צ'רי טיגו 8 פרו 2025
צ'רי טיגו 8 פרו 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
Chery Tiggo 8 Pro הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) עם שבעה מושבים של היצרנית הסינית צ'רי אשר נחשף לראשונה בשנת 2018.
הטיגו פרו מבוסס על פלטפורמה אותה הוא חולק עם צ'רי טיגו 7 פרו ודגמים נוספים של היצרנית. מידותיו מציבות אותו בצד הגדול של הסגמנט, קרוב מאוד לכלים כמו סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר.
בדומה לשאר דגמי צ'רי בישראל Tiggo 8 Pro מוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' המפיק 186 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
השיווק בישראל החל בנובמבר 2022, ובאוגוסט 2024 נחתה בישראל המהדורה המחודשת של Chery Tiggo 8 Pro, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים. במסגרת זאת חודש חלקו הקדמי עם סבכה מודגשת יותר, ויחידות תאורה חדשות.
בפברואר 2025 נחתה בארץ גרסה היברידית-נטענת (PHEV). יחידת ההנעה בגרסה זאת מורכבת מאותו מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ומ-2 מנועים חשמליים לתפוקה כוללת של 347 כ"ס ו-52.5 קג"מ.
למרות ההספק הגבוה, ההנעה קדמית בלבד. המשקל גבוה מזה של גרסת הטורבו-בנזין ב-426 ק"ג ל-1991 ק"ג; נפח מכל הדלק גדל ב-9 ליטרים ל-60 ליטרים. למרות הפער הגדול בתפוקה ביחס לגרסת הטורבו-בנזין הרגילה, הביצועים כמעט זהים: משך ההאצה ל-100 קמ"ש 9 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש.
בגרסה זו סוללה של 18.3 קוט"ש לטווח מוצהר בחשמל בלבד של 90 ק"מ, וניתן לטעון אותה גם בעמדה מהירה ב-DC, בהספק של עד 40 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים שיפרה את העיצוב, בייחוד בחזית שהיא כעת מוקפדת יותר. הרכב נראה גדול יחסית, אבל הוא עדיין גנרי מדי במבנה, מעט מיושן בהופעה וסרחי העודף הגדולים מעניקים לו מראה מגושם. -
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג בגרסת הבנזין נאה ונעים לעין. הדשבורד בגרסה ההיברידית שונה, המולטימדיה גדלה ל-"15.6 ואינה חולקת מסגרת עם המחוונים שגם הם שונו.
תפעול בקרת האקלים נעשה בהיברידית דרך הצג וזה פחות נוח. בורר הילוכים שהיה בין המושבים עלה ליד ההגה וכתוצאה מכך שונה לוח הלחצנים שהיה סביבו. השיפור באיכות משטחי הפלסטיק במתיחת הפנים מורגש, ועדיין יותר מדי חלקים באזורים התחתונים ובדיפון הדלתות נוקשים מדי.
הנדסת האנוש, כרגיל ברכב סיני, מבלבלת, עם שפע תפריטים ואפשרויות המפוזרות במקומות מפתיעים. גם שמות המערכות בתפריטים לא בדיוק מבטאות את תפקידן, כמו למשל 'נמר שואג' או 'דרקון רוקד'... תנוחת הנהיגה גבוהה אבל אינה מושלמת והראות לאחור מוגבלת.
המושב אינו נוח במיוחד אך ברמת האבזור הגבוהה כולל עיסוי, ומושב הנוסע כולל עיסוי והדום. מאחור מרחב נאה, בייחוד אם לא מתחשבים ביושבי השורה השלישית, אך בסיס המושב מעט נמוך. הכניסה לשורה השלישית אינה נוחה, ובאופן מוזר ניתן להיכנס רק מימין.
הישיבה בשורה השלישית קרובה לרצפה והמקום לכפות הרגליים מוגבל, אך מרווחי הראש והרגליים מספקים.
בניגוד לגרסת הבנזין, בהיברידית אין בקרת אקלים ואפילו לא פתחי מיזוג לשורה השלישית. כאשר כל המושבים בשימוש נפח תא המטען קטן (193 ליטר) ויתקשה לאכלס גם תיקי פיקניק. כאשר השורה מקופלת הנפח נדיב והמבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' טורבו-בנזין (186 כ"ס) מנפק ביצועים טובים בכל מצב – יש מספיק כוח לעקיפות ולשמירה על קצב גם במעלה הררי. לחובתו של המנוע אופי פעולה שאינו מעודן – הוא נשמע בתא הנוסעים ואינו חלק במיוחד.
תיבת ההילוכים – רובוטית דו-מצמדית – מגיבה באיטיות, ויחד עם תגובות קהות למצערת ההתנהלות לא תמיד זורמת או חלקה, בעיקר במהירות נמוכה. לגרסה ההיברידית מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ושני מנועים חשמליים לתפוקה משולבת של 347 כ"ס ו-52.5 קג"מ - אך זהו נתון מטעה, שכן התפוקה המשולבת אינה מוצאת ביטוי בפועל בכביש, וברוב התנאים תקבלו רק את מלוא עוצמתם של המנועים החשמליים - 204 כ"ס ו-31 קג"מ - שנאלצים להניע 1.9 טון.
מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור. בתנאים יומיומיים, זה פחות מורגש: היציאה מהמקום נמרצת ויעילה, ושיוט מחוץ לעיר, גם מהיר, נעשה באופן נטול-מאמץ.
אולם בתנאים מאמצים הגרסה ההיברידית מאבדת לעיתים מחץ, וכאשר הסוללה בדרכה להתרוקן ההאצות חזקות פחות על-מנת לשמר יותר את האנרגיה שבה.
חוסר העקביות הזה בעייתי, בעיקר בעקיפות בעליות ארוכות ובתנאים מכבידים, כאשר הרכב אינו מגיב בכל פעם באותו אופן.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
בגרסת הבנזין צריכת הדלק עמדה על נתון ממוצע של 9.8 ק"מ לליטר. סביר. בשיוט רגוע הגענו לכ-12.5 ק"מ לליטר. צריכת הדלק בגרסה ההיברידית עמדה על 15.3 ק"מ/ל' בשילוב של חשמל ובבנזין, 11.4 ק"מ/ל' רק בבנזין.
במבחן הדרכים של הגרסה ההיברידית, הטוענת לטווח חשמלי של 90 ק"מ, השגנו נתון נאה של 73 ק"מ לפני שמנוע הבנזין נכנס לפעולה.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק12.3 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו10 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק51 ליטר
-
14
-
-
נוחות והתנהגות
ל-Chery Tiggo 8 Pro כיול המתלים רך, ובעיר הוא מטפל באופן סביר בשיבושים קטנים. עם שיבושים בינוניים וגדולים הוא מתמודד הרבה פחות טוב, בעיקר מרכב שאינו מרוסן.
בכבישים בין-עירוניים רצף של שיבושים או גלים יגרמו לנדנוד מוגזם. בנוסף, רעשי הרוח מורגשים מדי.
בנסיעה בשבילים הרכב אינו נוח, אם כי הוא משדר חוסן מבני ראוי. מבחינה דינמית Chery Tiggo 8 Pro אינו מצטיין - ולחיצה נחושה על המצערת, גם בעיר, תגרום בקלות לסבסוב גלגלים המלווה ביללות צמיגים.
בקרת היציבות עשויה להגיב במקומות לא נחוצים או באיחור. היכולת בפיתולים אינה טובה - זוויות הגלגול מוחשיות, הרכב נוטה להרחיב קווי פנייה, ואינו מצטיין ביציבות כיוונית על כביש גלי.
המערכות השולטות – מצערת, הגה, דוושת בלם – אינן מדויקות בפעולתן, ההיזון חסר וכל אלה פוגמים בתחושת הביטחון.
-
תמורה למחיר
על הנייר התמורה למחיר טובה – מחירו של Chery Tiggo 8 Pro נמוך בעשרות אלפי שקלים ממתחרים מקבילים ברמת אבזור וביצועים דומה. אבל כרכב, הוא נחות ממרבית מתחריו ברוב תחומי הנהיגה והנסיעה.
-
גרסאות ורמות גימור
צ'רי טיגו 8 פרו משווק בישראל בשתי גרסאות ובשתי רמות גימור.
ברמת האבזור 'נובל' תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות כולל מתחת לרכב ("מכסה מנוע שקוף"), מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, צג מרכזי 12.3 אינץ' בגרסת הבנזין ו-15.6 אינץ' בהיברידית-נטענת, מחוונים מוקרנים וריפוד דמוי-עור.
ברמת הגימור 'אולטימייט' מתווספים תצוגה עילית, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, אוורור ועיסוי בשני המושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת וריפוד דמוי-עור נאה יותר.
-
בטיחות
Chery Tiggo 8 Pro נבחן מחדש במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 82% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנת ילדים, 80% בהגנת הולכי רגל ו-78% על מערכות בטיחות ותפקודן.
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים היקפי, בקרת שיוט אדפטיבית, והוא מוצע לאחר מתיחת הפנים עם תשע כריות אוויר. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק גרסה היברידית-נטענת בפברואר 2025. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
מחירו של Chery Tiggo 8 Pro מושך, אך הרכב לא מספיק מגובש.
צ'רי טיגו 8 פרו שאלות ותשובות
מה המחיר של צ'רי טיגו 8 פרו?
איזה צבעים זמינים לצ'רי טיגו 8 פרו?
מה האחריות על צ'רי טיגו 8 פרו?
מה עלות התחזוקה של צ'רי טיגו 8 פרו?
מה אופציות הלסינג והמימון?
איזה שירות לקוחות יש לצ'רי?
איך גישה לחלקי חילוף?
מה עלות הביטוח על צ'רי טיגו 8 פרו?
האם צ'רי טיגו 8 פרו בטוח?
מה מערכות הבטיחות של צ'רי טיגו 8 פרו?
איך הראות החוצה מהרכב?
איך בקרת השיוט האדפטיבית?
מה צריכת הדלק של צ'רי טיגו 8 פרו?
מה גודל מיכל הדלק של צ'רי טיגו 8 פרו?
איזה מנוע יש בצ'רי טיגו 8 פרו?
איך הביצועים של צ'רי טיגו 8 פרו?
איזה תיבת הילוכים יש בצ'רי טיגו 8 פרו?
האם יש גרסה היברידית של צ'רי טיגו 8 פרו?
איך עובדת מערכת ההנעה של צ'רי טיגו 8 פרו?
איך איכות הצמיגים של צ'רי טיגו 8 פרו?
איך הביצועים של צ'רי טיגו 8 פרו בעליות?
מה יכולת הגרירה של צ'רי טיגו 8 פרו?
כמה מושבים יש בצ'רי טיגו 8 פרו?
מה נפח תא המטען של צ'רי טיגו 8 פרו?
מה מידות צ'רי טיגו 8 פרו?
איזה אבזור יש בצ'רי טיגו 8 פרו?
מה הבדל בין רמות הגימור של צ'רי טיגו 8 פרו?
איך הנוחות של צ'רי טיגו 8 פרו?
איך הגישה לשורת המושבים השלישית?
איך רמת הרעש בצ'רי טיגו 8 פרו?
מה יעילות מערכת המזגן?
איך הנוחות במושבים?
איך הטכנולוגיה בצ'רי טיגו 8 פרו?
מה המפרט של מערכת השמע?
איך עובדת מערכת הניווט?
איך איכות הבנייה של צ'רי טיגו 8 פרו?
מי המתחרים של צ'רי טיגו 8 פרו?
מה הבדל בין צ'רי טיגו 8 פרו לטיגו 7 פרו?
מה הבעיות הנפוצות בצ'רי טיגו 8 פרו?
צ'רי טיגו 8 פרו מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
צ'רי טיגו 8 פרו כתבות ומבחני דרכים
צ'רי טיגו 8 פרו השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על צ'רי טיגו 8 פרו
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם צ'רי טיגו 8 פרו? כתבו חוות דעת