאות ורמות גימור
עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית, 'פרימיום לקשרי'. האבזור כולל תאורת לד אדפטיבית, מולטימדיה עם ממשקי CarPlay\ Android Auto, כניסה והנעה ללא מפתח, גג-שמש, חישוקי "18, מושבים חשמליים עם זיכרונות, חימום לגלגל ההגה, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע של Bose עם 8 רמקולים, פתיחת דלת תא המטען החשמלית במחווה עם הרגל, מראה אחורית שמקרינה תמונת מצלמה, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית ועוד. רמת האבזור הגבוהה, 'ספורט', מוסיפה הנעה כפולה, חישוקי "20, בולמים אדפטיביים, בקרת אקלים תלת-אזורית (במקום דו-אזורית), מערכת שמע משודרגת, חימום וקירור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים וקוסמטיקה חיצונית לטובת מראה אגרסיבי יותר. -
בטיחות
קאדילק XT5 טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. במבחנים של ארגון IIHS האמריקאי הוא זכה לציון "טוב" המרבי ברוב הקטגוריות ו"מתקבל על הדעת" בריסוק קדמי-צדי. במבדקים של רשות הבטיחות בארה"ב, NHTSA, הוא קיבל 4 כוכבים (מתוך 5) במבחן הריסוק. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית,,התרעה על הולכי רגל מאחור ומתיחת חגורות בטיחות אוטומטית במקרה חירום. -
מה חדש בדגם
אין עדכונים בשנת המודל 2024. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
רכב פנאי פרימיום מצוין במחיר אטרקטיבי.
קאדילק XT5 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
קאדילק XT5 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על קאדילק XT5
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם קאדילק XT5? כתבו חוות דעת