צ'רי טיגו 8 פרו 2025

צ'רי טיגו 8 פרו 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    Chery Tiggo 8 Pro הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) עם שבעה מושבים של היצרנית הסינית צ'רי אשר נחשף לראשונה בשנת 2018.

    הטיגו פרו מבוסס על פלטפורמה אותה הוא חולק עם צ'רי טיגו 7 פרו ודגמים נוספים של היצרנית. מידותיו מציבות אותו בצד הגדול של הסגמנט, קרוב מאוד לכלים כמו סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר.

     

    בדומה לשאר דגמי צ'רי בישראל Tiggo 8 Pro מוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' המפיק 186 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

     

    השיווק בישראל החל בנובמבר 2022, ובאוגוסט 2024 נחתה בישראל המהדורה המחודשת של Chery Tiggo 8 Pro, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים. במסגרת זאת חודש חלקו הקדמי עם סבכה מודגשת יותר, ויחידות תאורה חדשות.

     

    בפברואר 2025 נחתה בארץ גרסה היברידית-נטענת (PHEV). יחידת ההנעה בגרסה זאת מורכבת מאותו מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ומ-2 מנועים חשמליים לתפוקה כוללת של 347 כ"ס ו-52.5 קג"מ.

    למרות ההספק הגבוה, ההנעה קדמית בלבד. המשקל גבוה מזה של גרסת הטורבו-בנזין ב-426 ק"ג ל-1991 ק"ג; נפח מכל הדלק גדל ב-9 ליטרים ל-60 ליטרים. למרות הפער הגדול בתפוקה ביחס לגרסת הטורבו-בנזין הרגילה, הביצועים כמעט זהים: משך ההאצה ל-100 קמ"ש 9 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש.

     

    בגרסה זו סוללה של 18.3 קוט"ש לטווח מוצהר בחשמל בלבד של 90 ק"מ, וניתן לטעון אותה גם בעמדה מהירה ב-DC, בהספק של עד 40 קילוואט.

  • עיצוב ונוכחות

    מתיחת הפנים שיפרה את העיצוב, בייחוד בחזית שהיא כעת מוקפדת יותר. הרכב נראה גדול יחסית, אבל הוא עדיין גנרי מדי במבנה, מעט מיושן בהופעה וסרחי העודף הגדולים מעניקים לו מראה מגושם.
  • תא נוסעים ומטען

    עיצוב סביבת הנהג בגרסת הבנזין נאה ונעים לעין. הדשבורד בגרסה ההיברידית שונה, המולטימדיה גדלה ל-"15.6 ואינה חולקת מסגרת עם המחוונים שגם הם שונו.

    תפעול בקרת האקלים נעשה בהיברידית דרך הצג וזה פחות נוח. בורר הילוכים שהיה בין המושבים עלה ליד ההגה וכתוצאה מכך שונה לוח הלחצנים שהיה סביבו. השיפור באיכות משטחי הפלסטיק במתיחת הפנים מורגש, ועדיין יותר מדי חלקים באזורים התחתונים ובדיפון הדלתות נוקשים מדי.

     

    הנדסת האנוש, כרגיל ברכב סיני, מבלבלת, עם שפע תפריטים ואפשרויות המפוזרות במקומות מפתיעים. גם שמות המערכות בתפריטים לא בדיוק מבטאות את תפקידן, כמו למשל 'נמר שואג' או 'דרקון רוקד'... תנוחת הנהיגה גבוהה אבל אינה מושלמת והראות לאחור מוגבלת.

    המושב אינו נוח במיוחד אך ברמת האבזור הגבוהה כולל עיסוי, ומושב הנוסע כולל עיסוי והדום. מאחור מרחב נאה, בייחוד אם לא מתחשבים ביושבי השורה השלישית, אך בסיס המושב מעט נמוך. הכניסה לשורה השלישית אינה נוחה, ובאופן מוזר ניתן להיכנס רק מימין.

    הישיבה בשורה השלישית קרובה לרצפה והמקום לכפות הרגליים מוגבל, אך מרווחי הראש והרגליים מספקים.

     

    בניגוד לגרסת הבנזין, בהיברידית אין בקרת אקלים ואפילו לא פתחי מיזוג לשורה השלישית. כאשר כל המושבים בשימוש נפח תא המטען קטן (193 ליטר) ויתקשה לאכלס גם תיקי פיקניק. כאשר השורה מקופלת הנפח נדיב והמבנה שימושי.

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.6 ל' טורבו-בנזין (186 כ"ס) מנפק ביצועים טובים בכל מצב – יש מספיק כוח לעקיפות ולשמירה על קצב גם במעלה הררי. לחובתו של המנוע אופי פעולה שאינו מעודן – הוא נשמע בתא הנוסעים ואינו חלק במיוחד.

     

    תיבת ההילוכים – רובוטית דו-מצמדית – מגיבה באיטיות, ויחד עם תגובות קהות למצערת ההתנהלות לא תמיד זורמת או חלקה, בעיקר במהירות נמוכה. לגרסה ההיברידית מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ושני מנועים חשמליים לתפוקה משולבת של 347 כ"ס ו-52.5 קג"מ - אך זהו נתון מטעה, שכן התפוקה המשולבת אינה מוצאת ביטוי בפועל בכביש, וברוב התנאים תקבלו רק את מלוא עוצמתם של המנועים החשמליים - 204 כ"ס ו-31 קג"מ - שנאלצים להניע 1.9 טון.

     

    מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור. בתנאים יומיומיים, זה פחות מורגש: היציאה מהמקום נמרצת ויעילה, ושיוט מחוץ לעיר, גם מהיר, נעשה באופן נטול-מאמץ.

    אולם בתנאים מאמצים הגרסה ההיברידית מאבדת לעיתים מחץ, וכאשר הסוללה בדרכה להתרוקן ההאצות חזקות פחות על-מנת לשמר יותר את האנרגיה שבה.

    חוסר העקביות הזה בעייתי, בעיקר בעקיפות בעליות ארוכות ובתנאים מכבידים, כאשר הרכב אינו מגיב בכל פעם באותו אופן.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    בגרסת הבנזין צריכת הדלק עמדה על נתון ממוצע של 9.8 ק"מ לליטר. סביר. בשיוט רגוע הגענו לכ-12.5 ק"מ לליטר. צריכת הדלק בגרסה ההיברידית עמדה על 15.3 ק"מ/ל' בשילוב של חשמל ובבנזין, 11.4 ק"מ/ל' רק בבנזין.

    במבחן הדרכים של הגרסה ההיברידית, הטוענת לטווח חשמלי של 90 ק"מ, השגנו  נתון נאה של 73 ק"מ לפני שמנוע הבנזין נכנס לפעולה.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      12.3 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      10 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      51 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      14
  • נוחות והתנהגות

    ל-Chery Tiggo 8 Pro כיול המתלים רך, ובעיר הוא מטפל באופן סביר בשיבושים קטנים. עם שיבושים בינוניים וגדולים הוא מתמודד הרבה פחות טוב, בעיקר מרכב שאינו מרוסן.

    בכבישים בין-עירוניים רצף של שיבושים או גלים יגרמו לנדנוד מוגזם. בנוסף, רעשי הרוח מורגשים מדי.

     

    בנסיעה בשבילים הרכב אינו נוח, אם כי הוא משדר חוסן מבני ראוי. מבחינה דינמית Chery Tiggo 8 Pro אינו מצטיין - ולחיצה נחושה על המצערת, גם בעיר, תגרום בקלות לסבסוב גלגלים המלווה ביללות צמיגים.

    בקרת היציבות עשויה להגיב במקומות לא נחוצים או באיחור. היכולת בפיתולים אינה טובה - זוויות הגלגול מוחשיות, הרכב נוטה להרחיב קווי פנייה, ואינו מצטיין ביציבות כיוונית על כביש גלי.

     

    המערכות השולטות – מצערת, הגה, דוושת בלם – אינן מדויקות בפעולתן, ההיזון חסר וכל אלה פוגמים בתחושת הביטחון.

  • תמורה למחיר

    על הנייר התמורה למחיר טובה – מחירו של Chery Tiggo 8 Pro נמוך בעשרות אלפי שקלים ממתחרים מקבילים ברמת אבזור וביצועים דומה. אבל כרכב, הוא נחות ממרבית מתחריו ברוב תחומי הנהיגה והנסיעה.

  • גרסאות ורמות גימור

    צ'רי טיגו 8 פרו משווק בישראל בשתי גרסאות ובשתי רמות גימור.

    ברמת האבזור 'נובל' תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות כולל מתחת לרכב ("מכסה מנוע שקוף"), מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, צג מרכזי 12.3 אינץ' בגרסת הבנזין ו-15.6 אינץ' בהיברידית-נטענת, מחוונים מוקרנים וריפוד דמוי-עור.

    ברמת הגימור 'אולטימייט' מתווספים תצוגה עילית, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, אוורור ועיסוי בשני המושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת וריפוד דמוי-עור נאה יותר.

  • בטיחות

    Chery Tiggo 8 Pro נבחן מחדש במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 82% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנת ילדים, 80% בהגנת הולכי רגל ו-78% על מערכות בטיחות ותפקודן. 
    במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים היקפי, בקרת שיוט אדפטיבית, והוא מוצע לאחר מתיחת הפנים עם תשע כריות אוויר.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסה היברידית-נטענת בפברואר 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    מחירו של Chery Tiggo 8 Pro מושך, אך הרכב לא מספיק מגובש.

צ'רי טיגו 8 פרו שאלות ותשובות

המחיר מתחיל מכ-189,990 ש"ח ברמת הגימור נובל, עד כ-192,990 ש"ח ברמת הגימור אולטימייט. המחיר עשוי להשתנות בהתאם למבצעים ולמימון.
הרכב זמין בצבעים: שחור, אפור, כסף ולבן.
האחריות הכוללת היא 6 שנים או 150,000 ק"מ על הרכב, עם אחריות מורחבת על המנוע ותיבת ההילוכים.
עלות התחזוקה השנתית מוערכת בכ-2,500-3,500 ש"ח, כולל שירות רגיל, החלפת נוזלים ובדיקות. הרכב דורש שירות כל 15,000 ק"מ או שנה
זמינות אופציות ליסינג פרטי ועסקי החל מכ-1,484 ש"ח לחודש. ניתן לקבל מימון עם הלוואה רגילה או באמצעות ליסינג עם אופציית קנייה בסיום התקופה.
לצ'רי יש רשת של מרכזי שירות מורשים ברחבי הארץ על בסיס פריסת מרכזי השירות של היבואנית
זמינות חלקי חילוף טובה דרך רשת המוסכים המורשים. המחירים סבירים יחסית, והזמינות השתפרה בשנים האחרונות עם הגידול בנוכחות של צ'רי בישראל.
עלות הביטוח תלויה בגיל הנהג, מקום המגורים וחברת הביטוח. בממוצע, הביטוח עולה כ-3,000-5,000 ש"ח בשנה, בהתאם לכיסוי הנבחר.
הרכב זכה לדירוג בטיחות של 5 כוכבים ב-C-NCAP. הוא כולל 6 כריות אוויר, מערכת בלימה חירום אוטומטית, בקרת יציבות ומערכות בטיחות מתקדמות נוספות.
המערכות כוללות: בלימת חירום אוטונומית, אזהרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, זיהוי רכב ב"שטח מת" ומערכת כניסה לחנייה אוטומטית.
הראות קדימה טובה עם קורות דקות יחסית. הנראות אחורה מוגבלת בגלל החלון האחורי הקטן וכאשר השורה השלישית תפוסה. מצלמת הרוורס והחיישנים מפצים על כך במידת מה
בקרת השיוט האדפטיבית עובדת היטב בכבישים מהירים. היא שומרת על מרחק בטוח מהרכב שלפניה ומאטה או מאיצה בהתאם. הפונקציה זמינה ממהירות 30 קמ"ש.
הצריכה הממוצעת המשולבת היא 9.5 ליטר/100 ק"מ, עם צריכה של 11.5 ליטר/100 ק"מ בעיר ו-8.2 ליטר/100 ק"מ בכביש מהיר. הצריכה עשויה להשתנות בהתאם לסגנון הנהיגה ותנאי הדרך.
מיכל הדלק הוא 57 ליטר, המספק טווח נסיעה של כ-650-550 ק"מ בהתאם לסגנון הנהיגה ותנאי הדרך.
המנוע הוא 1.6 ליטר טורבו בנזין עם 147 כוחות סוס ו-210 ניוטון-מטר מומנט. המנוע צמוד לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים.
הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 10.6 שניות ומגיע למהירות מרבית של 190 קמ"ש. הביצועים סבירים למטרות יומיומיות, עם זמינות כוח טובה כבר מסל"ד נמוך.
תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים.
כן, יש גרסה היברידית נטענת (PHEV) עם מנוע 1.5 ליטר טורבו ומנוע חשמלי, המספקת כוח משולב של 347 כוחות סוס וטווח חשמלי של כ-90 ק"מ.
הרכב מגיע עם הנעה קדמית בלבד. העברת הכוח חלקה, רמת האחיזה טובה אך הוא אינו ברמת המתחרים האירופיים
הרכב מגיע עם צמיגים במידה 235/50 R19 . הצמיגים מספקים אחיזה טובה אך עשויים להיות רועשים במהירויות גבוהות.
הרכב מתמודד היטב עם עליות רגילות בזכות המומנט של מנוע הטורבו. בעליות תלולות מאוד, עשוי להרגיש כבדות קלה בשל המשקל העצמי הגבוה.
כושר הגרירה עומד על 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים ועד 1,500 ק"ג לנגרר עם בלמים
הרכב מגיע עם 7 מושבים בתצורת 2+3+2. השורה השלישית מתאימה לילדים או למבוגרים לא גבוהים לנסיעות קצרות.
תא המטען הוא 193 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש. כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת, הנפח עולה ל-1,179 ליטר.
האורך הוא 472 ס"מ, הרוחב 184.5 ס"מ (ללא מראות), הגובה 170.5 ס"מ ומרווח הגלגלים 271 ס"מ. המשקל העצמי הוא 1,565 ק"ג.
הרכב כולל מסך מרכזי 12.3 אינץ', מערכת ניווט, Apple CarPlay/Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת, עור מלא, מושבים מחוממים, מצלמת רוורס וחיישני חנייה.
רמת הגימור הבסיסית Noble כוללת את הציוד הבסיסי, בעוד שרמת ה-Ultimate מוסיפה חישוקי סגסוגת 19 אינץ', מושבים מחוממים נוספים, מערכת שמע משופרת ופונקציות נוחות נוספות.
הנוחות בשורה הראשונה והשנייה טובה מאוד עם מושבים תומכים. השורה השלישית צרה יותר ומתאימה לילדים או לנסיעות קצרות. הרכב שקט יחסית ומספק נסיעה נוחה.
הגישה לשורה השלישית נעשית באמצעות הנפת מושבי השורה השנייה. המנגנון חלק וקל לתפעול, אך הגישה מעט מסורבלת למבוגרים גבוהים.
הרכב שקט יחסית במהירויות עירוניות. במהירויות כביש רמת הרעש גבוהה מעט בגלל הצמיגים וחדירת רוח. בסך הכל, הרכב מספק בידוד רעשים סביר לקטגוריה שלו.
בקרת האקלים המפוצלת עובדת ביעילות ומספקת קירור מהיר. יש פתחי מזגן לכל השורות, כולל השורה השלישית.
המושבים הקדמיים נוחים ותומכים עם הגדרות רבות. מושבי השורה השנייה נוחים וניתן להזיזם. מושבי השורה השלישית מתאימים לילדים או למבוגרים נמוכים לנסיעות קצרות.
הרכב כולל מסך מרכזי 12.3 אינץ' עם מערכת ניווט, Apple CarPlay/Android Auto, הפעלה קולית, מצלמה 360 מעלות, מערכת שמע 8 רמקולים וטעינה אלחוטית לטלפון.
מערכת השמע כוללת 8 רמקולים (10 ברמת הגימור אולטימייט) עם מגבר מובנה. האיכות טובה למטרות יומיומיות, עם בסים סביר וצלילים בהירים. יש תמיכה בבלוטות' ו-USB.
מערכת הניווט מתבססת על חיבור Apple CarPlay/Android Auto ואפליקציות הניווט בנייד
הרכב מציג איכות בנייה טובה עם חומרים איכותיים בסביבת הנהג. אם כי חלק מהפלסטיקה נוקשה ופשוטה.
המתחרים העיקריים הם: סקודה קודיאק, מיצובישי אאוטלנדר, פיג'ו 5008 ו-GKM רקסטון בהנעה אחורית. כל אחד מהם מציע יתרונות וחסרונות שונים.
הטיגו 8 פרו גדול יותר (472 ס"מ לעומת 445 ס"מ), יש לו 7 מושבים לעומת 5, תא מטען גדול יותר ומנוע חזק יותר. הטיגו 7 פרו זול יותר ומספק צריכת דלק טובה יותר.
טרם נתגלו תקלות מהותיות אופייניות לדגם

צ'רי טיגו 8 פרו מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

צ'רי טיגו 8 פרו השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    צ'רי טיגו 8 פרו
    צ'רי טיגו 8 פרו 1.6 ל' טורבו, אוט', Noble
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪189990
  • מיצובישי אאוטלנדר
    מיצובישי אאוטלנדר (מתיחת פנים) 2.5 ל', אוט', 7 מק', Intense, 2x4
    הספק כוח סוס 181
    מחיר מחירון ₪191990
  • אומודה C9
    אומודה C9, אוט', 2.0 ל' טורבו
    הספק כוח סוס 245
  • energy_2.svg
    on
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו היברידי 1.6 ל' טורבו, אוט', EX
    מחיר מחירון ₪319900
  • ניסאן אקס טרייל
    ניסאן אקס טרייל e-Light Hybrid, אוט', 1.5 לי טורבו, היברידי מתון, 7 מק', Acenta Top , 2x4
    הספק כוח סוס 163
    מחיר מחירון ₪209990
  • סקודה קודיאק
    סקודה קודיאק (דור חדש) 1.5 ל' טורבו, היברידי-מתון, 7 מק', Selection ,2x4
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪216490
  • energy_2.svg
    MG HS
    MG EHS PHEV, אוט', 1.5 ל' טורבו, פלאג-אין הייבריד, Luxury
    מחיר מחירון ₪202888

חוות דעת גולשים על צ'רי טיגו 8 פרו

4.8/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (6)

הנאת נהיגה

4.7

עלויות תחזוקה

4.2

נוחות השימוש ואבזור

4.7

מרווח ישיבה

4.8

תא המטען

4.7

יש לכם צ'רי טיגו 8 פרו? כתבו חוות דעת

צ'רי ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.